Set van pietjepc

Gestart door pietjepc, juni 19, 2011, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Dit zou wel kunnen, maar op een of andere manier lijken kinderen die met onze dochter komen spelen of moeders die hun kinderen weer op komen halen, geen oog te hebben voor de luidsprekers (hoewel ze niet echt klein zijn) en gaan hier altijd akelig dicht bij langs/ staan wat voor mijn gemoedsrust niet echt bevorderlijk is :-D Het is dus, net als in de meeste gevallen, een compromis...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op maart 03, 2014, 09:59:58
Dit zou wel kunnen, maar op een of andere manier lijken kinderen die met onze dochter komen spelen of moeders die hun kinderen weer op komen halen, geen oog te hebben voor de luidsprekers (hoewel ze niet echt klein zijn) en gaan hier altijd akelig dicht bij langs/ staan wat voor mijn gemoedsrust niet echt bevorderlijk is :-D Het is dus, net als in de meeste gevallen, een compromis...
:| Lijkt mij inderdaad geen prettige gewaarwording, Pieter. :no:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Is tot nu toe, gelukkig, nog altijd goed gegaan :wink:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Even een kleine update:

Enige tijd problemen gehad met mijn ud-5005... Bij het opstarten van de UD begon het lampje van de 'fl off' te knipperen en vertikte hij het om aan te gaan. Stekker er een paar minuten uit en dan werkte hij weer. Erg vervelend. Sinds een aantal dagen een tp-link in huis aangesloten en met een ethernetkabel aan de ud-5005 verbonden. De laatste firmware erop gezet en het probleem lijkt te zijn verholpen. Voordeel van de tp-link is dat ik nu ook muziek vanaf de laptop af kan spelen op mijn set (waar ik nog steeds erg mee in mijn nopjes ben pompom)
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Citaat van: pietjepc op augustus 08, 2014, 11:25:40
Even een kleine update:

Enige tijd problemen gehad met mijn ud-5005... Bij het opstarten van de UD begon het lampje van de 'fl off' te knipperen en vertikte hij het om aan te gaan. Stekker er een paar minuten uit en dan werkte hij weer. Erg vervelend. Sinds een aantal dagen een tp-link in huis aangesloten en met een ethernetkabel aan de ud-5005 verbonden. De laatste firmware erop gezet en het probleem lijkt te zijn verholpen. Voordeel van de tp-link is dat ik nu ook muziek vanaf de laptop af kan spelen op mijn set (waar ik nog steeds erg mee in mijn nopjes ben pompom)
Dan gebruik je je UD als streamer.
Veel plezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Te eerste gefeliciteerd met je Squeezebox Touch.
Heb je hem al uitgeprobeerd , of moet je deze nog ophalen.

Ik hoor dat er een deze Touch een goede DAC zit, maar anders wil je deze via je UD aansluiten.
Maar kan dat wel ?

Veel plezier met deze Touch ( jaloers mode is aan )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Faxe

De UD 5005 heeft volgens mij geen digitale ingangen. Je kunt hem volgens mij dan ook niet gebruiken als DAC.

WilliamB

#127
Citaat van: Faxe op september 01, 2014, 15:23:51
De UD 5005 heeft volgens mij geen digitale ingangen. Je kunt hem volgens mij dan ook niet gebruiken als DAC.
Dat dacht ik ook  :yes:
Je kan deze wel aansluiten via het net, en dan RCA gebruiken als uitgang. Dan gebruik je de DAC , alleen dan jammer dat deze UD geen FLAC kan lezen. :no:

Maar goed de Logitech heeft zelf een goede DAC dus hier geen probleem.

( verder ben ik erg benieuwd naar je bevindingen, omdat ik ook erg geïnteresseerd ben in een Logitech Touch of Duet. )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Citaat van: WilliamB op september 01, 2014, 14:13:56
Te eerste gefeliciteerd met je Squeezebox Touch.
Heb je hem al uitgeprobeerd , of moet je deze nog ophalen.

Ik hoor dat er een deze Touch een goede DAC zit, maar anders wil je deze via je UD aansluiten.
Maar kan dat wel ?

Veel plezier met deze Touch ( jaloers mode is aan )
Dank je wel. Ik lees net dat hij vandaag op de post gaat. Hij zal dan woensdag binnen komen. 
Ik was inderdaad in de veronderstelling dat ik de Touch via de DAC van de ud5005 zou kunnen laten lopen ,maar dit kan idd niet... Bij gebrek aan beter, zal ik hem dus analoog aan gaan sluiten :wink:
Ik zal mijn bevindingen hier wel even posten. Moet hier wel even als kanttekening bij zeggen dat ik, persoonlijk, Spotify vanaf mijn telefoon, via de usb-ingang van de UD al lekker vind klinken :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

jowa

Spotify via de SBT werkt prima.
Advies is om als je een Iphone hebt Ipeng te gebruiken.  Erg gebruiksvriendelijke app.
Geluid via de analoge uitgang van de SBT is prima. Je kan altijd later als de SBT bevalt er een andere dac aanhangen.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

QuattroNL

De DAC van de SBT is inderdaad al erg goed.
Ik heb 'm ook analoog aangesloten. De DAC die ik toendertijd had voor de Duet (Cambridge DACMagic) gaf met de Touch geen verbetering meer dus die is weer weg.

Ooit wil ik nog wel eens een mooie DAC maar voor nu bevalt het geluid me meer dan prima (mede te wijten aan de mooie IC, PM en dempingsplaat  clown1)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Niber

Citaat van: jowa op september 02, 2014, 21:19:34

Advies is om als je een Iphone hebt Ipeng te gebruiken.  Erg gebruiksvriendelijke app.


Ik gebruik al paar jaar de app van Logitech zelf, voldoet op iPhone ook prima. Op android (telefoon van m'n vrouw) werkt dat iets minder soepel (regelmatig vastlopen).

Wat is het grote voordeel van ipeng tov de logitech app?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WilliamB

#134
Citaat van: QuattroNL op september 03, 2014, 13:54:07
De DAC van de SBT is inderdaad al erg goed.
Ik heb 'm ook analoog aangesloten. De DAC die ik toendertijd had voor de Duet (Cambridge DACMagic) gaf met de Touch geen verbetering meer dus die is weer weg.

Ooit wil ik nog wel eens een mooie DAC maar voor nu bevalt het geluid me meer dan prima (mede te wijten aan de mooie IC, PM en dempingsplaat  clown1)
Weten jullie of er verschil zit tussen de Touch of Duet ? En dan bedoel ik niet het bedieningsgemak maar puur de geluidskwaliteit ?
Ik heb mij een keer laten vertellen dat hier de zelfde DAC in zit.

( sorry voor de off-topic vraag  redface )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3