PM7004 of PM8003

Gestart door i2Paq, juli 13, 2011, 06:54:54

Vorige topic - Volgende topic

i2Paq

Citaat van: Niber op juli 13, 2011, 13:26:29
Op marktplaats staan een PM8003 en SA8003 te koop voor €350 per stuk...Mooie prijs lijkt me.

Misschien kun je die ook meenemen in je overweging!

Die is zwart, en mijn CD6003 is zilver.

Over de SA8003 zijn de meningen verdeelt en heb deze ook niet nodig.
Heb wel even nagevraagd wat ze samen moeten kosten, 750,-  :?

Kreeg ook net een nieuwe zilveren PM8003 aangeboden voor 650,-

Blijft lastig zo  :|
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op juli 13, 2011, 13:39:32
Op marktplaats staan een PM8003 en SA8003 te koop voor €350 per stuk...Mooie prijs lijkt me.

zou eerst lekker spelen met de mooie cd 6003

Sacd gaat zo lekker qua verkopen en nieuw software aanbod  :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: i2Paq op juli 13, 2011, 13:39:32

Zilver is sowieso mooier, dat is ook mijn mening.
Tja keuzes, lastig lastig!! Succes met de uiteindelijke beslissing. Zowel de PM7003/4 en de PM8003 zijn er mooie apparaten, imho.
Mocht de prijs niet veel schelen lijkt me de 8003 de betere keuze, zwaardere voeding etc. Ach het is allemaal al genoemd.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

rexp

Citaat van: i2Paq op juli 13, 2011, 13:04:47
Zijn er hier ook die ervaring hebben met de PM7004?

Ik had eerst de PM6003, en nu de PM7004. Vooral voor de PM7004 gekozen vanwege de integratie met mijn HT.

i2Paq

Citaat van: rexp op juli 13, 2011, 15:13:48
Citaat van: i2Paq op juli 13, 2011, 13:04:47
Zijn er hier ook die ervaring hebben met de PM7004?

Ik had eerst de PM6003, en nu de PM7004. Vooral voor de PM7004 gekozen vanwege de integratie met mijn HT.

Ik ga dus voor puur stereo, heb net mijn HT set de deur uit gedaan.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

rexp

Is mijn PM7004 minder puur in stereo omdat ik ook een HT heb? Mag je geen fiets meer hebben als je een auto voor de deur hebt staan?

i2Paq

Citaat van: rexp op juli 13, 2011, 15:26:11
Is mijn PM7004 minder puur in stereo omdat ik ook een HT heb? Mag je geen fiets meer hebben als je een auto voor de deur hebt staan?

haha, nee, zo bedoel ik het niet  :wink:

Ik ga hem puur en alleen gebruiken voor muziek.
Geen HT oid.

JohnWx

Citaat van: rexp op juli 13, 2011, 15:26:11

vind eerder bij jouw set en een auto en een mooie motor voor de deur  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rexp

Wel, om eerlijk te zijn heb ik en geen auto en geen motor en zelfs geen fiets meer. De plek waar wij wonen werkt als een magneet op fietsendieven.

Maar eh ik gebruik de PM7004 voornamelijk in stereo. Het geluid van de HT gaat er ook doorheen maar ik merk dat ik steeds meer en meer muziek luister i.p.v. film kijk.

JohnWx

Citaat van: rexp op juli 14, 2011, 11:40:05
Wel, om eerlijk te zijn heb ik en geen auto en geen motor en zelfs geen fiets meer. De plek waar wij wonen werkt als een magneet op fietsendieven.

Maar eh ik gebruik de PM7004 voornamelijk in stereo. Het geluid van de HT gaat er ook doorheen maar ik merk dat ik steeds meer en meer muziek luister i.p.v. film kijk.

Urk

rexp

Janver

Citaat van: rexp op juli 14, 2011, 11:40:05

Heb jij verschil in geluidskwaliteit ervaren tussen de 7004 en de 6003?
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

rexp

Citaat van: Janver op juli 14, 2011, 11:52:01
Heb jij verschil in geluidskwaliteit ervaren tussen de 7004 en de 6003?

Ja ik heb ze uitgebreid naast elkaar kunnen luisteren. Belangrijkste verschillen waren een ruimtelijker stereobeeld bij de PM7004, maar de PM6003 trok me daarentegen meer in de muziek: die swingde meer, had meer rhythm en pace zoals de verkoper het noemde.

Ik ben dus thuisgekomen met de PM6003, en heb deze een maand in huis gehad. Uiteindelijk heb ik hem omgeruild voor de 7004, om 2 redenen. Het lukte me niet om de 6003 aan mijn HT te hangen, en de 6003 klonk niet zo goed in mijn zone 2 waar ik de speakers redelijk ver uit elkaar heb staan (4-5 meter). Stereo zakte daar als een pudding in elkaar. De 7004 met zijn grotere stereobeeld heeft daar geen last van.

i2Paq

Het wordt de PM7004.

Ben erg aan het zwalken geweest de afgelopen dagen/weken.

In eerste instantie de PM6003 besteld omdat het een scherpe deal was. Echter zonder deze uit te pakken besloten dat het hem niet was. Dit kwam nadat ik bij Hepta was geweest ivm. restaureren van mijn Street Gold's.

Toen gekeken naar de PM7004, de PM8003 en de Pearl KI Lite.
De PM8003, mede omdat ik daar veel over gehoord en gelezen had. De prijs + het feit dat hij al een jaar uit productie was deden me besluiten dan eens naar de Pearl KI Lite te kijken omdat die laatste voor 899,- binnen bereik kwam.
De PM7004 wijkt niet zo veel af van de Pearl KI Lite (ja, wel in onderdelen en sommige specs, maar goed). Omdat ik de PM7004 voor 499,- kreeg aangeboden is dat budget-technisch gezien op dit moment een prima deal en ik denk dat het samen met de CD6003 een goed nieuw begin is.

Over een jaar kijken we weer eens verder.

Ben erg geholpen dank zij de vele topics hier die ik gelezen heb en de antwoorden op de door mij gestelde vragen, waarvoor DANK!