MA-700 op SR8001: meerwaarde?

Gestart door pelintres, juli 04, 2011, 08:17:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Hallo iedereen ik heb een sr8001 en nou wil ik er 2x MA-700 achter hangen mijn vraag naar jullie toe is of ik daar meerwaarden aan heb?

sr8001 met MA-700
0 (0%)
sr8001 met eindversterker
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Stemmen gesloten: juli 18, 2011, 08:17:45

pelintres

Hallo iedereen ik heb een sr8001 en nou wil ik er 2x MA-700 achter hangen. Mijn vraag naar jullie toe is of ik daar meerwaarden aan heb? of is de 8001 goed genoeg oja speakers zijn B&W 804

alvast bedankt.

SB_Marantz

De vraag wordt dan of je die 200 Watt per kanaal nodig hebt?
Neem ook even het extra stroomverbruik mee in je besluit want de eindtrap in de 8001 blijft natuurlijk gewoon onder spanning staan.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 04, 2011, 10:22:20
De vraag wordt dan of je die 200 Watt per kanaal nodig hebt?
Neem ook even het extra stroomverbruik mee in je besluit want de eindtrap in de 8001 blijft natuurlijk gewoon onder spanning staan.


Ben gek op optie's ik zou het doen

En misschien geeft die 2x MA-700 wel de sound die jij als zeeerrrr prettig ervaart
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

#3
Welke sound zou dat moeten zijn?
NFB sound?  :-o


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pelintres

Bedankt voor jullie reacties.

Wil graag mijn systeem upgraden maar twijfel een beetje! hoor namelijk ook veel over een eindversterker achter je receiver of gewoon een nieuwe receiver  BV  violent1 violent1 violent1(sr7005)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Bij twijfel niet doen.

Wat mis je op dit moment?

Ga eens met de speakers schuiven of verander van luisterpositie.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 04, 2011, 11:51:59
Bij twijfel niet doen.

Wat mis je op dit moment?

Ga eens met de speakers schuiven of verander van luisterpositie.  :wink:


Dat heet geld laten rollen is voor veel mensen ook een onderdeel van de hobby en het veranderen ook van een set


Net als met een nieuwe auto de voorpret is het leukst als je auto er een maal is blijft het een auto die je van A naar B brengt


En wat is twijfel ?

Gewoon doen als je de investering kan doen slechste geval gaan ze weer de verkoop in en een illusie armer maar ervaring rijker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Regel 2 spreekt boekdelen.

Natuurlijk is het leuk eens te wisselen of wat anders te willen.

Ik geef alleen advies waar hij om vraagt en wat ermee gedaan wordt is vers dos.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op juli 04, 2011, 12:06:54
Regel 2 spreekt boekdelen.

Natuurlijk is het leuk eens te wisselen of wat anders te willen.

Ik geef alleen advies waar hij om vraagt en wat ermee gedaan wordt is vers dos.  8-)

ik probeer de economie een impuls tegeven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: pelintres op juli 04, 2011, 11:35:36
Bedankt voor jullie reacties.

Wil graag mijn systeem upgraden maar twijfel een beetje! hoor namelijk ook veel over een eindversterker achter je receiver of gewoon een nieuwe receiver  BV  violent1 violent1 violent1(sr7005)

Bedenk wel dat de SR 8001 ook in stereo zijn mannetje staat (zeker in de pure direct stand  :lol:)
Eigenlijk is het de KI-versie van de 7001 met zijn verkoperde chassis, dikke ringkerntrafo en nog wat andere aanpassingen. Ik heb een dikke Classé eindversterker en later 2 Audio Analogue monoblokken van 100 Watt @ 8 ohm erachter gehangen. Het brengt je wel iets meer controle en een wat strakker laag maar je blijft altijd spelen met de voorversterker van de SR 8001. Die is natuurlijk niet speciaal gebouwd voor stereoweergave.
Mocht je budget het toelaten dan adviseer ik je om een aparte geïntegreerde versterker erbij te nemen (die 8001 nooit wegdoen, met een andere AV-receiver houdt je hetzelfde probleem) met een zgn HT-doorlusfunctie. De Marantz PM 15 S2 heeft die bijvoorbeeld maar ook veel versterkers van Musical Fidelity.
Je CD en/of platenspeler sluit je dan aan op de stereo- versterker en in HT fungeert deze bak dan als eindversterker. Zo heb je het beste van beide werelden!  :wink:

SB_Marantz

#11
Citaat van: pelintres op juli 04, 2011, 13:12:27
SB_Marantz bedankt voor je tip ga zeker even aan de gang.



Proberen kan altijd.
Laatst weer eens een speaker vergelijk hier gedaan en de speakers werden totaal vrij opgesteld wat een veel mooier plaatje opleverde.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM