Yep, dat was een gezellige luister middag.
Aanwezige personenJRM, CZ79, Jowa en mijn persoon.
Als eerste binnen
Op de bank plaats genomen en even de sfeer proeven.
JRM en Jowa komen ook binnen om, onder het genot van een prima bak koffie, van de set te genieten.
De set Van CZ 79 Thule Audio SPIRIT PA/PR 150B
Marantz SA-15s1 vM
Monitor-Audio Silver RS8
Een mooie uitstraling heeft die set.
Doet me denken aan mijn "oude" MA 220 Van Medevoort.
Strak en gestroomlijnd met de opties van/voor een echte purist.
Een prima sound waar je trots op kunt zijn CZ79.
JRMJRM had zijn eigen CD Speler ook meegenomen. De SA15S2
Ook zo'n pracht exemplaar.
Een aantal luister vergelijkingen.Een aantal cd's beluistert op de speler van CZ.
Had o.a. een exemplaar van Janis Ian de 24 gold versie bij me.
Dit exemplaar klinkt volgens ons mooier en voller dan het "andere " exemplaar.
Een heel mooi plaatje wordt er neer gezet. Veel detail (hou ik erg van) een mooie spreiding en een lekker vol – niet overdreven - laag.
Een paar hele mooie opnames gehoord. Zelfs een stukje Jazz wat bij mij in de smaak viel.
>> CZ79 wil jij de naam hier invullen
CD speler van JRM Even tijd genomen om de cd speler te wisselen. Die viel ook erg goed bij ons in de smaak.
Dat was smullen. Onze indruk was dat ie "wat" warmer overkomt.
Interlink.Tussendoor nog even wisselen van Interlink. Een vergelijk met de Eichmann Express Six met de Siltech FTM 4 G3. De Eichmann, veel detail, een mooi diep en opvallend breed beeld.
De Siltech kwam bij ons wat de uitstraling betreft rustiger en warmer over.
Dat was een leuke ervaring.
Opvallende CD's.Ik weet niet meer of ik 'm bij Lo heb gehoord maar de Hatfield's End Concierto de Stonehenge bleef bij mij hangen. Echt een hele mooi opname waar ik van onder indruk was. Zal eens op zoek gaan naar deze.
Bij CZ79 bleef de cd van Midori Bali echt hangen. Die meneer maakt mooie muziek en laat een hoop instrumenten horen. Details komen van alle kanten op je af.
Wat een leuke hobby hebben we toch Per saldo weer een heel leuke en gezellig luister ervaring opgedaan.
Beste CZ79 bedankt voor de gastvrijheid en tot de volgende keer maar weer.
Groet Whisper