Is een SACD speler de moeite waard?

Gestart door schieper, juli 20, 2011, 09:56:53

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

Citaat van: drees62 op april 16, 2013, 10:22:13
Wish You Were Here?

Idd echt een briljante mix, al leent deze muziek (quadrofonie) zich daar ook bij uitstek voor!

correct. De stereo SACD versie is so so. Maar de 5.1 mix!  Kijk, iedereen die in 88 of 96 (of ver daarvoor) naar pink floyd is geweest weet dat surround onlosmakelijk is verbonden met the floyd.

Is een SACD speler de moeite waard? Ja en Nee.

Er zijn zat AV recievers die prima om kunnen gaan met een DSD signaal. Ik denk zelfs beter dan menigeen multi-channel SACD speler.

maaaruuu, een knappe stereo SACD speler als een SA11 of Sony ES vind ik niet te versmaden. daar steekt mijn panasonic blu ray spelert schrill tegenaf.

Roger Waters Amused to death komt ook uit op SACD. Ik zie wel een bescheiden toekomst in SACD hoor.

Maar is dat de vedeinste van SACD? eigenlijk niet. Als ze morgen hetzelfde op een Blu ray schijfje uitbrengen in 24/96 of hoger kop ik het meteen. Sterker nog. ik lul uit mijn nek. de hele tijd al.

want als ik adsy aan heb staan converteerd de AV eerst het DSD singnaal naar LPCM (ik geloof 48khz) en gaat dan bass management en roomEQ toepassen. Dus niks DSD.

Alleen in stereo luister ik naar SACD in DSD native. En dat is ook mooi :)

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

CiteerMaar is dat de vedeinste van SACD? eigenlijk niet. Als ze morgen hetzelfde op een Blu ray schijfje uitbrengen in 24/96 of hoger kop ik het meteen. Sterker nog. ik lolliestok uit mijn nek. de hele tijd al.

want als ik adsy aan heb staan converteerd de AV eerst het DSD singnaal naar LPCM (ik geloof 48khz) en gaat dan bass management en roomEQ toepassen. Dus niks DSD.
Het kwartje valt  :lol:

Er valt dan wel weer van beeldmateriaal te genieten  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marvin

Maakt me allemaal geen donder uit. Zolang ik het allemaal maar kan downloaden, dan pleur ik het allemaal 1op1 de analoge 5.1 pre in.

-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Citaat van: Marco op april 16, 2013, 11:16:03
Het kwartje valt  :lol:

Er valt dan wel weer van beeldmateriaal te genieten  :yes:

En jij leest selectief, pannekoek. Voor surround weinig toevoegde waarde. Voor stereo wel :)

Eigenlijks is het een non discusssie, want ik wil het allemaal, blu ray, sacd, dvd-audio. Hang helelemaal van de muziek af.

Porcupine tree's dvd-a zou ik niet zonder willen (om de surround mixen). Geld ook voor wat sacd's. Volgens mij zou je nu alles op een bluray kunnen zetten. Gewoon in lpcm uncompressed tot en met 24/192 en zowel stereo als 5.1 of zelfs 7.1.

Cornelis1921

Citaat van: wbrands op april 16, 2013, 10:59:43
Is de SACD nog de moeite waard ?
Voor mij wel. Ik geniet nog regelmatig van diverse SACD`s
:yes: Moi aussi! SACD, mijn idee! :-D :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

ik vind het alleen de moeite waard als het voor "wenig" erop zit  :evil:

ben al blij met de cd en buiten mijn gehoor grens (volgens mij laagste van het land) meer als zat, iemand zei lekker he zo een triangeltje ? moet hem nog ontdekken  clown1

xander32

Citaat van: wbrands op april 16, 2013, 10:59:43
Is de SACD nog de moeite waard ?
Voor mij wel. Ik geniet nog regelmatig van diverse SACD`s
Hier idem, tot het moment dat ik een goed gevulde NAS bezit ... de periode die dan aanbreekt, daarover durf ik geen uitspraken te doen :roll:.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op april 16, 2013, 20:49:12
Altijd de zelfde.  :-D :roll: :evil:

deze keer dacht jij het ik denk vul hem voor je in

Zoldar

Citaat van: John Wx op april 16, 2013, 19:36:47
ik vind het alleen de moeite waard als het voor "wenig" erop zit  :evil:

ben al blij met de cd en buiten mijn gehoor grens (volgens mij laagste van het land) meer als zat, iemand zei lekker he zo een triangeltje ? moet hem nog ontdekken  clown1

ik struikel er anders om de haverklap over die triangles

JohnWx