Citaat van: pelintres op juli 04, 2011, 11:35:36
Bedankt voor jullie reacties.
Wil graag mijn systeem upgraden maar twijfel een beetje! hoor namelijk ook veel over een eindversterker achter je receiver of gewoon een nieuwe receiver BV (sr7005)
Bedenk wel dat de SR 8001 ook in stereo zijn mannetje staat (zeker in de pure direct stand
)
Eigenlijk is het de KI-versie van de 7001 met zijn verkoperde chassis, dikke ringkerntrafo en nog wat andere aanpassingen. Ik heb een dikke Classé eindversterker en later 2 Audio Analogue monoblokken van 100 Watt @ 8 ohm erachter gehangen. Het brengt je wel iets meer controle en een wat strakker laag maar je blijft altijd spelen met de voorversterker van de SR 8001. Die is natuurlijk niet speciaal gebouwd voor stereoweergave.
Mocht je budget het toelaten dan adviseer ik je om een aparte geïntegreerde versterker erbij te nemen (die 8001 nooit wegdoen, met een andere AV-receiver houdt je hetzelfde probleem) met een zgn HT-doorlusfunctie. De Marantz PM 15 S2 heeft die bijvoorbeeld maar ook veel versterkers van Musical Fidelity.
Je CD en/of platenspeler sluit je dan aan op de stereo- versterker en in HT fungeert deze bak dan als eindversterker. Zo heb je het beste van beide werelden!