De situatie is nu als volgt.
De NR1501 zie ik als bron.
Op de HDMI in heeft deze een HDMI connectie met de Blu Ray speler. Op de HMDI out heeft deze een verbinding met de TV. Op de NR1501 zet ik de input selector op Blu Ray. Beeld wordt prima weergegeven op de TV. Geluid loopt niet via de speakers maar wordt weergegeven via de TV...
Wat betreft radio heb ik een antennekabeltje (komt niet uit de muur) aangesloten op de FM ingang. Radio wordt goed weergegeven.
Nu de TV. Er loopt een digitale audio kabel van de Digital Out van de TV naar de Digital Audio In van de NR1501. Op de NR1501 selecteer ik een input kanaal met als type Digital In 3 (de poort waar de kabel op aangesloten is). Geluid van de TV loopt dan niet naar de NR1501
Ik maak gebruik van digitale televisie. De digitale ontvanger ontvangt het kabel en via Scart
is deze aangesloten op de TV. Op de tv selecteer in de digitale ontvanger als input om tv te kunnen kijken. Ik heb nu de indruk dat hier het probleem. Dat ik de digitale ontvanger op de NR1501 moet aansluiten, zodat deze het beeldsignaal naar de TV kan sturen en het geluidsignaal over de boxen kan sturen. Klopt deze redenering? Dan volgt wel een probleempje, want de digitale ontvanger heeft twee scart aansluitingen en een optische digitale audio out. Optische kabel verbinden met de NR1501 digitale in poort 1 (optisch) leidt nog niet geluid over de boxen. Dit zou dus betekenen een nieuwe digitale ontvanger met HDMI poorten... Of zijn er andere opties?