Set van pietjepc

Gestart door pietjepc, juni 19, 2011, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Bedankt voor de positieve reacties! Gister de boksen in het hok een ander plaatsje gegeven. Gelijk ook even achterop gekeken. Het blijkt dat het niet om de dm14 gaat, zoals in mijn openingspost aangegeven, maar om de dm 10 redface
Had na het aanschaffen van de sa15 geen drang tot upgraden... Veel cd's zijn de revue weer gepasseerd en ik ervaar meer detail dan met de 6003 en het smoelt natuurlijk ook beter.  Dit alles tot ik een paar weken terug bij 'de Groef' in Groningen naar binnen liep. De vette Tannoys daar stonden zouden niet door de commissie gekomen zijn en dus mezelf maar getrakteerd op een Ortofon 2m blue. Platenspeler een par dagen later naar AudioSelectief gebracht en gaan met die banaan... Klinkt erg fraai al zeg ik het zelf pompom
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

nice. mooi elementje ook hoor.

maar uh heb ju ook al tannoys?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Paul

Mooi spul, veel plezier ook met het begrip van de de commissie.  :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pietjepc

En bij deze... :-D



Setje en speakers in het hok:





PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

 stupid Soms ook op het toilet een set, Piet?  :-D Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Daar maak ik mijn eigen muziek :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Cornelis1921

Citaat van: pietjepc op juni 20, 2013, 08:07:22
Daar maak ik mijn eigen muziek :-D
Daar blaast vast en zeker de fanfare regelmatig het bruine bonenlied, zou mijn maat John zeggen. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Bij deze weer eens even een update... Sinds enige tijd zijn mijn Tannoy DC4T vervangen door zijn grotere broer;
de DC6T SE. Ben niet heel goed in het omschrijven van de verschillen, maar kan hier op zich vrij kort over zijn. De DC6T doen het in de lagere regionen veel beter, wat je ook wel mag verwachten als je naar de afmetingen kijkt, waardoor er meer fundament (?) is. Ze klinken wat minder iel om het zo maar te zeggen. De DC4T staan nu bij mijn zwager. Bij hem worden ze aangevuld met een sub en dat klinkt als een klok. Een win-win situatie dus.
De plaatsing is uiteraard een compromis. Ik had ze eerst iets verder naar voren, maar hield mijn hart vast als er visite was of mensen hun kinderen weer op kwamen halen. Op een of andere manier gingen/ gaan ze altijd vlak bij de luidspreker staan. Ze staan nog wel iets voorbij de kast en klinken, naar mijn idee, erg lekker! Moest echter wel beloven dat dit de laatste wisseling is voor de komende tijd. Ben er maar van uitgegaan dat dit alleen de luidsprekers betrof :-D



PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Gerkro


Citaat van: pietjepc op februari 28, 2014, 11:54:18
Bij deze weer eens even een update... Sinds enige tijd zijn mijn Tannoy DC4T vervangen door zijn grotere broer;
de DC6T SE. Ben niet heel goed in het omschrijven van de verschillen, maar kan hier op zich vrij kort over zijn. De DC6T doen het in de lagere regionen veel beter, wat je ook wel mag verwachten als je naar de afmetingen kijkt, waardoor er meer fundament (?) is. Ze klinken wat minder iel om het zo maar te zeggen. De DC4T staan nu bij mijn zwager. Bij hem worden ze aangevuld met een sub en dat klinkt als een klok. Een win-win situatie dus.
De plaatsing is uiteraard een compromis. Ik had ze eerst iets verder naar voren, maar hield mijn hart vast als er visite was of mensen hun kinderen weer op kwamen halen. Op een of andere manier gingen/ gaan ze altijd vlak bij de luidspreker staan. Ze staan nog wel iets voorbij de kast en klinken, naar mijn idee, erg lekker! Moest echter wel beloven dat dit de laatste wisseling is voor de komende tijd. Ben er maar van uitgegaan dat dit alleen de luidsprekers betrof :-D





Ziet er mooi uit, mooie set zo!!

WilliamB

Beloven dat dit de laatste upgrade is, dat heb ik hier ook meer gehoord.  :-D

Mooie aankoop. notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

stupid Pieter, je hebt sowieso een super set! :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Bedankt, mannen :yes: Ben voor mijn idee dan ook wel bijna klaar. Zou nog wel graag een keer een setje luidsprekerkabels van Inakustik uit willen proberen. Dan heb ik alle bekabeling van hetzelfde merk, afgezien van de powercords...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Citaat van: pietjepc op februari 28, 2014, 11:54:18
....
Moest echter wel beloven dat dit de laatste wisseling is voor de komende tijd. Ben er maar van uitgegaan dat dit alleen de luidsprekers betrof :-D
...
... "de komende tijd" is gelukkig niet heel erg concreet, kan jij zelf interpreteren zoals het jou uitkomt, geeft de ruimte voor eventuele ...


:wink:


Overigens; kunnen en mogen de fraaie Tannoy`s nog wat verder naar voren geschoven worden?