Set van pietjepc

Gestart door pietjepc, juni 19, 2011, 22:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WilliamB

Je bent op zoek naar andere luidsprekers ?
In wat voor prijsklasse ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

Laten we zeggen voor 5 a 600 euro. Zag laatst een stel Tannoy DC4T voorbij komen welke ik toch wel erg fraai vond! Deze zijn echter vrij nieuw en ik vermoed dat ik voor hetzelfde bedrag ook luidsprekers kan kopen die weliswaar wat ouder zijn, maar misschien ook nog wel beter presteren...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

#47
Lekker rustig aan doen, en natuurlijk goed luisteren.
Misschien heeft iemand deze op het forum.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: pietjepc op november 02, 2012, 12:28:35
Laten we zeggen voor 5 a 600 euro. Zag laatst een stel Tannoy DC4T voorbij komen welke ik toch wel erg fraai vond! Deze zijn echter vrij nieuw en ik vermoed dat ik voor hetzelfde bedrag ook luidsprekers kan kopen die weliswaar wat ouder zijn, maar misschien ook nog wel beter presteren...

:yes:

maar je geniet toch ook van je Wharfedales, dus alles mag niets moet, rustig aan komt van zelf
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Geniet er zeker van. :yes: Het heeft ook geen haast en ik ben mij ervan bewust dat ik niet over een nacht ijs moet gaan. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat het toch wel heel erg kriebelt :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F


pietjepc

Ik zal de ruimte eens even opmeten, maar denk dat deze jongens een beetje teveel van het goede zijn...
Vind ze wel erg mooi om te zien :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

xander32

Citaat van: pietjepc op november 02, 2012, 15:30:13
Ik zal de ruimte eens even opmeten, maar denk dat deze jongens een beetje teveel van het goede zijn...
Vind ze wel erg mooi om te zien :yes:
Ze zijn behoorlijk bass-heavy, daarom m`n opmerking betreft de ruimte. Deze moet je niet in een te kleine ruimte zetten en ook niet op posities waar de bass wordt versterkt door roomgain.

pietjepc

De kamer is ongeveer 5 x 6. Heb voor mijn gevoel met mijn Wharfedales niet echt het idee dat ik te weinig bas heb. Zou dit wellicht ook kunnen komen doordat ze iets te dicht tegen de muur staan en hierdoor de bas niet echt weg kan komen? In dat geval kan ik misschien beter gaan kijken naar luidsprekers met de baspoort aan de voorkant.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

Op wat voor een ondergrond staan de speakers Piet. ??

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pietjepc

We hebben een houten vloer. Hierop per kant 4 muntjes (in totaal €0,80 :-D) Daarop Dynaudio-stands met spikes. Ik hoor Lo en Marantz81 al denken:"Het begin is er":wink: Tussen de speakers en stands zitten een aantal van die vilten dopjes die je ook onder de stoelpoot kunt plakken...


PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

mmm,

mijn persoonlijke ervaring:

Wil je helder zet er spikes onder. (ben ik persoonlijk geen voorstander van)

Wil je iets romantischer gebruik rubber dempers.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

lo

Citaat van: pietjepc op november 05, 2012, 16:10:17
Ik hoor Lo al denken:"Het begin is er":wink:

Je bent op de goede weg...  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: Whisper.nl op november 05, 2012, 16:47:35
mmm,

mijn persoonlijke ervaring:

Wil je helder zet er spikes onder. (ben ik persoonlijk geen voorstander van)

Wil je iets romantischer gebruik rubber dempers.

Groet Whisper.
Mijn ervaring betreft spikes is dat deze m.n. veel goeds doen voor de bass; die wordt er strakker door, droger. Maar dat is allicht ook weer smaakgevoelig.

pietjepc

Afgelopen maandag mijn nieuwe speakers opgehaald uit Bloemendaal. Eindje rijden, maar het was de moeite waard :yes: Had ze al eens eerder op MP voorbij zien komen, maar ze gingen toen aan mijn neus voorbij. Hier baalde ik achteraf best wel van :cry: Toen ik ze weer voorbij zag komen gelijk toegehapt en 's avonds opgehaald.
Ze waren nog niet gebruikt en zaten keurig in de verpakking. Gister de speakers omgewisseld en ondanks dat ze nog ingespeeld moeten worden, hoorde ik dat met name de plaatsing nu een stuk beter is pompom
Misschien wel even handig te vermelden dat het om de Tannoy revolution signature dc4t gaat :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F