HDMI-kabel

Gestart door hagra, juni 28, 2011, 00:28:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hagra

TIP: Een zeer goede kabel kun je kopen voor het luttele bedrag van 2,69 euri bij de Action. Het betreft de 1.4 versie, dus ook geschikt voor Blue Ray.
Hoe je tenminste nog geld over voor een patatje met. Vergeet de dure merken kabels en spoed je naar de Action.

Groet
Harry de Graaf, Assen

Mexicaanse Hond

Ik denk dat 'ie dicht is nu.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

Citaat van: hagra op juni 28, 2011, 00:28:53
TIP:Het betreft de 1.4 versie, dus ook geschikt voor Blue Ray.

euhh...ik heb een 1.3 versie ,verbeeld ik het mij nou of niet maar mijn Blue Ray functioneerd  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

hagra

Ik bedoelde eigenlijk geschikt voor 3D, excusus.
Kassa heeft destijds onderzocht het verschil tussen een dure en een goedkope HDMI kabel, uitkomst: geen verschil, dus: het zit tussen de oren - als het duur is moet het wel goed zijn.
Snel naar de Action dus.

Groet,

Harry

JohnWx

Citaat van: hagra op juni 28, 2011, 01:10:30
Ik bedoelde eigenlijk geschikt voor 3D, excusus.
Kassa heeft destijds onderzocht het verschil tussen een dure en een goedkope HDMI kabel, uitkomst: geen verschil, dus: het zit tussen de oren - als het duur is moet het wel goed zijn.
Snel naar de Action dus.

Groet,

Harry


Vind Kassa nou niet echt een objectieve club met hun testen en eenzijdige kijk op bepaalde dingen
Ze willen graag dat iets duur te duur is en iets wat goedkoop is ook voor duur door kan
Er zijn legio voorbeelden dat een duurdere kabel wel degelijk een beter resultaat kan geven onder bepaalde omstandigheden, bv lengte of invloeden van buitenaf blijven de stekkers goed na lange tijd of zakt de kabel intern niet uit elkaar ?
Waarom mensen vaak duurder kopen is een vorm van zekerheid en om dingen uit te sluiten
De kwaliteit van de Action zal vast wel oke zijn maar is elke kabel oke ? van die partij
Bij een A merk veronderstel ik dat de eindcontrole goed is
Heb zelf niks met HT 3d etc. dus ik heb ook no name kabels maar als ik voor 10 15 euro een Monster Oehlbach of Supra kan kopen doe ik dat puur voor de heb  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Kassa beoordeelde dat de Action kabel als beste uit de bus kwam  :wink: ,dan is er toch sprake van een verschil of niet ?
Dat is wat anders dan geen verschil ...maar goed ik hecht geen waarde aan dergelijke testen en ga uiteindelijk uit van mn eigen oordeel.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Gelukkig hebben we jullie voor een objectieve mening.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 28, 2011, 01:34:50
Gelukkig hebben we jullie voor een objectieve mening.  :-D

ik kan niet alles testen

de tampon test van Kassa heb ik overgeslagen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 01:36:18
Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 28, 2011, 01:34:50
Gelukkig hebben we jullie voor een objectieve mening.  :-D

ik kan niet alles testen

de tampon test van Kassa heb ik overgeslagen

shutup
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

en de wc papier test moet je wel de juiste techniek hebben


de meeste mensen smeren het uit ipv afvegen  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Kortom, meningen zijn als achterwerken, iedereen heeft er een.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Ben even met Felix Meurders in de test gedoken maar het is alleen op beeld getest niet op klank  :angel:


Dus deze kabel is helemaal gerechtvaardigd voor 835 euro van Audioquest



http://hifisupply.nl/index.php?item=audioquest-diamond-dbs-hdmi-kabel-vanaf-0_6m--per-stuk&action=article&group_id=10000109&aid=19346&lang=NL


met 835 euro koop je elk produkt van de action wat ze in de winkel hebben  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

lees net dat het ook door dit komt :

Ultra Pure Oxygen Free Copper in plaats van de veel gebruikte OFC of vertind koper


Waarom een Kordz kabel ?

http://www.highendpassion.nl/Kordz-HDMI/waarom-Kordz-HDMI

Dacht dat stereo mensen wel is gek waren met kabels


en dan hebben we ook nog de usb kabels van high end kwaliteit ooohhhhh ik ga slapen doen jullie het licht uit


trusten

John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Ga jij maar lekker van Felix Meurders dromen, John. Cor doet het licht wel uit.  byebye
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

hagra

Heeft een ieder van jullie al eens een HDMI-kabel van de Action geprobeerd,  kost je de kop niet en houd je van de straat. Hoewel ik wel durf te beweren dat - gezien de reacties - er nooit objectief kan worden gekeken/geluisterd worden naar zo'n goedkope kabel, want bevooroordeeld. Je zou eigenlijk "blind"moeten testen met een aantal kabels in verschillende prijsklasse.
HDMI is voor het doorgeven van digitale signalen, dus nulletjes en eentjes.
Al hang je er een puur gouden kabel aan van 10 cm in doorsnee, het resultaaat zal nagenoeg nihil zijn in vergelijking met de Action kabel (overigens met ferrietkernen aan beide uiteinden).
Ik koop toch ook geen platina SATA-kabel. Je hebt je dvd-speler meestal vlak bij je receiver danwel platte scherm staan, dus max. 1,5 meter voldoet.
JWX heeft het door, hoewel de usb-kabel van Silltech met 50% platina en 50% goud de computerwereld op haar grondvesten deed schudden.

Gr. Harry