Meet & Greet bij CZ79

Gestart door cz79, juni 21, 2011, 22:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 28, 2011, 22:21:57
Veel plezier  :yes:  ben benieuwd naar de verschillen  pompom

wel jammer dat het niet gaat lukken om een standaard SA15S1 te krijgen

neem wel soldeerbout mee word vanzelf een SA15S-1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

ow je hebt flink geoefend de laatste tijd  :schater:

jrm

Citaat van: jwx op juni 28, 2011, 22:50:38
Citaat van: Marantz 81 op juni 28, 2011, 22:21:57
Veel plezier  :yes:  ben benieuwd naar de verschillen  pompom

wel jammer dat het niet gaat lukken om een standaard SA15S1 te krijgen

neem wel soldeerbout mee word vanzelf een SA15S-1

Ahum, als je maar van mijn spelert afblijft!....

Mexicaanse Hond

Kom je nou wel of niet, John?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Mexicaanse Hond op juni 29, 2011, 09:52:21
Kom je nou wel of niet, John?

kom alleen bij abx testen  :schater:


nee Harry de 22ste mag ik alweer 42 worden en vier nou ja ik ben aanwezig op zaterdag dit feit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Kleine wijziging:
Ik kreeg gisteren te horen dat f.luisteraar aka Mexicaanse hond er niet bij zal zijn 23 juli, dus we zijn met zijn vieren in totaal, JRM, Whisper, Jowa en ikzelf zei de gek, ik ga kijken of nog iemand zin heeft om te komen en ik ga jullie uiteraard op de hoogte houden.

JohnWx

Citaat van: cz79 op juli 03, 2011, 08:29:23
Kleine wijziging:
Ik kreeg gisteren te horen dat f.luisteraar aka Mexicaanse hond er niet bij zal zijn 23 juli, dus we zijn met zijn vieren in totaal, JRM, Whisper, Jowa en ikzelf zei de gek, ik ga kijken of nog iemand zin heeft om te komen en ik ga jullie uiteraard op de hoogte houden.

Je hebt PM
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Volgens mij was het vandaag. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

#98
Yep, dat was een gezellige luister middag.

Aanwezige personen
JRM, CZ79, Jowa en mijn persoon.
Als eerste binnen  clown1 Op de bank plaats genomen en even de sfeer proeven.
JRM en Jowa komen ook binnen om, onder het genot van een prima bak koffie, van de set te genieten.

De set Van CZ 79
Thule Audio SPIRIT PA/PR 150B
Marantz SA-15s1 vM
Monitor-Audio Silver RS8
Een mooie uitstraling heeft die set.
Doet me denken aan mijn "oude" MA 220 Van Medevoort.
Strak en gestroomlijnd met de opties van/voor een echte purist.
Een prima sound waar je trots op kunt zijn CZ79.

JRM
JRM had zijn eigen CD Speler ook meegenomen. De SA15S2
Ook zo'n pracht exemplaar.

Een aantal luister vergelijkingen.
Een aantal cd's beluistert op de speler van CZ.
Had o.a. een exemplaar van Janis Ian de 24 gold versie bij me.
Dit exemplaar klinkt volgens ons mooier en voller dan het "andere " exemplaar.
Een heel mooi plaatje wordt er neer gezet. Veel detail (hou ik erg van) een mooie spreiding en een lekker vol – niet overdreven -  laag.
Een paar hele mooie opnames gehoord. Zelfs een stukje Jazz wat bij mij in de smaak viel.
>> CZ79 wil jij de naam hier invullen 

CD speler van JRM
Even tijd genomen om de cd speler te wisselen. Die viel ook erg goed bij ons in de smaak.
Dat was smullen. Onze indruk was dat ie "wat" warmer overkomt.

Interlink.
Tussendoor nog even wisselen van Interlink. Een vergelijk met de Eichmann Express Six met de Siltech FTM 4 G3.  De Eichmann, veel detail, een mooi diep en opvallend breed beeld.
De Siltech kwam bij ons wat de uitstraling betreft rustiger en warmer over.
Dat was een leuke ervaring.

Opvallende CD's.
Ik weet niet meer of ik 'm bij Lo heb gehoord maar de Hatfield's End Concierto de Stonehenge bleef bij mij hangen. Echt een hele mooi opname waar ik van onder indruk was. Zal eens op zoek gaan naar deze.
Bij CZ79 bleef de cd van Midori Bali echt hangen. Die meneer maakt mooie muziek en laat een hoop instrumenten horen. Details komen van alle kanten op je af.

Wat een leuke hobby hebben we toch  HB
Per saldo weer een heel leuke en gezellig luister ervaring opgedaan.
Beste CZ79 bedankt voor de gastvrijheid en tot de volgende keer maar weer.

Groet Whisper







De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Mooi verslagje gemaakt van een leuke dag zo te lezen. Die "hatfields end" kun je wel eens bij mij gehoord hebben ja. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Beste Hans,

leuk geschreven, en inderdaad weer een leuke, gezellige en leerzame middag.
Ten eerste de CD die jij bedoelt is van Melody Gardot en heet 'me and my only thrill', en de CD van Midori is uiteraard al besteld (plus nog 'the best of medwyn goodall) notworthy pompom

Zoals door Whisper beschreven kwam hij als eerste binnen, we hebben elkaar al meerdere keren ontmoet dus onder het genot van een bak koffie even bijgekletst, ondertussen kwam Jowa binnen en niet veel later JRM, Jowa kende ik van de vorige M&G bij Whisper, JRM kende ik nog niet dus altijd leuk om weer iemand te ontmoeten van het forum.

We zijn de middag begonnen met wat geklets en mooie muziek van Tori Amos (goede tip Jowa!) en Janis Ian (Whispers favoriet), Nils Lofgren (mijzelf) en een CD waarvan mij de naam even ontschoten is (JRM?).
Na een uur luisteren hebben we de SA15s2 van JRM angesloten en nogmaals een aantal dezelfde nummers beluisterd en wat een ontzetten mooie CD speler, mooi 'warm' en vol geluid. Daarna toch weer mijn SA15s1 vM aangesloten en geconstateerd dat deze echt minder 'warm' klinkt maar wel rijk is aan detail.

Toen was de tijd aangebroken om de Siltech FTM 4 G3 van Whisper eens te proberen en dat is wel een groot verschil, de Eichmann is een prima kabel maar bij de Siltech kwam het geluid toch meer tot leven met een diepte en detail zoals ik dat nog niet eerder ervaren had bij mij Eichmann.
Een aantal CD's beluisterd met de Siltech en de kabel kwam uitstekend tot zijn recht in mijn set dus misschiein ooit nog tijd voor een interlink upgrade  pompom pompom pompom.
Aan het einde van de middag de Eichmann gewisseld voor een QED Silver Spiral, en we kwamen met zijn drieën (Jowa moest helaas wat eerder weg), dat de QED een mooiere 'sound' gaf dan de Eichmann, ik zat helaas niet op mijn 'sweet spot' maar ook op de andere plek waar ik zat was te horen dat de kabel anders klonk, meer diepte en een tikkeltje warmer. Ik ga hier van de week nog even verder mee proberen vanaf mijn luisterpositie en favoriete muziek en dan nogmaals luisteren welke kabel voor mij het beste geluidsbeeld geeft.

@Whisper, JRM en Jowa:
Ik denk dat we kunnen terugkijken op een gezellige middag met elkaar met goede muziek en goed gezelschap, bedankt daarvoor!!!

@JRM veel plezier van je luidsprekerkabel en hou me aub op de hoogte hoe deze bevalt ten opzichte van je huidige luidsprekerkabel
@Whisper geniet van de whisky, en ik ben blij dat ik iemand er blij mee heb gemaakt! Nog bedankt voor je CD's
@Jowa leuk om je weer te ontmoeten en ik hoop dat we elkaar nog eens zien bij een M&G en ik ben erg benieuwd naar jou set.


Bedankt allemaal!!! hello


WimPeu

Dus de vM "upgrade" voegt alleen wat warmte toe. Vonden jullie het een verbetering of gewoon anders?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Ik weet niet of de vM upgrade warmte toevoegt, we hebben jammer genoeg geen direct vergelijk kunnen maken tussen een SA15s1 en een SA15s1 vM, in dit geval was de SA15s2 warmer, maar gaf de SA15s1 vM meer detail en iets minder warmte.
Misschien leuk om nog eens een M&G te doen maar dan een direct vergelijk tussen een SA15s1 en eentje die de vM mod heeft.

Dus herhaling pompom pompom pompom

Whisper.nl

#103
Citaat van: WimPeu op juli 24, 2011, 11:27:35
Dus de vM "upgrade" voegt alleen wat warmte toe. Vonden jullie het een verbetering of gewoon anders?

@Wim
Beide spelers zijn gewoon anders.

Heb geen vergelijk maar vind de speler van CZ79 een heel mooi beeld neerzetten.
De details komen je tegemoet.
Links rechts en het midden zijn heel duidelijk aanwezig. Dat heeft mijn voorkeur.

@ CZ79
Van de Wiskey ga ik zeker genieten.

Midori nice.
The Best of > is dat Visions ? Dat is een mooi exemplaar.
Als je 'm kunt vinden bestel dan ook Midori Bonsai Garden.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Zaterdagmiddag, echt weer zo'n hollands weertje als ik in de auto stap richting 'het nieuwe land'  :-D, bij Amsterdam vol in de ankers, ongeluk op de ring, gauw bij de VU eraf, omgekeerd en via de A9 vrolijk verder tuffen. Bij Muiden de brug open...., daarna oeps gas op, even tanken en weer netjes verder via de weg verteller, aangkomen bij cz79.

Na verschillende keren aangebeld te hebben, maar op de raam getikt... :-o sshht, de kleine slaapt  :zzz:, natuurlijk!

whisper was er al, en de klanken die mij tegemoet traden waren niet verkeerd! Na gezellig te hebben gepraat, wat kennnis uitgewisseld en heerlijk koffie gedronken te hebben (dank cz79) zijn we er eens goed voor gaan zitten (whisper, jrm, jowa) als drie opgewonden standjes met de oren op scherp.

We kwamen gedrieën tot de conclusie dat de set van cz79 verdraaid goed klinkt! (zie voor de samenstelling het verslag van whisper), na een tijdje mocht mijn cd speler aangesloten worden met dezelfde bekabeling en de versterker uitgang op dezelfde uitgangspositie als die waarop wij de hele tijd hebben geluisterd.

Inderdaad klonk mijn speler 'warmer', zeg maar minder klinisch en agressief (= mijn beleving van het geluid). Ik zou met allebei de spelers kunnen leven, maar heb het gevoel dat ik naar mijn eigen speler langer achter elkaar kan luisteren (dacht ik op dat moment!)

Ik had o.a. Dulfer & Dulfer meegenomen en liet het nummer 'Indian Vibes' horen....

Na wederom diverse nummer beluisterd te hebben, heeft cz79 de interlink van whisper (siltech) er tussen gehangen, nu werd het klankbeeld helemaal duidelijk (wat is dat toch met die verrekte kabeltjes??, maar we hoorden allemaal duidelijk dat er een verschil is...) het leek wel of de voordelen van cz79 en mijn speler werden samengevoegd, de speler van cz79 klonk nog steeds gedetailleerd, maar ook warmer en rustiger (Met de Eichmann vond ik het wat 'agressiever' zeg maar).

Inderdaad wat klinkt de gold versie van Janis Ian fraai! Later wisselde cz79 ook de siltech voor een QED, deze scoorde ook beduidend beter (in mijn oren!) dan de Eichmann en doet niet onder voor de siltech, mits je het prijsverschil meeneemt!

En zo kwam wederom een gezellige muziekmiddag tot een einde, niet voordat ik nog met cz79 de xindak speakerkabel heb besproken en besloot om deze mee te nemen en thuis uit te wisselen voor mijn 'standaard' monster speakerkabel.

Whisper en Jowa, bedankt voor de gezellige middag en de leuke muziek!

cz79, hartelijk bedankt voor de catering ( hello, toppie!) en ik laat je weten hoe de xindak het gaat doen in mijn set! Daarnaast sterkte met je betere wederhelft  :yes: