De set van Schieper

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 10:01:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: xander32 op december 04, 2011, 13:11:50Wat dan voornaam is in een set, is of er al dan niet sprake is van synergie in de set en de timing van de set.

:schater: waanzin..

met balanced & full-range weergave kom je veel verder..  :angel:

Citaat van: schieperIk zou eerder zeggen dat hoe beter de set, hoe beter hij weergeeft wat er op een schijfje staat.

:yes: precies.. & hoe beter de set, hoe harder opnames door de mand vallen  :?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Citaat van: still life op december 05, 2011, 14:06:37
Citaat van: schieperIk zou eerder zeggen dat hoe beter de set, hoe beter hij weergeeft wat er op een schijfje staat.

:yes: precies.. & hoe beter de set, hoe harder opnames door de mand vallen  :?
En dus ben je met de techniek bezig, aan het luisteren naar de set en niet naar de muziek.

Wat is een set die "beter is" en beter dan ... ? Waaraan kan ik die herkennen? Welke zijn diens eigenschappen?


Sander.

still life

CiteerEn dus ben je met de techniek bezig, aan het luisteren naar de set en niet naar de muziek.

als je muziek wil horen, kom je niet om de set heen: means to an end, dat maakt verder geen muziek..

Citaat van: xander32 op december 05, 2011, 16:35:07Wat is een set die "beter is" en beter dan ... ? Waaraan kan ik die herkennen? Welke zijn diens eigenschappen?


Sander.

lineair werkende apparatuur, beter dan dat wordt het niet..
wat overblijft is je weergave & die kun je op diverse wijze aanpakken

ik weet dat je gruwelt van DSP etc.. maar dat is m.i. een betere aanpak dan fysiek ingrijpen  :angel:

ik verwijs naar het antimode topic hier..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

b.vanderlans

#49
Dringende vraag: met flinke regelmaat ontstaat er bij de aanraking van mijn Marantz PM 7004 een aanzienlijke elektrische schok. Soms zelfs met flitsen.

De stekker is uiteraard geaard. Wie kan mij verder helpen? Of deelt dit probleem?

mvg Bas van der Lans
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

JohnWx

Citaat van: b.vanderlans op januari 30, 2012, 22:59:00
Even wennen aan het nieuwe (tijdelijke) uiterlijk van het Forum.

Dringende vraag: met flinke regelmaat ontstaat er bij de aanraking van mijn Marantz PM 7004 een aanzienlijke elektrische schok. Soms zelfs met flitsen.

De stekker is uiteraard geaard. Wie kan mij verder helpen? Of deelt dit probleem?

mvg Bas van der Lans

ik heb het ook met dit weer en je weet dat je hem krijgt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

b.vanderlans

RE: John Wx

Erg vervelend, ik weet ook zeker dat ik hem krijg als ik hem nu aanraak... Soort van angst ontwikkeld... Heb je enig idee wat hier tegen te doen is???

- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Marantz 81

Is gewoon statische elektriciteit ,met dit weer ( droge lucht ) heb je daar meer last van  :-)


Marvin

Ik heb het ook als ik de deurknop aanraak, de spoelbak, asbak, telefoon, noem maar op.
Ik doe mezelf meestal ontaarden via de stalen luidspreker frontjes...  :-D

Gewoon even je hand langs de muur vegen voordat je dat kreng aanraakt, dan heb je het ook niet meer.

schieper

Geen last van. Gebruik de afstandsbediening :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

gerard

Sorry,ook ff off topic...

Citaat van: b.vanderlans op januari 30, 2012, 23:04:52
Erg vervelend, ik weet ook zeker dat ik hem krijg als ik hem nu aanraak... Soort van angst ontwikkeld... Heb je enig idee wat hier tegen te doen is???

Je kan je apparatuur onderling verbinden mbv een stukje lichtsnoer oid.
Van behuizing naar behuizing (aan de schroefjes van de kap) en tenslotte aan een geaarde stekker
(aan de aardpen!!!)  :mrgreen:  :angel:  en in een geaarde wandcontactdoos.

Officieel mag dit geloof ik niet maar bij werkt het wel; geen schokken meer  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cz79

Citaat van: b.vanderlans op januari 30, 2012, 22:59:00
Dringende vraag: met flinke regelmaat ontstaat er bij de aanraking van mijn Marantz PM 7004 een aanzienlijke elektrische schok. Soms zelfs met flitsen.

De stekker is uiteraard geaard. Wie kan mij verder helpen? Of deelt dit probleem?

mvg Bas van der Lans

Bij veel Marantz is er binnenin helemaal niets geaard, er zitten dan vaak in de IEC aansluiting ook alleen maar twee pinnen (fase en nul), in dat geval zou je kunnen proberen een stukje coaxkabel of ander koperdraad aan het chassis vast te maken en deze door te verbinden met OF een apparaat welke zeker weten geaard is OF het koperdraad (welke aan het chassis vastzit) in een losse stekker te doen (enkel aarde aansluiten) en deze stekker in het stopcontact doen (mits geaard stopcontact uiteraard).

b.vanderlans

Zonder aanpassing geen last meer van elektrische schokken. Wel vreemd dat dit voorkomt, alles is netjes in geaard stopcontact aangesloten.

Zal wel aan het weer gelegen hebben :-) Laat de zomer in dat geval maar weer komen!

HifiFun
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

cz79

Als in de IEC connector de aarde niet is aangesloten, dan heeft een geaard stekkerblok ook niet zo heel veel nut voor dat apparaat (in ieder geval niet de aarde  :-D).

Ik zie net de achterkant van een PM7004 en die is dus standaard niet geaard, er zitten maar twee polen in de IEC inlet (fase en neutraal).

Marvin

Dan is hij dus dubbel afgescherm en mag je er volgens mij ook geen extra aarding aankoppelen, maar wellicht dat SB daar wat duidelijkheid in kan verschaffen.