plaatsing in dressoir

Gestart door sanderjanson, juli 12, 2011, 04:08:09

Vorige topic - Volgende topic

jrm

Aha, ik zie het, misschien kan je Alu hoeksteuntjes aan de zijkant lijmen (drie aan weerszijden) en dan een dunne staalplaat op de 6 horizontale delen vastzetten. (Kan ook een glasplaat zijn, maar wordt dan weer dikker.

Ik hoop dat je dan nog wat ruimte kan winnen tussen plaat en de receiver.

Wel mooie uitstraling zo, het hout met het zwart van de marantz  :yes:

still life

Citaat van: sanderjanson op juli 13, 2011, 03:34:55

als het goed is moet ik het net aan redden qua hoogte.

een UD is net geen 11cm hoog (inclusief de pootjes)

Citeer
dat houd in dat de volledige voorkant gevuld is!

meet es tussen de SR & de bovenkant ?

Citeerachterkant is open van de bodem tot de bovenplaat.

prima, koeling/ventilatie genoeg..

Citeerzat idd te denken aan computer fannetjes, alleen wil ik die niet op volle snelheid laten draaien. omdat, dit redelijk wat geluid zal produceren.

kun je evt nog genoeg mee losgaan, mocht dat nodig zijn..

Citeermaar, wil geen ud-5005 aan gaan schaffen als het allemaal te warm gaat worden.
en een andere dressoir is geen optie, omdat ik een complete lijn van de noten fineer meubels heb.

je kan er gewoon 1tje bovenop zetten, zo komt ie op een makkelijke hoogte om in te laden..
de ud op zich warmt niet veel op, die zal deels de warmte opnemen & afstralen v/d SR..

nou heb je mensen die menen dat hun spullen warm moeten draaien eer ze goed presteren..  :wink:

kortom, heb je iets van 12cm vrij boven die SR ? => snel UD'tje kopen & knallen maar :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sanderjanson

net even gemeten!

ik ga het niet redden met de pootjes eronder.

receiver is 161mm en de ud is 107 mm
ik kan de plank waar alles op staat een stukje laten zakken dat de versterker een goeie centimeter lager valt.

dan mis ik nog steeds een centimeter.

de pootjes zijn net iets hoger als 1 cm.

ik weet niet wat er gebeurd als ik die eronder uit haal?

kan dat kwaad?

JohnWx

Citaat van: sanderjanson op juli 14, 2011, 02:06:39
net even gemeten!

receiver is 161mm en de ud is 107 mm
ik kan de plank waar alles op staat een stukje laten zakken dat de versterker een goeie centimeter lager valt.

dan mis ik nog steeds een centimeter.

de pootjes zijn net iets hoger als 1 cm.

kan dat kwaad?

ik denk dat het kwaad kan omdat je van onder ook warmte laat verdwijnen

jeetje mina denk je wat moois te kopen zit een meubel in de weg  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

Citaat van: jwx op juli 14, 2011, 11:34:49
Citaat van: sanderjanson op juli 14, 2011, 02:06:39
net even gemeten!

kan dat kwaad?

ik denk dat het kwaad kan omdat je van onder ook warmte laat verdwijnen

jeetje mina denk je wat moois te kopen zit een meubel in de weg  :cry:

stupid

die pootjes zijn een must:

dat laat toe om spullen te stacken op elkaar met behoud van een minimale ruimte ertussen
best mogelijk dat je al eens skips zal ervaren,  zo bloot op het frame opgesteld
verder kleed het de toestellen ook mooi af..

nieuwe opties:

* zet je spullen bovenop de kast, naast elkaar
*  kijk voor een (audio) rekje naast de kast
* laat de SR staan & zet de UD op de kast (makkelijk om te bedienen)

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

of de BR onder de tv met een mooi ombouwtje met kersen meubel plaat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

tis niet echt 3d maar voor een indicatie komt je tv wel iets omhoog

still life

Citaat van: jwx op juli 14, 2011, 11:34:49jeetje mina denk je wat moois te kopen zit een meubel in de weg  :cry:

dat laten we niet gebeuren..  :-D

nice photoshop john  clown1

JohnWx

Citaat van: still life op juli 14, 2011, 12:45:26
Citaat van: jwx op juli 14, 2011, 11:34:49jeetje mina denk je wat moois te kopen zit een meubel in de weg  :cry:

dat laten we niet gebeuren..  :-D

nice photoshop john  clown1

paint

sanderjanson

lastig allemaal hoor!

een aparte ombouw onder me tv wordt hem niet, geen idee ook waar ik dat noten fineer kan krijgen, het is echt hout fineer, geen plastic ikea meuk.

ook moet ik dan de plank boven me tv weer hoger gaan zetten.

de ruimte achter de 2 horizontaal lopende latten is groot zat, zou 1 van die latten kunnen 1 a 2 cm kunnen inzagen.

als, ik de onderste lat inkeep, dan valt de versterker of blu ray er mooi overheen.

maarja, over het geheel genomen gaan, meubeltjes wat langer mee dan audio/video apperatuur voordat het gaat vervelen of voordat er weer iets nieuws uit is.

en dan zit je met een meubel die je heb aangepast, voor iets wat je niet meer heb.
schiet niet echt op!
en al helemaal niet als je van de zelfde serie nog een groot dressoir,salontafel,broodkast en een klein tafeltje heb.

misschien moet ik het maar bij me ps3 houden!
is wel een slimline dus, qua geluid is die ook vrij stil.

jrm

Tsja, zeker lastig, maar (voor ons!) wel een leuke uitdaging om met je mee te denken.

In ieder geval geniet van je set, dat is het belangrijkste.

still life

Citeermaarja, over het geheel genomen gaan, meubeltjes wat langer mee dan audio/video apperatuur voordat het gaat vervelen of voordat er weer iets nieuws uit is.

en dan zit je met een meubel die je heb aangepast, voor iets wat je niet meer heb.
schiet niet echt op!
en al helemaal niet als je van de zelfde serie nog een groot dressoir,salontafel,broodkast en een klein tafeltje heb.

:yes: daarom adviseer ik nooit verder dan: haal die back er evt uit..

maar zie het probleem niet, eerlijk gezegd: knal die UD neer als john gepaint heeft voor je
& je hebt met alle gebruiksgemak cd/sacd/dvd/br

of je knalt je ps3 erop..hou je 500 in de pocket, simple enough..  :-P

JohnWx

Citaat van: sanderjanson op juli 15, 2011, 03:16:13
lastig allemaal hoor!

een aparte ombouw onder me tv wordt hem niet, geen idee ook waar ik dat noten fineer kan krijgen, het is echt hout fineer, geen plastic ikea meuk.

ook moet ik dan de plank boven me tv weer hoger gaan zetten.

de ruimte achter de 2 horizontaal lopende latten is groot zat, zou 1 van die latten kunnen 1 a 2 cm kunnen inzagen.

als, ik de onderste lat inkeep, dan valt de versterker of blu ray er mooi overheen.

maarja, over het geheel genomen gaan, meubeltjes wat langer mee dan audio/video apperatuur voordat het gaat vervelen of voordat er weer iets nieuws uit is.

schiet niet echt op!

misschien moet ik het maar bij me ps3 houden!
is wel een slimline dus, qua geluid is die ook vrij stil.

Je kan ook een andere kleur nemen zwart of van rvs iets laten maken bij een staalboer