Ervaringen met de pm7000

Gestart door ties., juli 20, 2011, 20:39:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ties.

Hallo.
Ik be op zoek naar een nieuwe versterker
Heb nu een sr7200 maar ik luister alleen maar stereo dus is deze sr7200 voor een groot deel overbodig..
Heeft een van jullie ervaringen met de marantz pm7000?
Mvg

i2Paq

Die PM7000 is al weer wat ouder.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

robbie

Idd wel wat ouder maar wel een mooie versterker;-)

lo

Was mijn eerste serieuze versterker, destijds gekocht in 2001. Vond het een mooie versterker zeker als set met de aanvullende componenten CD6000 en ST6000. Hij heeft een jaar of drie mijn dynaudio audience 72's aangestuurd en dat deed hij zeer naar tevredenheid ook als je wat meer gas gaf. Heb deze set toen ingeruild voor een premium set en ik moet eerlijk zijn dat was toch een behoorlijk verschil (PM14 mk2 KI). Als je wat op volume speelde werd hij trouwens wel behoorlijk warm, maar dat komt meer voor bij versterkers. Kortom een goede versterker destijds. Als je er nu een koopt kan ik me voorstellen dat hij een servicebeurtje nodig zou kunnen hebben. Ohw..... nog een andere opmerking, ik vond de luidsprekerdraad connectoren niet overbemeten. Vond het altijd lastig om mijn speaker draad in dat gaatje te frotten, en was toch maar 2.5 mm2
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 20, 2011, 22:32:13
Was mijn eerste serieuze versterker, destijds gekocht in 2001. Vond het een mooie versterker zeker als set met de aanvullende componenten CD6000 en ST6000. Hij heeft een jaar of drie mijn dynaudio audience 72's aangestuurd en dat deed hij zeer naar tevredenheid ook als je wat meer gas gaf. Heb deze set toen ingeruild voor een premium set en ik moet eerlijk zijn dat was toch een behoorlijk verschil (PM14 mk2 KI). Als je wat op volume speelde werd hij trouwens wel behoorlijk warm, maar dat komt meer voor bij versterkers. Kortom een goede versterker destijds. Als je er nu een koopt kan ik me voorstellen dat hij een servicebeurtje nodig zou kunnen hebben. Ohw..... nog een andere opmerking, ik vond de luidsprekerdraad connectoren niet overbemeten. Vond het altijd lastig om mijn speaker draad in dat gaatje te frotten, en was toch maar 2.5 mm2

Dat laatste snap ik bij een hoop merken niet of moet je weer een beetje uitboren voor 4 mm  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Speakerdraad was maar 2.5mm2. Je hebt gelijk daar hebben meer merken last van, die denken allemaal dat je met van die superdunne "garen" draadjes gaat spelen. Niet dus :no: :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juli 20, 2011, 23:17:43
Speakerdraad was maar 2.5mm2. Je hebt gelijk daar hebben meer merken last van, die denken allemaal dat je met van die superdunne "garen" draadjes gaat spelen. Niet dus :no: :schater:

Crystal Cable maar dat is vaak duurder dan de versterker  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: lo op juli 20, 2011, 23:17:43
Speakerdraad was maar 2.5mm2. Je hebt gelijk daar hebben meer merken last van, die denken allemaal dat je met van die superdunne "garen" draadjes gaat spelen. Niet dus :no: :schater:

kun je ook uit afleiden dat de fabrikant oordeelt dat 2.5 mil ruim voldoende is..

om haaier-end stuff te gebruiken moet je idd soms een beetje inventief zijn..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JeroenLeeuwarden

Ik heb deze versterker ongeveer een jaar. Heb hem een onderhoudsbeurt gegeven en hij klinkt prima. Gebruik hem icm een cd 6000 ose en st 6000. Speakers zijn van PMC, de db1s+.

Nadeel is inderdaad de hierboven genoemde 'krappe' aansluiting voor je speaker. Kun je omheen werken door heel simpel de zwarte stukjes plastic van de connectoren los te halen en in het onstane gat banaanpluggen te steken. Werkt voor mij meer dan prima.

Heb ook de PM 6010 ose gehad gedurende 2 jaar. Verschil tov deze versterker is dat bij de PM 7000 het geluid veel beter los komt van de speakers en dat ik met rock/metal meer gepakt wordt door de muziek.

Voordeeltje nog is dat de PM 7000 drie stekkeringangen heeft aan de achterkant, kun je mooi je cd speler/tuner en dvd speler op aansluiten. Scheelt weer een stekkerblokje.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.

i2Paq

Zie de PM7000 regelmatig voorbijkomen op MP, de prijs valt mij niet tegen.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

ties.

van sommige versterkers is de bass heel erg onstrak, ook geld dit voor mijn sr7200(vindik)
maar is dit ook bij de pm 7000 het geval?

still life

Citaat van: ties. op augustus 01, 2011, 17:21:10
van sommige versterkers is de bass heel erg onstrak, ook geld dit voor mijn sr7200(vindik)
maar is dit ook bij de pm 7000 het geval?

kun je niet zomaar stellen imho..  nonono

scheve combi bvb, waar je ook nog eens de grens bij het draaien gaat opzoeken
kan makkelijk zat, dat wel..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

heeft wel met meer zaken te maken idd  hoeveel speakers hangen eraan hoe moeilijk de speakers zijn voor de versterker ,wat de versterker kan leveren en hoe hard je draait  byebye

Marantz 81

ik zou de ervaring van Lo nog eens goed lezen die weet wel waar die over praat

ook de bron cd speler is belangrijk

je kan het allemaal zo gek maken als je wilt ,maar denk dat het wel een vooruitgang is op stereo gebied en controle  :yes:

had in het verleden een SR5002 klonk ook allemaal plat naar mijn mening ,daarna heb ik een PM7001 gekocht en had een CD5001 en toen ging ik muziek luisteren op men Kef Q5  pompom

JohnWx

Citaat van: ties. op augustus 01, 2011, 17:21:10
van sommige versterkers is de bass heel erg onstrak, ook geld dit voor mijn sr7200(vindik)
maar is dit ook bij de pm 7000 het geval?

snap denk ik wel wat je bedoelt , dat jij van een laag houd wat erg wollig is ?


kan zijn dat je voor jouw sound weinig vermogen nodig is en daardoor wat ongecontrloeerd is lees: fijn laag voor jouw


want met een SR 7200 moet genoeg kunnen geven voor strak laag



wat is laag voor de een dat overdonderende en zegt yes lekker en de ander zegt buhhhh klinkt niet fijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.