plaatsing in dressoir

Gestart door sanderjanson, juli 12, 2011, 04:08:09

Vorige topic - Volgende topic

sanderjanson

ik heb even een vraagje,

ik heb inmiddels alweer een paar maanden een marantz sr-5005.
erg tevreden tot nu toe!

probleem is een beetje dat me meubel exact breed genoeg is om de receiver te plaatsen,
aan hoogte heb ik wel genoeg ruimte, aan de voor en achterkant van het meubel.

na een film kijken wordt die iets warm. maar, niet heet ofzo.

nu wil ik een ud-5005 aanschaffen, dit houd in dat het dressoir hele afgesloten is aan de voorkant in de hoogte, aan de achterkant is wel meer ruimte omdat, ik de afdekplaat heb verwijdert.

probleem is ook, dat er lades inzitten ipv, deurtjes, waardoor gaten aan de zijkanten maken niet heel veel zin heeft.

ik zat zelf te denken aan 1 of 2 computer fannetjes.
is dit een optie? of zal het alsnog te heet worden?
of zal het geluid te storend worden?
ik heb in de huiskamer ook nog een vrij groot aquarium draaien, welke ook nooit geheel stil is.

idee is ook om de ud-5005 onderop en de sr-5005 bovenop te zetten.

Cornelis1921

hello :yes: :-) Welkom op dit forum en wacht geduldig op hulp bij het oplossen van dit vraagstuk. Er zijn altijd wel (ervarings)deskundigen bereidt antwoord te geven op je vragen. Groet, Cor.
Overigens, ook goedemorgen!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sanderjanson

haha, ik wacht geduldig af!

goede morgen idd :-D

krijg je als je altijd pas om half 2 thuis ben, van werk :schater:

jrm

Welkom op het forum, heb je misschien een foto van je dressoir?

Ik heb zelf al mijn onderdelen op een eigenplank gezet. door inderdaad aan de zijkant pennen aan te brengen.
In jouw geval mogelijk aan de zijkant twee schotjes plaatsen en daaroverheen een strakke (stevige) plank plaatsen.

JohnWx

Misschien een optie om in de zijpanelen waar de receiver tegen aan staan ronde gaten te boren voor meer lucht en eventueel de achterkant waat de receiver staat weg te halen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Als Mo niet naar de berg komt dan maar de 7 gatenboor

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

sanderjanson

@ jwx

Achterkant is er al uit!
Ronde gaten heeft niet heel veel zin,aangezien er lades inzitten.

Zal vanavond wel even een foto plaatsen, dat maakt het wat duidelijker.

still life

je maakt je zorgen met de komst v/e UD erbovenop ?

als de back er al uit is, zou ik me niet al te veel zorgen maken
zorg mss wel dat die kast niet vlak aan de muur kleeft, anders zit het toch weer potdicht..

CiteerZal vanavond wel even een foto plaatsen, dat maakt het wat duidelijker.

:yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: sanderjanson op juli 12, 2011, 15:30:08
@ jwx

Achterkant is er al uit!
Ronde gaten heeft niet heel veel zin,aangezien er lades inzitten.

Zal vanavond wel even een foto plaatsen, dat maakt het wat duidelijker.

Wat voor lade zitten erin ? met geluiders ?

Kan altijd helpen gaten maken onder de geleider neem aan dat de lade niet strak tegen de kant zit of een lade inkorten voor alleen de ab's ?

opties genoeg

sanderjanson

Ja idd met geleiders.
Maar, de achterkant is wel dicht en ben een beetje bang dat,
Het meubel wat slap wordt als ik die er ook uit haal!

JohnWx

Citaat van: sanderjanson op juli 12, 2011, 16:22:48
Ja idd met geleiders.
Maar, de achterkant is wel dicht en ben een beetje bang dat,
Het meubel wat slap wordt als ik die er ook uit haal!

Van achter een kruis verbinding maken met aluminium strippen

Of op de hoeken met lange stoelhoeken

Tis mogelijk anders komt het Marantz klus team wel langs

Maurice

Ik zou altijd zorgen dat de receiver vrij staat, oftewel, voldoende koeling erboven. Beter is om de receiver dan op de UD te zetten (mits voldoende ruimte erboven).
Maar strategisch geplaatste computerfans zou ook zeker moeten werken, doet het bij een erg heet wordende chip ook ;)
Proefondervindelijk moet je wel een eind kunnen komen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 12, 2011, 22:37:28
Ik zou altijd zorgen dat de receiver vrij staat, oftewel, voldoende koeling erboven. Beter is om de receiver dan op de UD te zetten (mits voldoende ruimte erboven).
Maar strategisch geplaatste computerfans zou ook zeker moeten werken, doet het bij een erg heet wordende chip ook ;)
Proefondervindelijk moet je wel een eind kunnen komen.

je zou zelf kunnen overwegen om ventilators in de receiver te laten plaatsen net zoals een pc

sanderjanson

als het goed is moet ik het net aan redden qua hoogte.
dat houd in dat de volledige voorkant gevuld is!

aan de achterkant lopen er geen latten van links naar rechts, achterkant is open van de bodem tot de bovenplaat.

zat idd te denken aan computer fannetjes, alleen wil ik die niet op volle snelheid laten draaien. omdat, dit redelijk wat geluid zal produceren.

maar, wil geen ud-5005 aan gaan schaffen als het allemaal te warm gaat worden.
en een andere dressoir is geen optie, omdat ik een complete lijn van de noten fineer meubels heb.

iemand, een idee of je die regelbaar kan maken, of kan kopen?