bi amping en LS kabel?

Gestart door Frank62, juli 09, 2011, 13:42:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank62

Beste forumleden,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum (trouwens voor mij voor het eerst dat ik uberhaupt op een forum ben!), stel ik me even voor. Mijn naam is Frank, ben 49 jaar en ik heb sinds twee weken mijn eerste Marantz aankoop in mijn leven gedaan.
Ik bezit een high-end installatie in een aparte luisteruimte en ik wilde iets kleins en betaalbaars, maar wel kwaliteit (!) in mijn huiskamer. Uiteindelijk na bestudering van reviews en zelf luisteren gekozen voor M-CR503 met de bijpassende LS 502 (verbonden dmv bijgeleverde LS kabel). Na aantal uren inspelen ben ik al zeer verrast over de kwaliteit van het geluid. Mooi ruimtelijk, veel detail!! Aangezien de 503 ook bi-amp is aan te sluiten lijkt mij dit de manier om nog winst te behalen? Daarnaast heb ik dan ook een andere LS kabel voor nodig. Bij een zaak raadde men mij Kimberkable 8PR of Vanden Hull clear of teatrack aan. Graag jullie suggesties! Ik zoek qua sound nog iets meer laag (indien dit nog kan met het oog op de grootte van de speaker?), warmte en liefst wat meer diepte in het geluid, hoewel dit misschien te veel gevraagd is? Wil ook niet te dure kabels (tot +500 euro voor 2x3 meter) Dank alvast voor jullie reakties en misschien kan ik in de toekomst jullie ook behulpzaam zijn met adviezen.

still life

alvast welkom hier, frank..

met welke speakers draai je op deze set ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Musicman

#2
Hoi Frank.

Allereerst welkom op dit forum.

Bedoel je nou "Bi-wiren" of "Bi-ampen"?
Als je jouw set Bi-wire wilt aansluiten, staat er op "Hifi.nl" een schittrende kabel te koop.
(ik ben "bevooroordeeld" omdat ik deze ook in mijn set heb,en zeer te spreken ben over deze kabel)

Het is een Harmonic Technology Pro9+.
De persoon verkoopt een 3mtr. versie van deze kabel.
Ik denk dat je met deze kabel zeer tevreden zal zijn.......en ook als je verder zou gaan upgraden.

Succes!!


PS: Probeer het eerst uit met een "standaard" 4mm kabel.
      Als het voor jou geen meerwaarde heeft, ben je niet de "hoofdprijs" kwijt. :wink:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

JohnWx

Citaat van: still life op juli 09, 2011, 14:04:04
alvast welkom hier, frank..

met welke speakers draai je op deze set ?

LEZEN still :-D

begint met ls en eindigt op 502



Heb ze gehoord bij Fritz op ze video montage set en erg prettig klnkend

zijn ook los te koop:
http://www.poulissen.nl/ls-502

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 15:36:11

Heb ze gehoord bij Fritz op ze video montage set en erg prettig klnkend

zijn ook los te koop:
http://www.poulissen.nl/ls-502

Zal wel "Bi-wiren" bedoelen. Denk niet dat je iets mee opschiet trouwens.
Ze waren € 100 per paar extra bij aanschaf van een CR 503.
Die bij Fritz zijn natuurlijk wel gefritzt en niet standaard uit de winkel.

JohnWx

Citaat van: joep op juli 09, 2011, 17:18:55
Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 15:36:11

Heb ze gehoord bij Fritz op ze video montage set en erg prettig klnkend

zijn ook los te koop:
http://www.poulissen.nl/ls-502

Zal wel "Bi-wiren" bedoelen. Denk niet dat je iets mee opschiet trouwens.
Ze waren € 100 per paar extra bij aanschaf van een CR 503.
Die bij Fritz zijn natuurlijk wel gefritzt en niet standaard uit de winkel.

Yep dat engelen haar erin en wat Siltech  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Ja, de eerste luidspreker die veilig is voor de handjes van Fritz moet nog geboren worden!

Frank62

Dank voor jullie reakties.
Ik wil echt de 503 bi-amping aansluiten en niet bi-wired!
Op de 503 is deze mogelijkheid namenlijk aanwezig en dat geeft waarschijnlijk echt een grote vooruitgang. Ik hoor jullie niet over Kimberkable PR 8 of de Van den hull (geen fans?). Harmonic Technology (thanks for the tip musicman) ken ik (heb ik nog een RCA interlink van liggen) is inderdaad goede kabel.
Wat matched verder goed met Marantz??

JohnWx

Citaat van: Frank62 op juli 09, 2011, 22:27:22
Dank voor jullie reakties.
Ik wil echt de 503 bi-amping aansluiten en niet bi-wired!
Op de 503 is deze mogelijkheid namenlijk aanwezig en dat geeft waarschijnlijk echt een grote vooruitgang. Ik hoor jullie niet over Kimberkable PR 8 of de Van den hull (geen fans?). Harmonic Technology (thanks for the tip musicman) ken ik (heb ik nog een RCA interlink van liggen) is inderdaad goede kabel.
Wat matched verder goed met Marantz??

Denk niet dat je het verschil gaat merken als je gaat semi bi-ampen (echt bi-ampen heb je 2 gescheiden versterkers nodig met eigen voeding en een andere kwaliteit) met een CD Receiver die jij hebt is zo gemaakt door Marantz en ontwikkeld dat zo een setje af is gewoon lekker naar luisteren

Als jij denkt dat kabels een set beter maken moet je dat doen

De grootste winst haal je uit een speakers maar deze speakers zijn afgestemd op deze set
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gerard

citaat van marantz site:
and all with a powerful 60W rms x2ch into 6 ohm or 30W rms x4ch into 6ohm en bij een winkel advertentie:
"Dankzij twee krachtige stereo versterkers (2x60 Watt) is de Marantz M-CR503 in staat een ongelooflijk vermogen van 120 Watt muziek te leveren. De audiofielen onder ons zullen zeker gebruik maken van de bi-amping mogelijkheid van 4 x 30 Watt. "

Citaat van: Frank62 op juli 09, 2011, 13:42:48
Wil ook niet te dure kabels (tot +500 euro voor 2x3 meter) Dank alvast voor jullie reakties en misschien kan ik in de toekomst jullie ook behulpzaam zijn met adviezen.

Wat zou je dan winnen met een dubbele bekabeling? Ik zou in ieder geval eerst eens proberen met een dubbele hoeveelheid Gamma kabel oid voordat €500 uitgeeft aan kabels bij deze set van €500 ......
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Denk als je 2 x3 meter Supra kabel koopt voor 30 euro dat je een zeer mooie en neutrale kabel heb

Maar je gaat naar mijn mening toch geen speakerkabel kopen voor max. 500 euro bij een setje van 699 incl. speakers  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :yes:
Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 23:29:14
Denk als je 2 x3 meter Supra kabel koopt voor 30 euro dat je een zeer mooie en neutrale kabel heb

Maar je gaat naar mijn mening toch geen speakerkabel kopen voor max. 500 euro bij een setje van 699 incl. speakers  frusty
Supra is prima om mee te beginnen, kan je beslist geen buil aan vallen. Ik heb zelf Cobra 2,5 mm OFC kabel, ben er erg tevreden over, kan je ook overwegen want dat is ook een betaalbare en neutrale kabel. Je kan later nog altijd opwaarderen. Groet, Cor en welkom op dit forum.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Ben zelf erg tevreden met mijn CR-503 i.c.m. iO3 boxen van Kef. De Marantz boxjes vielen me tegen. L.S. kabel gewoon de dikke koperkabel van de rol. Geen ge-bi en niet duur. Mooi geluid, veel meer is er uit een CR-503 eigenlijk niet te halen met andere kabel. (zie de set van Joep) Wil je meer, dan moet je naar de premium serie van Marantz.

JohnWx

Citaat van: joep op juli 10, 2011, 10:42:29
Ben zelf erg tevreden met mijn CR-503 i.c.m. iO3 boxen van Kef. De Marantz boxjes vielen me tegen. L.S. kabel gewoon de dikke koperkabel van de rol. Geen ge-bi en niet duur. Mooi geluid, veel meer is er uit een CR-503 eigenlijk niet te halen met andere kabel. (zie de set van Joep) Wil je meer, dan moet je naar de premium serie van Marantz.

stupid  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 15:36:11LEZEN still :-D

begint met ls en eindigt op 502



dank john, had erover gelezen in die muur van tekst..  :-D

sluit me verder aan bij de gegeven adviezen: dit speakertje leg je best vast met 1 touwtje..
desgewenst wil ik daar voor de TS best wat dieper (technisch) op ingaan..


Citaat van: jwx op juli 09, 2011, 23:29:14

je gaat naar mijn mening toch geen speakerkabel kopen voor max. 500 euro bij een setje van 699 incl. speakers  frusty

stupid



The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300