sa11s1/s2

Gestart door rudolf, juni 16, 2011, 11:49:52

Vorige topic - Volgende topic

rudolf

Hallo allemaal,ik ben nieuw op dit forum,maar heb al jaren marantz.
Mijn set is de volgende pm14mk2 ki, 2 keer sm17 gebrugd op hoog cd17 ki gemodificeerd, st17 en infinity omega
De pm14 bevalt beter op de bas dan de sm17 gebrugd.
Ik ben tevreden over het geluid,echter de cd speler valt wel eens uit dus ben ik aan het kijken wat een opvolger zou moeten worden.
Er staat nog een sa1 te koop,maar of dat slim is?onderdelen/storingsgevoeligheid/prijs?
Dan kom ik op een sa11s1 of2
Hoe groot is het verschil in geluid tussen cd17 en de huidige spelers met hun nieuwere technieken.
Ik heb thuis een sa15 beluisterd,en dat viel me tegen in vergelijking met de gemodificeerde cd17(de eigenaar was ook niet vrolijk,is inmiddels ook gemodificeerd)
Nu heb ik vernomen dat de sa11s1 ook storingsgevoelig is?? qwa constructie is de s2 natuurlijk een plaatje.
Dus is de s2 zijn meerprijs waard?en is het geluid en het beeld beter dan van mijn gedateerde speler,moeilijk natuurlijk,het gaat om mijn oren.
Hoe dan ook wat denken we er over?en waar moet ik een s2 zoeken?

Mexicaanse Hond

Je kunt ook een vintage Marantz CD-speler met een degelijk gietijzeren loopwerk van Philips overwegen met een losse DAC als je wilt upsampelen.
Tenzij SACD een voorwaarde is natuurlijk.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

hallo & welkom hier..

er is een markt voor al die spullen.. hoe duurder, hoe beter ze zijn opgebouwd
je koopt & geeft ook wat uit ervoor:
zo gaan de toppers bvb gelijke & perfect afgescheiden kanalen hebben
of met een voeding aan boord als ware het een power amp of laspost  clown1
...
maar de vraag is of het allemaal ZO goed moet..

sommigen zweren erbij, anderen zijn tevreden met minder..

ga je analoog & maak je de uitgangen gelijk: wordt het knap lastig om verschillen aan te wijzen
ga je digitaal, heb je een knap loopwerk: 16 bit redbook 44.1 kHz is hard to beat or improve..

het is een beetje als bij auto's, koop je een ferrari: moet je hem ook kunnen betalen/onderhouden.. :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rudolf

Er zijn natuurlijk enorm veel mogelijkheden,ik zoek wel op de 2e hands markt,wat ik heb heb ik allemaal nieuw gekocht,maar ik geef geen 4000 euro voor een cd speler.
Geef je echter de helft uit en je kunt een topmodel bemachtigen met een paar jaar ervaring dan ben ik daar erg tevreden mee(het gaat nog over een cd/sacd speler) :zzz:

lo

Interesse in een CD17mk3KI?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Citaat van: lo op juni 16, 2011, 12:46:12
Interesse in een CD17mk3KI?

Dat past veel beter bij elkaar. Ook voor het oog een mooier geheel.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

rudolf

Proef ik hier een voorkeur voor bepaalde apparatuur?
Brengt een sa11 geen verbetering?
Ik vraag me af of een standaard 17 mij nog kan bevallen,na de modificaties,dit zou betekenen aankopen en laten modificeren voor een 800 euro,gaat een totaalprijs van... geven.
Of onmiddelijk meer betalen voor een beter product?Wat is beter trouwens?probleem is dat ik al jaren luister naar iets waarvan je niet meer weet waarmee je het kunt vergelijken,nadeel van modificeren.

Beter is natuurlijk aansluiten en luisteren.
En lo wil je niet de speler verkopen waarvoor je de cd 17 hebt verlaten??ha ha of zijn er toch betere?

lo

haha, heb na de CD17 een SA7 gehad. Heb nu een accuphase DP700. Als je ook SACD's wil gaan beluisteren moet je natuurlijk een SA kopen. Indien dit geen prioritieit heeft zou je inderdaad kunnen overwegen om in dezelfde lijn te blijven die matched met je andere componenten. Vandaar mijn vraag of je eventueel interesse in mijn CD17mk3KI hebt. (heb hem nu op voorraad)

JohnWx

Citaat van: lo op juni 16, 2011, 15:28:04
haha, heb na de CD17 een SA7 gehad. Heb nu een accuphase DP700. Als je ook SACD's wil gaan beluisteren moet je natuurlijk een SA kopen. Indien dit geen prioritieit heeft zou je inderdaad kunnen overwegen om in dezelfde lijn te blijven die matched met je andere componenten. Vandaar mijn vraag of je eventueel interesse in mijn CD17mk3KI hebt. (heb hem nu op voorraad)

wat heb jij op dit moment niet op voorraad  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rudolf

het kunnen afspelen van sacd is niet nodig in mijn situatie.
Tja of ik belang heb bij je speler,het is natuurlijk een fraaie cd speler,dat is duidelijk.
Blijft over of ik er tevreden mee zou kunnen zijn en dat betwijfel ik.
Zou ik hem dus weer laten modificeren dan komen we qwa prijs dus in een andere klasse terecht.
Dat is waarom ik me afvraag wat een van huis uit goede speler/topmodel zou kunnen doen in mijn situatie.

Het gaat niet eenvoudig worden denk ik.
Misschien is laten repareren de beste optie,alleen is hij hiervoor 3 keer eerder aangepakt,3 keer nieuwe laser en het probleem blijft bestaan,het is dus iets anders en blijkbaar moeilijk te vinden.

Je kunt blijkbaar niet stellen dat huidige cd spelers de voorkeur hebben boven modellen uit het tijdperk van de cd17/16/14 ed.
Ik ben niet actief in het vergelijken van deze zaken,ik ben 12 jaar tevreden geweest en begin weer eens om me heen te kijken en vraag me dan wat zaken af.
Misschien wel de domste dingen zeg maar,ik verdiep me ook niet in de technische zaken,maar weet meestal binnen twee minuten of iets mij bevalt of niet qwa geluidsbeeld en klankkleur.

Moelijk dus....of ik doe moeilijk dat kan ook nog natuurlijk

JohnWx

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 16:05:06
het kunnen afspelen van sacd is niet nodig in mijn situatie.
Tja of ik belang heb bij je speler,het is natuurlijk een fraaie cd speler,dat is duidelijk.
Blijft over of ik er tevreden mee zou kunnen zijn en dat betwijfel ik.
Zou ik hem dus weer laten modificeren dan komen we qwa prijs dus in een andere klasse terecht.
Dat is waarom ik me afvraag wat een van huis uit goede speler/topmodel zou kunnen doen in mijn situatie.

Het gaat niet eenvoudig worden denk ik.
Misschien is laten repareren de beste optie,alleen is hij hiervoor 3 keer eerder aangepakt,3 keer nieuwe laser en het probleem blijft bestaan,het is dus iets anders en blijkbaar moeilijk te vinden.

Je kunt blijkbaar niet stellen dat huidige cd spelers de voorkeur hebben boven modellen uit het tijdperk van de cd17/16/14 ed.
Ik ben niet actief in het vergelijken van deze zaken,ik ben 12 jaar tevreden geweest en begin weer eens om me heen te kijken en vraag me dan wat zaken af.
Misschien wel de domste dingen zeg maar,ik verdiep me ook niet in de technische zaken,maar weet meestal binnen twee minuten of iets mij bevalt of niet qwa geluidsbeeld en klankkleur.

Moelijk dus....of ik doe moeilijk dat kan ook nog natuurlijk

Beste Rudolf

Waarom modificeren ?

die domste opmerking waar jij het over hebt vind ik de slimste
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Als je binnen twee minuten weet of iets je bevalt of niet, dan luidt mijn advies: ga luisteren!

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Citaat van: jwx op juni 16, 2011, 15:53:37
wat heb jij op dit moment niet op voorraad  :-D

Alles zeg maar, hebbe........ :kwijl:

rudolf

Waarom modificeren?
Ik houd van een zuiver hoog,wat net goed gaat een middengebied,warm met veel detail en een imponerende bas zonder overheersend te zijn.

Het is een gevoelskwestie,maar als het goed gaat dan brengt het emoties over en gaan mijn haren iets overeind staan.
Als ik dan dezelfde speler beluister maar hij bevalt mij beter en het verschil is een modificatie dan ben ik om en moet er wat gebeuren.
Een nr als thankyou,stars van katie Melua bijvoorbeeld krijgt dit voor elkaar als alles goed is.
Ik luister trouwens naar van alles.