Loont het upgraden van de radio?

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 09:59:07

Vorige topic - Volgende topic

schieper

Hi eenieder,

Heb nu een ST6001 radio en vraag me af of een upgrade loont qua gewone FM geluidskwaliteit? Daarnaast, wat is de toekomst van DAB? Zit daar nog "muziek" in  :-D

Ben benieuwd naar jullie mening.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

JohnWx

denk niet dat DAB het gaat worden

er rijden zoveel auto's in NL doe moeten ook door de file

zal eerder internet radio het gaan worden of is het al een beetje

ps: mis dat oude politie afluistern op een oude radio
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Tja, luister zelden tuner thuis, die heb ik dan ook verbannen uit de set.
Internet radio, bijv via een squeezebox heb je dan meer aan. Dan kun je enorm veel muziekzenders online beluisteren. Naar mijn smaak is er op de FM band sowieso weinig interessants qua muziek te beluisteren.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 20, 2011, 22:40:31
Internet radio, bijv via een squeezebox heb je dan meer aan. Dan kun je enorm veel muziekzenders online beluisteren. Naar mijn smaak is er op de FM band sowieso weinig interessants qua muziek te beluisteren.

ho ho

Somertijd Veronica

briljant
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

Citaat van: jwx op juli 20, 2011, 22:51:54

ho ho

Somertijd Veronica

briljant

en Zaterdagavond: Ben Liebrand ook op Veronica!

Niber

Wij luisteren hier ook altijd naar de radio via de interactieve tv (in dit geval interactieve radio clown1 ) of via de squeezebox.
Eigenlijk geldt dit alleen voor de vrouw, ik heb bijna altijd een cd/squeezebox opstaan.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marantz 81

ik heb ook de ST6001 vindt het een prima Tuner ,zelf ben ik ook niet zo van al die digitale technieken heb er geen enkel probleem mee om het allemaal te bedienen maar ik wil gewoon aanzetten en evt een zender kiezen en klaar ,geen zin in allerlei menu,s enzv

of de ST7001 zoveel beter is zou ik ook niet durven zeggen ,een ST15S1 denk wel maar die is wel een heel stuk duurder en ander design ( premium serie )

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 20, 2011, 23:45:26
ik heb ook de ST6001 vindt het een prima Tuner ,zelf ben ik ook niet zo van al die digitale technieken heb er geen enkel probleem mee om het allemaal te bedienen maar ik wil gewoon aanzetten en evt een zender kiezen en klaar ,geen zin in allerlei menu,s enzv

of de ST7001 zoveel beter is zou ik ook niet durven zeggen ,een ST15S1 denk wel maar die is wel een heel stuk duurder en ander design ( premium serie )

we hebben het over radio he we hebben het signaal van steunzenders heden ten dage

http://www.youtube.com/watch?v=S-UKt9xtUCE

Vlearmoes

Hier radio via schotel = duizenden zenders   ook de 5.1   :yes:
voor elk wat wils
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Xplod

Als er in Holland niet véél te beleven valt op de FM band ... check dan maar gauw onze zenders eens in Belgie.

Ik denk dat vélen onder jullie Studio Brussel (rock) , MNM ( beetje vanalles), Q-Music (ook een beetje vanalles), Topradio (vooral Dance), Radio Nostalgie (vooral véél 80's) en ook JoeFM (weet ik niet zo goed wat die spelen) leuk zullen vinden.
Allemaal nationaal in de ether te ontvangen zenders, ook op internet natuurlijk  :yes:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Dennis E36

Ik heb zelf ook de ST6001 gehad bij mijn PM7001 en SA7001. Luisterde er eigenlijk nooit naar.
Nu ik sinds een tijd de ST17 heb aangeschaft, mede om mijn set compleet te maken, luister ik al
veel meer naar de radio dan voorheen.

Mijn mening is dan ook dat er wel degelijk verschil zit tussen tuners. De weergavekwaliteit van de ST17 vind ik
op een veel hoger niveau dan de ST6001.

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Cornelis1921

:yes: :yes: :yes:
Citaat van: jwx op juli 20, 2011, 22:51:54

ho ho

Somertijd Veronica

briljant
Inderdaad, ongewoon brilliant, ongewoon geestig! BTW, als het klassieke muziek gaat, valt er ook genoeg te beleven op de FM band. Ook met een eenvoudige tuner als de st4000.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Hoi,

Ik heb zelf een ST-15S1 tuner en luister graag naar deze tuner. Hij heeft ook DAB aan boord, maar dezelfde zender via DAB of via "ouderwets" FM maakt groot verschil (in het nadeel van DAB).

Waarom ? (nog) geen idee, gewoon een constatering...

Groet, Ralf
Zolang je maar geniet....

JohnWx

joep

Citaat van: 211 op augustus 25, 2011, 17:08:15
Hoi,

Ik heb zelf een ST-15S1 tuner en luister graag naar deze tuner. Hij heeft ook DAB aan boord, maar dezelfde zender via DAB of via "ouderwets" FM maakt groot verschil (in het nadeel van DAB).

Waarom ? (nog) geen idee, gewoon een constatering...

Groet, Ralf

Denk dat het de DAB antenne is. De antenne in de doos is niet veel soeps. Zou eens iets anders proberen.

http://www.satellitecity.nl/triax-antenne-p-2129.html?utm_source=ciao&utm_medium=cpc-ciao&utm_campaign=2129