Geen geluid uit NR1501

Gestart door rldegier, juni 29, 2011, 22:33:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

rldegier

Ik heb een NR1501 aangesloten op de Canton Movie 85CX luidspreker (5.1). Het geluid van de tv wil ik via de receiver laten lopen. Ik krijg dit echter niet aan de praat.
Via de automatische setup functie van de NR 1501 gaat hij netjes alle boxen af met testgeluiden en dat werkt goed. Geluid van de TV komt niet door. Ook radio of blu ray niet.
Iemand die tips heeft en in een oplossingsrichting kan wijzen?

negotiata

Hoe heb je het aangesloten ?

rldegier

HDMI kabel vanuit tv (PHilips 32pfl7605) naar DSS HMDI input van de NR1501
Digitale (coax) kabel vanuit tv naar digital audio in op de receiver (audio 3, de andere 2 zijn optisch)

HDMI kabel op de HMDI Out van de NR1501 naar HDMI poort van de TV
Blu Ray HDMI Kabel van BR speler naar BR HDMI op de NR1501.

pameijer

Volgens mijn doet de HDMI kabel van TV naar DSS-in op je NR1501 helemaal niets toch? Haal die 's weg, en stel de input van je receiver op de digitale coaxkabel.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

#4
vooreerst: welcome to marantz forum..

maar wat een vreemde manier van denken..  :?
om vanuit je tv (eindstation) te gaan bekabelen naar je receiver toe
ARC is best leuk, maar levert soms problemen op..

je moet steeds denken vanaf de bron => amp/AVR => output (tv/speakers)


Citaat van: rldegier op juni 29, 2011, 23:11:00
HDMI kabel vanuit tv (PHilips 32pfl7605) naar DSS HMDI input van de NR1501  :no:
Digitale (coax) kabel vanuit tv naar digital audio in op de receiver (audio 3, de andere 2 zijn optisch)  :no:


Blu Ray HDMI Kabel van BR speler naar BR HDMI op de NR1501.  :yes:

HDMI kabel op de HMDI Out van de NR1501 naar HDMI poort van de TV  :yes:

als je nu bronkeuze BR kiest & de tv op hdmi zet (indien nodig) moet je BR goed werken

indien je digi tv hebt moet je dat op dezelfde denkwijze aansluiten, neem evt je manual erbij
je kan via hdmi (beeld & sound) naar je NR of enkel geluid naar je NR voorzien & beeld direct op je tv (hdmi)
zo kun je tv ook zien & luisteren zonder de NR

voor radio, sluit je een antenne aan & kies je tuner op je NR
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

pameijer

Zijn TV heeft een digitale tuner (DVB-T en -C), en zou dus best wel eens de bron kunnen zijn  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

rldegier

Aantal dingen geprobeerd. De Blu Ray speler werkt nu goed, beeld komt goed door. Geluid echter nog niet. Dat stoort: standaard even geluid afgewisseld maar periode van geen geluid. Enig idee hoe dit aan te pakken.

Verder blijft het aandachtspunt hoe geluid van de TV over de receiver te krijgen...

pameijer

Heb je in de instellingen van je TV gekeken of de dig. out ingeschakeld is? En wat heb je gedaan met de aanbevelingen tot nu toe? We willen je zóóó graag helpen, maar je maakt het ons moeilijk  HLP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

sattie

Ga zitten op een stoel en neem de handleiding en begin deze uitgebruikt te lezen.
Vervolgens reset de NR1501 naar fabrieks instellingen en begin van voor af aan.
Rustig beginnen en begin bijvoorbeeld bij de tuner, heb je OSD via op de TV en heb je geluid van de tuner ? Zo ja, ga dan verder met de rest.


pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op juli 01, 2011, 20:40:21
Citaat van: sattie op juli 01, 2011, 18:50:45
... en begin deze uitgebruikt te lezen.
:schater:  :schater:  :schater:

snap je die niet, zo goed lezen dat hij er uitgebruikt uit ziet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

sattie

Precies zo bedoel ik het ;) oeps een foutje ach ja kan iedereen overkomen.

rldegier

De situatie is nu als volgt.

De NR1501 zie ik als bron.
Op de HDMI in heeft deze een HDMI connectie met de Blu Ray speler. Op de HMDI out heeft deze een verbinding met de TV. Op de NR1501 zet ik de input selector op Blu Ray. Beeld wordt prima weergegeven op de TV. Geluid loopt niet via de speakers maar wordt weergegeven via de TV...

Wat betreft radio heb ik een antennekabeltje (komt niet uit de muur) aangesloten op de FM ingang. Radio wordt goed weergegeven.

Nu de TV. Er loopt een digitale audio kabel van de Digital Out van de TV naar de Digital Audio In van de NR1501. Op de NR1501 selecteer ik een input kanaal met als type Digital In 3 (de poort waar de kabel op aangesloten is). Geluid van de TV loopt dan niet naar de NR1501

Ik maak gebruik van digitale televisie. De digitale ontvanger ontvangt het kabel en via Scart  :-( is deze aangesloten op de TV. Op de tv selecteer in de digitale ontvanger als input om tv te kunnen kijken. Ik heb nu de indruk dat hier het probleem. Dat ik de digitale ontvanger op de NR1501 moet aansluiten, zodat deze het beeldsignaal naar de TV kan sturen en het geluidsignaal over de boxen kan sturen. Klopt deze redenering? Dan volgt wel een probleempje, want de digitale ontvanger heeft twee scart aansluitingen en een optische digitale audio out. Optische kabel verbinden met de NR1501 digitale in poort 1 (optisch) leidt nog niet geluid over de boxen. Dit zou dus betekenen een nieuwe digitale ontvanger met HDMI poorten... Of zijn er andere opties?






Vlearmoes

In de de digitale ontvanger moet je de audio op pcm zetten als je digitaal naar de 1505 gaat en tv geluid harder zetten
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

pameijer

Wat je nu hebt gaat inderdaad niet werken. Je TV ontvangt een analoog audiosignaal via de scart en moet dat digitaal naar je receiver sturen. Deze AD conversie gaat je TV echt niet doen. Je moet inderdaad je tuner met een optische kabel aansluiten op je receiver en instellen dat die uitgang op je tuner het audiosignaal als bitstream uitvoert. Dit moet je receiver gewoon kunnen weergeven. Je moet echt even in de instellingen van je receiver duiken, wan hij moet het geluid van je Bluray toch echt over de speakers kunnen uitsturen
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15