Bij deze weer eens even een update... Sinds enige tijd zijn mijn Tannoy DC4T vervangen door zijn grotere broer;
de DC6T SE. Ben niet heel goed in het omschrijven van de verschillen, maar kan hier op zich vrij kort over zijn. De DC6T doen het in de lagere regionen veel beter, wat je ook wel mag verwachten als je naar de afmetingen kijkt, waardoor er meer fundament (?) is. Ze klinken wat minder iel om het zo maar te zeggen. De DC4T staan nu bij mijn zwager. Bij hem worden ze aangevuld met een sub en dat klinkt als een klok. Een win-win situatie dus.
De plaatsing is uiteraard een compromis. Ik had ze eerst iets verder naar voren, maar hield mijn hart vast als er visite was of mensen hun kinderen weer op kwamen halen. Op een of andere manier gingen/ gaan ze altijd vlak bij de luidspreker staan. Ze staan nog wel iets voorbij de kast en klinken, naar mijn idee, erg lekker! Moest echter wel beloven dat dit de laatste wisseling is voor de komende tijd. Ben er maar van uitgegaan dat dit alleen de luidsprekers betrof