Ervaringen met de pm7000

Gestart door ties., juli 20, 2011, 20:39:02

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 01, 2011, 17:51:33
ik zou de ervaring van Lo nog eens goed lezen die weet wel waar die over praat

ook de bron cd speler is belangrijk

je kan het allemaal zo gek maken als je wilt ,maar denk dat het wel een vooruitgang is op stereo gebied en controle  :yes:

had in het verleden een SR5002 klonk ook allemaal plat naar mijn mening ,daarna heb ik een PM7001 gekocht en had een CD5001 en toen ging ik muziek luisteren op men Kef Q5  pompom

De speakers moeten de klank geven en volgens mij kan elke cd speler vandaag de dag een meer dan perfect geluid neerzetten en hoe duurder hoe kleine randjes die sommige horen weg kan halen maar gaat geen laag toevoegen of weghalen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

daarom zeg ik ook je kan het zo gek maken als je wilt

als je met een 6 of 7000 serie set uit de range serie helemaal content bent is het alleen maar een voordel kost het niet zoveel geld  :schater:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 01, 2011, 19:09:19
daarom zeg ik ook je kan het zo gek maken als je wilt

als je met een 6 of 7000 serie set uit de range serie helemaal content bent is het alleen maar een voordel kost het niet zoveel geld  :schater:

maar er is altijd een drang naar meer  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pietjepc

Vooral wanneer je een forum als dit regelmatig bezoekt :oops:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op augustus 01, 2011, 19:50:33
Vooral wanneer je een forum als dit regelmatig bezoekt :oops:

tis triest maar waar  :cry:

sterkte en je kan er hier altijd over praten

we nemen zelfs mensen in bescherming sterker nog mensen worden soms thuis opgehaald en een weekje op de hei gezet

Marantz 81

een weekje op de Hei  :schater:  clown1

het zal er vast aan bijdragen maar je moet je eigen ook niet gek laten maken  nonono en realitsich zijn met wat jeje kunt veroorloven en er voorover hebt  :yes: op een gegeven moment is het eind ook zoek en kun je het ook beu worden ik heb ook al momenten gehad dat ik heel de mik mak over het balkon wilde gooien  :schater:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 01, 2011, 21:19:41
een weekje op de Hei  :schater:  clown1

het zal er vast aan bijdragen maar je moet je eigen ook niet gek laten maken  nonono en realitsich zijn met wat jeje kunt veroorloven en er voorover hebt  :yes: op een gegeven moment is het eind ook zoek en kun je het ook beu worden ik heb ook al momenten gehad dat ik heel de mik mak over het balkon wilde gooien  :schater:

wij vangen het op en komen het naar boven brengen  hello

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Ben momenteel erg content met mijn setje :yes: Hoewel een paar mooie zuilen zouden niet misstaan...
Kef XQ40 o.i.d.

nonono Zie, dat bedoel ik nou :eerie:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

hahaha nou gaat niet meer gebeuren  :wink: de set die ik nu heb staan heeft zoveel moeite ergernis tijd en geld gekost ,maar wel bereikt wat ik graag zou willen  :-) man man wat kan ik er van genieten nu  :yes: :kwijl:  byebye echt kippenvel af en toe en zo,n mooie soundstage

Cornelis1921

Citaat van: ties. op augustus 01, 2011, 17:21:10
van sommige versterkers is de bass heel erg onstrak, ook geld dit voor mijn sr7200(vindik)
maar is dit ook bij de pm 7000 het geval?
PM7200 (stereo-zusje van SR7200?) idem, ook onstrak bij sommige soorten muziek c.q. CDs: bvb pop/rock (Peter Gabriel's oudere werk en Enya's tachtiger jaren albums), hoewel akoestiek de belangrijkste factor blijkt te zijn in mijn situatie. Voldoende demping van staande golven is essentieel. PM7200 i.c.m. met mijn Harbeths (gev. 83dB aan 5,6 Ohm) in een slecht dempend interieur geeft problemen inzake de laagweergave: te weing gefinieerd, te weinig verfijnd.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JeroenLeeuwarden

Hmmm,

Jullie praten me nu een upgrade virus aan  violent1
Vind juist het laag erg mooi met mijn pm 7000 icm m'n pmc's.

Maargoed, ik kom van een PM 6010 ose met echte budget speakers, Wharfedale Diamond 10.1, dus echt een audiofiel referentiekader ontbreekt.

Het moet toch wel mogelijk zijn om met een PM 7000 een strak laag weer te geven als je ze gebruikt met de juiste speakers?
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

WimPeu

Zeker weten hoor. Die match is gewoon het allerbelangrijkste. En de akoestiek natuurlijk..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

wou net zeggen die PM7000 is toch gewoon een mooie versterker  pompom

ik vondt mijn vorige PM7001 en SA7001KI ook hele goede apparatuur waar ik veel plezier aan beleefd heb  :yes:

JohnWx

Citaat van: JeroenLeeuwarden op augustus 02, 2011, 09:56:47
Hmmm,

Jullie praten me nu een upgrade virus aan  violent1
Vind juist het laag erg mooi met mijn pm 7000 icm m'n pmc's.

Maargoed, ik kom van een PM 6010 ose met echte budget speakers, Wharfedale Diamond 10.1, dus echt een audiofiel referentiekader ontbreekt.

Het moet toch wel mogelijk zijn om met een PM 7000 een strak laag weer te geven als je ze gebruikt met de juiste speakers?

referentie is de bron niks meer niks minder

met een 6010se en de 10.1 speaker kan je een heeeell heeelll mooi geluidsbeeld neerzetten

audiofiel is een term ook niks meer en niks minder

ps:jouw genoemde producten zijn geroemd door hun prijs kwaliteit en hebben vele prijzen gewonnen, wat dat ook mag zeggen maar toch