De set van Schieper

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 10:01:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: b.vanderlans op oktober 15, 2011, 11:59:57
Hierbij een afbeelding van mijn Quadral Platinum M4 set!

Nog steeds zeer blij met mijn keuze!!

zo...
dat zijn flinke jongens..  notworthy

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#31
 :no:
Citaat van: b.vanderlans op oktober 15, 2011, 11:59:57
Hierbij een afbeelding van mijn Quadral Platinum M4 set!

Nog steeds zeer blij met mijn keuze!!
Kan maar niet wennen aan het uiterlijk van de Qudral Platinum M4, maar dat is bijzaak, het gaat erom hoe en wat zij weergeven. Neem aan dat jij daar heel tevreden over bent.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

b.vanderlans

 Kan maar niet wennen aan het uiterlijk van de Qudral Platinum M4, maar dat is bijzaak, het gaat erom hoe en wat zij weergeven. Neem aan dat jij daar heel tevreden over bent.
Groet, Cor.
[/quote]

Vorig weekend een geslaagd feestje gehad hier thuis. Uiterlijk heeft niemand over geklaagd hoor ;-)
Laat staan over de sounds... Heb je ze al eens in het echt gezien Cor?
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Zoldar

 :-P :-P :-P :-P :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

deze staan NU op mijn shortlist voor vloerstaanders (eerst verhuizen). Echt heel mooi om te zien. Zit nu likkebaardend naar aurum wotan te loeren.

wat heb je hiervoor gehad en hoe bevallen ze qua geluid.

mooi strakke meubel ook  :yes:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

 byebye :no:
Citaat van: b.vanderlans op november 04, 2011, 22:22:04
Kan maar niet wennen aan het uiterlijk van de Qudral Platinum M4, maar dat is bijzaak, het gaat erom hoe en wat zij weergeven. Neem aan dat jij daar heel tevreden over bent.
Groet, Cor.

Vorig weekend een geslaagd feestje gehad hier thuis. Uiterlijk heeft niemand over geklaagd hoor ;-)
Laat staan over de sounds... Heb je ze al eens in het echt gezien Cor?
[/quote] Nee, ik heb ze nog nooit in het echt kunnen aanschouwen. Maar na er langer naar gekeken te hebben vind ik ze ook best wel mooi.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

b.vanderlans

#35
Beste Schieper, alles nog steeds naar zin???
De set wil hier wel aardig los gaan in ons appartement...

Nu heb ik in de berging nog een Pioneer actieve subwoofer staan. Gezien het daar deze winter vast weer koud gaat worden wil ik hem misschien wel een warm welkom heten in de woonkamer, maar....

Kan ik deze zomaar aansluiten op mijn Pre-out (L+R) van de PM7004? De actieve Sub heeft namelijk uitsluitend 1 tulp in. Wat is dan de beste optie met betrekking tot de aansluiting?
- Quadral Platinum M4
- Marantz PM-7004
- Sonos ZP90

Marantz 81


schieper

De reden dat ik lang niet meer op dit forum geweest ben is dat ze zo goed bevallen.

- Ik heb een hele doos nieuwe CD's gekocht om bij te likkebaarden en ben steeds op zoek naar goede recordings en opnames. Ben op het moment dus meer met muziek als met techniek bezig :-)
- Ben met mijn pick-up bezig. Doet het niet al te goed. Man man, ik had niet gedacht dat dat zo een verschil zou maken. Heb een oude plaat van flash gordon en wwat van monthy phyton. Klinkt zo vet!

Wat ik er echt uit vind springen zijn live opnames. Als het goede opnames zijn, is het alsof je vooraan zit. janis Jopin, Dire starits, rolling stones, jimmy hendriks...

heb deze week wat country geleend. Ook zo gaaf :-)
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

WilliamB

He Schieper, leuk om te horen.

Veel luisterplezier hello, Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: schieper op december 03, 2011, 21:56:40- Ik heb een hele doos nieuwe CD's gekocht om bij te likkebaarden en ben steeds op zoek naar goede recordings en opnames. Ben op het moment dus meer met muziek als met techniek bezig :-)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

Citaat van: still life op december 04, 2011, 06:34:40
Citaat van: schieper op december 03, 2011, 21:56:40- Ik heb een hele doos nieuwe CD's gekocht om bij te likkebaarden en ben steeds op zoek naar goede recordings en opnames. Ben op het moment dus meer met muziek als met techniek bezig :-)


Zo is het ook duidelijk!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: schieper op december 03, 2011, 21:56:40
De reden dat ik lang niet meer op dit forum geweest ben is dat ze zo goed bevallen.

- Ik heb een hele doos nieuwe CD's gekocht om bij te likkebaarden en ben steeds op zoek naar goede recordings en opnames. Ben op het moment dus meer met muziek als met techniek bezig :-)
- Ben met mijn pick-up bezig. Doet het niet al te goed. Man man, ik had niet gedacht dat dat zo een verschil zou maken. Heb een oude plaat van flash gordon en wwat van monthy phyton. Klinkt zo vet!

Wat ik er echt uit vind springen zijn live opnames. Als het goede opnames zijn, is het alsof je vooraan zit. janis Jopin, Dire starits, rolling stones, jimmy hendriks...

heb deze week wat country geleend. Ook zo gaaf :-)

Als ik dit zo lees ben je juist met techniek bezig en minder met muziek.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op december 04, 2011, 09:19:21
Citaat van: schieper op december 03, 2011, 21:56:40
De reden dat ik lang niet meer op dit forum geweest ben is dat ze zo goed bevallen.

- Ik heb een hele doos nieuwe CD's gekocht om bij te likkebaarden en ben steeds op zoek naar goede recordings en opnames. Ben op het moment dus meer met muziek als met techniek bezig :-)
- Ben met mijn pick-up bezig. Doet het niet al te goed. Man man, ik had niet gedacht dat dat zo een verschil zou maken. Heb een oude plaat van flash gordon en wwat van monthy phyton. Klinkt zo vet!

Wat ik er echt uit vind springen zijn live opnames. Als het goede opnames zijn, is het alsof je vooraan zit. janis Jopin, Dire starits, rolling stones, jimmy hendriks...

heb deze week wat country geleend. Ook zo gaaf :-)

Als ik dit zo lees ben je juist met techniek bezig en minder met muziek.  :wink:
Ja, volgens mij sla je de spijker op z`n kop Wim. Als een set jou niet afleid dan geniet je van iedere opname.


Sander.

schieper

hmm. Dus jullie bedoelen dat elke CD een genot is als de set maar goed genoeg is? Ik zou eerder zeggen dat hoe beter de set, hoe beter hij weergeeft wat er op een schijfje staat.

Ik denk dat "beter" en "genot" subjectief zijn. Ik heb 2 voorbeelden van wat ik bedoel:

1. Ik heb een CD van jazmatas. Een jazz crossover. Op mijn nieuwe set valt het door de veel betere weergave, op dat de sample die gebruikt is voor een "lp-effect" veel te kort is. Waardoor hij mij mateloos gaat irriteren (alsof je 3 minuten naar donky-kong tunes luisterd)

2. Ik heb een live CD van Allice in chains. Prima CD om te horen maar om echt te luisteren met een drankje werkt voor mij niet. Dan valt nl op hoe slecht er gespeeld word. Te late inzetten, noten niet goed geraakt En daar stoor ik mij dan aan. Wellicht dat jullie dat met techniek bedoelen?
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

xander32

Citaat van: schieper op december 04, 2011, 13:04:13
hmm. Dus jullie bedoelen dat elke CD een genot is als de set maar goed genoeg is? Ik zou eerder zeggen dat hoe beter de set, hoe beter hij weergeeft wat er op een schijfje staat.

Ik denk dat "beter" en "genot" subjectief zijn. Ik heb 2 voorbeelden van wat ik bedoel:

1. Ik heb een CD van jazmatas. Een jazz crossover. Op mijn nieuwe set valt het door de veel betere weergave, op dat de sample die gebruikt is voor een "lp-effect" veel te kort is. Waardoor hij mij mateloos gaat irriteren (alsof je 3 minuten naar donky-kong tunes luisterd)

2. Ik heb een live CD van Allice in chains. Prima CD om te horen maar om echt te luisteren met een drankje werkt voor mij niet. Dan valt nl op hoe slecht er gespeeld word. Te late inzetten, noten niet goed geraakt En daar stoor ik mij dan aan. Wellicht dat jullie dat met techniek bedoelen?
Of een set wel of niet "goed" is heeft volgens mij veel minder met techniek (en/of een budget) van doen maar veel meer of de set jou bij de muziek weet te betrekken, ongeacht opname.

Wat dan voornaam is in een set, is of er al dan niet sprake is van synergie in de set en de timing van de set.


Sander.