SACD-R afspeelbaar op Marantz UD 5005 ?

Gestart door ronnydepony, juli 13, 2011, 19:22:20

Vorige topic - Volgende topic

ronnydepony

Volgens onderstaande site zouden sacd-r's afspeelbaar zijn op de ud 5005.
Iemand die hiermee reeds een klein beetje ervaring heeft ?

http://code.google.com/p/sacd-ripper/wiki/SACDRCompatiblePlayers

groeten,
Ronny
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Scan-Speak Reference Plus

Kimber Hero interlink
Van den Hul CS-122 ls-kabel

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op juli 13, 2011, 19:22:20

groeten,
Ronny

alleen 1 probleem je kan zelf geen sacd branden  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ronnydepony

Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Kimber Hero interlink

JohnWx

Ja maar jouw speler kan geen sacd digitaal uitsturen geen 1 trouwens

Zal voor de particuliere markt niet gebeuren is ook totaal iets anders DSD dan een CD of DVD
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

En een SACD brander voor thuisgebruik  :no:

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op juli 13, 2011, 19:22:20

groeten,
Ronny

Alleen wat ik niet snap is dat ze van een sacd iso gaan branden naar DVD dan heb je naar mijn mening geen DSD

ronnydepony

het heeft te maken met "pit signal processing".
dit type spelers controleert dat niet en daardoor kunnen er sacd-r's op afgespeeld worden.
hoe je die DSD-files maakt, daarvoor heb je programma's zoals Weiss Saracon, Korg Audiogate, enz.
hierna branden we die DSD-files in Pyramix.
heb ik reeds geprobeerd en dat lukt  HB

maar afspelen gaat niet op mijn sa15
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Kimber Hero interlink

JohnWx

Citaat van: ronnydepony op juli 14, 2011, 11:40:30
het heeft te maken met "pit signal processing".
dit type spelers controleert dat niet en daardoor kunnen er sacd-r's op afgespeeld worden.
hoe je die DSD-files maakt, daarvoor heb je programma's zoals Weiss Saracon, Korg Audiogate, enz.
hierna branden we die DSD-files in Pyramix.
heb ik reeds geprobeerd en dat lukt  HB

maar afspelen gaat niet op mijn sa15

ooohhh cool man wist nog niet dat we al zo ver waren

was wezen googlen en dan lees je bij de eerste hits dat het niet gaat maar dan ga je "underground" oftewel door veel pagina's met google reclame en dan lees je er wat meer over

waarmee word er gebrand ? Ronny is dat zoeits als een normale dvd / br brander of ?

erg benieuwd naar meer info

John

JohnWx

Marantz UD5005 deze weer wel zag ik als enige van ons huismerk

Sony zie je wel weer erg vertegenwoordigt en die OPPO alles eters 

ronnydepony

Het rippen gaat voorlopig enkel met een PS3, firmware 3.55 en dan nog een beetje aanpassingen.
Net nog een site gevonden : http://www.stereo.net.au/forums/showthread.php/36026-SACD-DFF-file-extraction-backups

Wat ik ook al ondervonden heb is dat niet alle programma's draaien onder Win7

Maar ik denk een beetje omgekeerd; als je een gewone cd neemt en die converteert naar 24 bit 192 khz met Weiss Saracon, daarna deze files omzet met hetzelfde programma naar DSD en dan met Pyramix de SACD brand op een gewone DVD-brander, hoe zou de klank dan zijn ?

Het is veel werk maar als de kwaliteit beter is, kan je op deze manier een back-up maken van je cd-collectie die beter klinkt.

En in die lijst die er voorlopig is staan toch ook wat redelijk spelers die heel goede kwaliteit hebben.

Groeten,
Ronny
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Kimber Hero interlink

ronnydepony

waar ik geen probleem mee heb is om DVD-Audio te maken op 24bit/192khz, zelfs met menu ; maar dit kan ik enkel afspelen op mijn goedkope blu-ray speler, en laat deze nou net geen goede audio-kwaliteit geven.
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Kimber Hero interlink

still life

Citaat van: ronnydepony op juli 14, 2011, 20:47:23
mijn goedkope blu-ray speler, en laat deze nou net geen goede audio-kwaliteit geven.

zeker van ?  clown1

trek uw cinch kabels eens uit de SA & knal die es op je goedkope blu-ray  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 15, 2011, 11:21:22
Citaat van: ronnydepony op juli 14, 2011, 20:47:23
mijn goedkope blu-ray speler, en laat deze nou net geen goede audio-kwaliteit geven.

zeker van ?  clown1

trek uw cinch kabels eens uit de SA & knal die es op je goedkope blu-ray  :angel:

die leest ook zo lekker sacd  :-P

WimPeu

Citaat van: ronnydepony op juli 14, 2011, 12:41:18
Het rippen gaat voorlopig enkel met een PS3, firmware 3.55 en dan nog een beetje aanpassingen.
Net nog een site gevonden : http://www.stereo.net.au/forums/showthread.php/36026-SACD-DFF-file-extraction-backups

Maar ik denk een beetje omgekeerd; als je een gewone cd neemt en die converteert naar 24 bit 192 khz met Weiss Saracon, daarna deze files omzet met hetzelfde programma naar DSD en dan met Pyramix de SACD brand op een gewone DVD-brander, hoe zou de klank dan zijn ?

Het is veel werk maar als de kwaliteit beter is, kan je op deze manier een back-up maken van je cd-collectie die beter klinkt.

En in die lijst die er voorlopig is staan toch ook wat redelijk spelers die heel goede kwaliteit hebben.

Groeten,
Ronny

Sorry hoor maar je kunt een bestaande CD niet beter laten klinken dan dat ie doet. En je kunt met al die kunst grepen nog steeds geen high res opname van een normale opname maken. Je kunt van een DVD 567p toch ook nooit geen Blu-Ray 1080p maken....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2011, 12:58:13
Citaat van: ronnydepony op juli 14, 2011, 12:41:18

Groeten,
Ronny

Sorry hoor maar je kunt een bestaande CD niet beter laten klinken dan dat ie doet. En je kunt met al die kunst grepen nog steeds geen high res opname van een normale opname maken. Je kunt van een DVD 567p toch ook nooit geen Blu-Ray 1080p maken....

op deze manier zijn toch veel gewone cd's geconverteerd naar DSD en we hebben weer een nieuw uitgave maar dan als sacd

je hebt gelijk Wim

"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"