loopwerk cd6002 en geluidskwalieit en loop werk cd 6002 versus cd 6003

Gestart door shoegazer, juli 19, 2011, 11:06:09

Vorige topic - Volgende topic

shoegazer

hallo

Zijn er mensen die cd 6002 qua geluid vergeleken hebben met de cd 6003?, en het loopwerk?

Heb ook problemen (miniscule geluids onderbrekingen) met copy control cd's weet iemand of de 6003 daar minder gevoelig voor is?

Tenslotte zijn er mensen die cd lade problemen hebben en trage inlezing bij de cd 6002

Groet Joost
Dali concept 6
marantz cd6003
marantz PM4200
marantz DV4200 se
marantz st4000

JohnWx

Citaat van: shoegazer op juli 19, 2011, 11:06:09
hallo

Zijn er mensen die cd 6002 qua geluid vergeleken hebben met de cd 6003?, en het loopwerk?

Heb ook problemen (miniscule geluids onderbrekingen) met copy control cd's weet iemand of de 6003 daar minder gevoelig voor is?

Tenslotte zijn er mensen die cd lade problemen hebben en trage inlezing bij de cd 6002

Groet Joost

volgens mij is het precies het zelfde ding alleen het zelfde loopwerk zit in het midden ipv links en bij de 6002 zit de voeding meer afgeschermd dan bij de 6003 en de 6003 heeft usb en mp3 maar of dat een meerwaarde heeft ?

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Zoek je een andere speler

Leest hij elke cd traag in ?

vr gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

shoegazer

@John

Ik Zoek een andere speler en stond op het punt een 6003 te kopen maar nu ik de binnenkant zie....
Hij leest gewone cd ' s traag in en pakt sinds kort copy control cd's helemaal niet meer

thx Joost
Dali concept 6
marantz cd6003
marantz PM4200
marantz DV4200 se
marantz st4000

JohnWx

Citaat van: shoegazer op juli 19, 2011, 12:00:40
@John

Ik Zoek een andere speler en stond op het punt een 6003 te kopen maar nu ik de binnenkant zie....
Hij leest gewone cd ' s traag in en pakt sinds kort copy control cd's helemaal niet meer

thx Joost

dit is mijn eigen mening maar ik koop liever het geld wat het een nieuwe kost een mooie 2de handse (300 euro)

ik weet niets over de klank van de 6002 / 6003 maar als ik in de bladen lees en terug lees is het absoluut een aanrader voor dat geld

JohnWx

i2Paq

Een cd6003 koop je 2de-hands ook voor rond de 200,- op MP.

De reviews schrijven dat dit een prima speler is.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

shoegazer

gisteravond begaf mijn cd6002 het definitief...alsof hij het wist.....
Heb bij RAF amsterdam voor 299 de  cd6003 aangeschaft, wil geen snob zijn maarrr  eerste indruk toch meer detail , en transparantie met mijn eigen subjectieve oren ;-)

heerlijk om bekende muziek opnieuw te beleven , leest ook redelijk snel in en pakt mijn copycontrol cd's weer
dus zoals de britten zeggen : bob's yer uncle (cockney rhyming slang)
Dali concept 6
marantz cd6003
marantz PM4200
marantz DV4200 se
marantz st4000

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 20, 2011, 21:39:29
Een cd6003 koop je 2de-hands ook voor rond de 200,- op MP.

De reviews schrijven dat dit een prima speler is.

andere categorie als de CD17 maar wel weer stuk ouder

JohnWx

Citaat van: shoegazer op juli 20, 2011, 22:27:00
gisteravond begaf mijn cd6002 het definitief...alsof hij het wist.....
Heb bij RAF amsterdam voor 299 de  cd6003 aangeschaft, wil geen snob zijn maarrr  eerste indruk toch meer detail , en transparantie met mijn eigen subjectieve oren ;-)

heerlijk om bekende muziek opnieuw te beleven , leest ook redelijk snel in en pakt mijn copycontrol cd's weer
dus zoals de britten zeggen : bob's yer uncle (cockney rhyming slang)

top man

MauriceV

Ben hier al poosje niet meer geweest, ik lees net het stukje over de marantz CD 6002 die heb ik hier ook staan en bij mij zit er ook een euvel aan.
Namelijk dat de cd lade open en dichtgaat je moet hem dan vasthouden of heel snel een cd erinleggen.
waarschijnlijk ben ik niet de eerste die dit probleem heeft schijnt wel meer voor te komen met deze serie