SACD-R afspeelbaar op Marantz UD 5005 ?

Gestart door ronnydepony, juli 13, 2011, 19:22:20

Vorige topic - Volgende topic

still life

Citaat van: WimPeu op juli 15, 2011, 12:58:13Sorry hoor maar je kunt een bestaande CD niet beter laten klinken dan dat ie doet.

En je kunt met al die kunst grepen nog steeds geen high res opname van een normale opname maken. Je kunt van een DVD 567p toch ook nooit geen Blu-Ray 1080p maken....

precies: redbook 16 bit 44k1 staat erop & je kunt daarmee spelen/rippen wat je wil
wat je doet is afleiden/verzinnen maar de broncode blijft onveranderd..

bvb het hele upsampling verhaal met 'kwenie' speciale DAC (audio) omzetting..
calibreer de outputs van zo'n player maar eens precies gelijk met die v/e veel goekopere CDP  :wink:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op juli 15, 2011, 13:11:32
Citaat van: WimPeu op juli 15, 2011, 12:58:13Sorry hoor maar je kunt een bestaande CD niet beter laten klinken dan dat ie doet.

En je kunt met al die kunst grepen nog steeds geen high res opname van een normale opname maken. Je kunt van een DVD 567p toch ook nooit geen Blu-Ray 1080p maken....

precies: redbook 16 bit 44k1 staat erop & je kunt daarmee spelen/rippen wat je wil
wat je doet is afleiden/verzinnen maar de broncode blijft onveranderd..

bvb het hele upsampling verhaal met 'kwenie' speciale DAC (audio) omzetting..
calibreer de outputs van zo'n player maar eens precies gelijk met die v/e veel goekopere CDP  :wink:

we moeten wel iets hebben om te kunnen kopen  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

ronnydepony

Voor de geinteresseerden, het werkt.

Reeds een aantal SACD-r's gemaakt van hoge resolutie audio bestanden en alles werkt perfect.
Toestel dat ik gebruik is een denon 3910.

Marantz toestellen die er tussen staan zijn de UD 5005 en de DV7600.
Een aantal werkt niet, maar er zijn er nog heel wat die kunnen getest worden.

Misschien is het interessant om eens zo'n SACD-r rond te sturen naar personen die een andere speler hebben dan diegene in de lijst staat om uit te proberen.

Groeten,
Ronny
Marantz PM15-S1
dENON 3910
Panasonic DMP-BD60

Scan-Speak Reference Plus

Kimber Hero interlink
Van den Hul CS-122 ls-kabel

Rvdw

SACD-r speelt ook op UD7006! (DSD via HDMI)
Geldt ook voor DVDA met watermark. (MLP of LPCM via HDMI)
Analoog moet ik nog testen.
Kunnen we de (te) dure originele schijfjes in de doosjes laten en de andere voor eigen gebruik afspelen!
Set1: PM15S2/SA15S2/SR7007/UD7006/NA6005/4X Boston Acoutics A25 & Focal Cobalt SW800 sub /Pro-ject 6 SB & AT-MCOFC7 Musical Fi: XLPSV3/X10V3/XPSUV3 HD 600 Set 2: Marantz Pearl L/SR6004/UD5005/SA8003/Denon DNP/ 2 Desktops & Focal Sub/XcanV3/HD600

Marantz 81

Citaat van: John Wx op juli 15, 2011, 13:09:33
Sorry hoor maar je kunt een bestaande CD niet beter laten klinken dan dat ie doet. En je kunt met al die kunst grepen nog steeds geen high res opname van een normale opname maken. Je kunt van een DVD 567p toch ook nooit geen Blu-Ray 1080p maken....

op deze manier zijn toch veel gewone cd's geconverteerd naar DSD en we hebben weer een nieuw uitgave maar dan als sacd

je hebt gelijk Wim

"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"

Daarom zijn er helaas ook maar weinig echte SACD,s  ,die het grote verschil maken wat SACD doet  notworthy

heb ook een SACD van simple minds  ( kwaliteit :gaap: )

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op oktober 29, 2012, 20:35:29
Daarom zijn er helaas ook maar weinig echte SACDs  ,die het grote verschil maken wat SACD doet  notworthy

heb ook een SACD van simple minds  ( kwaliteit :gaap: )
De SACD-uitgaven van Peter Gabriel is mel wel uitgegaan van, het oorspronkelijk bronmateriaal, de analoge tapes. Daarom klinken zij ook als SACD misschien dan ook beter dan de standaard CDs, ook dan die in 24/96. Heb het laatste ook gehad voordat ik de SACD-versies in mijn bezit kreeg. Echt AB-vergelijken zat er niet in, daarom moeten mijn vergelijkende opmerking derhalve als geflatteerd beschouwd worden. Helaas zijn de SACD-batches bijna allemaal uitverkocht en voornamelijk nog maar tegen tamelijke hoge prijzen als tweedehands te koop.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 30, 2012, 05:25:10
De SACD-uitgaven van Peter Gabriel is mel wel uitgegaan van, het oorspronkelijk bronmateriaal, de analoge tapes. Daarom klinken zij ook als SACD misschien dan ook beter dan de standaard CDs, ook dan die in 24/96. Heb het laatste ook gehad voordat ik de SACD-versies in mijn bezit kreeg. Echt AB-vergelijken zat er niet in, daarom moeten mijn vergelijkende opmerking derhalve als geflatteerd beschouwd worden. Helaas zijn de SACD-batches bijna allemaal uitverkocht en voornamelijk nog maar tegen tamelijke hoge prijzen als tweedehands te koop.
word het toch streamen

nieuw topic hoe gaat Cor met hulp het stream tijdperk in
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op oktober 30, 2012, 18:04:35
word het toch streamen

nieuw topic hoe gaat Cor met hulp het stream tijdperk in
Het stoomtijdperk uit, het streamtijdperk in... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

renes59

Gewoon cd's blijven draaien Cor dat is het beste. Laat je de kop net gek maken door de streamers. Kop d'er veur. :-D
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Ik heb ook niks met al die digitale apparaten  :no:  heb een gewone telefoon ,geen ipad enzv bladiebla  :gaap:

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Marantz 81

Ik kan echt heel goed overweg met al die digitale apparaten en er ook veel mee snel alles door  :yes:

Maar ik heb meer met gewoon iets wat simpel goed en kwalitatief is  :-)

ook met gebouwen wat een mooie bouw werken zijn er neergezet in het verleden met oog voor de kleinste details en echt vakmanschap ,een hoop moderne gebouwen vindt ik ook  puke

HermanKarton

Eén van de beste SACD players voor zelfgebrande SACD's is de Denon DVD-3910. Ik heb er in de loop van een jaar zeven stuks gekocht en één 2910. Tweedehands want nieuw waren ze te duur. Zelf heb ik er twee, één voor reserve, want als die stuk gaat zijn ze niet meer te krijg of te betalen. Heb ongeveer 750 SACD's gebrand. Op rutracker kan men ongeveer 1200 vinden. Een vriend van mij maakte ze ook zelf met Philips SuperAuthor 3.0.  van high res files. De software heb ik wel, maar het schijn niet eenvoudig te zijn om zelf te maken. Ik maak er DVD-Audio van, dat is gemakkelijker, klinkt niet zo goed. De ISO's kan met IMGburn gebrand worden. Maar eerst controleren of ze goed zijn. Dit kan met Foobar. Maar speelt slechts in de lage resolutie af. Wel moet de plug-in foo-input geïnstalleerd worden. Bij het branden krijg je de melding dat de ISO niet conform de norm is. Dat negeren en gewoon branden. Trouwens de Philips software is ook op rutracker te krijg als je je verveelt. Met google chrome vertalen, maar in het engels anders worden de titels van de songs naar het nederlans vertaald, wat niet zo handig is.