sa11s1/s2

Gestart door rudolf, juni 16, 2011, 11:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 16:34:40
Waarom modificeren?
Ik houd van een zuiver hoog,wat net goed gaat een middengebied,warm met veel detail en een imponerende bas zonder overheersend te zijn.

Het is een gevoelskwestie,maar als het goed gaat dan brengt het emoties over en gaan mijn haren iets overeind staan.
Als ik dan dezelfde speler beluister maar hij bevalt mij beter en het verschil is een modificatie dan ben ik om en moet er wat gebeuren.
Een nr als thankyou,stars van katie Melua bijvoorbeeld krijgt dit voor elkaar als alles goed is.
Ik luister trouwens naar van alles.

maar hoe weet je wat je moet modificeren ? misschien domme vraag maar ik denk dan altijd dan heb je de verkeerde keus gemaakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Vind ik wel een goede john  :yes: Vraag me dat ook altijd af. welke componenten bepalen nou precies de sound zodat jij het net beter gaat vinden. Als een IC al zoveel uit kan maken dan zijn de keuzes binnen in het apparaat voor mijn (a-technische) gevoel eindeloos...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Een vriend bezat dezelfde speler maar dan gemodificeerd,dan is het gewoon vergelijken.
Anders is het deels een gok,het moet je maar net bevallen.
Een tent klok is misschien ook nog wel iets om te doen,heb ik niet gedaan,maar de een vindt het super en de ander vindt het onzin.
Tja zeg het maar,als geld geen rol speelt hebben we dan allemaal een sa7 of zijn er mensen die het geluid niet mooi vinden?
Als we het apparaat zien en we vinden het geweldig zijn we dan nog objectief?

Is de techniek niet in 12 jaar zoveel verder dat we kunnen stellen dat de nieuwe cd spelers beter zijn dan de oude modellen?om terug te komen op een advies voor vervanging?
Er is ook een sa1 te koop,een plaatje om te zien,maar gezien de verhalen op het forum maar vanaf blijven zeker?

WimPeu

Welke verhalen...die SA1 is gewoon... :kwijl:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 16, 2011, 18:16:13
Welke verhalen...die SA1 is gewoon... :kwijl:

dat snap ik ook nooit dat elke opvolger minder zou zijn ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

rudolf

Welke verhalen?die van 3 keer loopwerk vervangen?
En zijn hier nog onderdelen voor te krijgen?

lo

Even bellen met audioservice in Elst
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: lo op juni 16, 2011, 18:30:07
Even bellen met audioservice in Elst

Leo heeft voor elke technische vraag een antwoord...knap heh... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Dank je voor de tip.
Het is dus zo dat de sa1 eigenlijk een optie is?
Mij is verteld door een dealer dat het probleemgevallen zijn en dat de onderdelenvoorziening wel eens moeilijk kon gaan worden.gecombineerd met wat ik hier lees deed mij besluiten het als optie door te strepen.
Als er geen onderdelen voor zijn en je hebt een probleem dan is het 1700 euro weggooien.

Gecombineerd met de 2e hands prijzen van een sa1s1 of s2 deed mij dan maar kiezen voor een nieuwer model.
Dit doet mij weer twijfelen..

rudolf

Ik bedoel sa11s1 en 2 violent1

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

rudolf

Inderdaad,dat is wat ik wilde kopen,maar is niet goedkoop,dus maar eens gaan bellen en toen kwam er wat ruis op de lijn waarna ik maar afgehaakt ben.
Tja er zijn natuurlijk meerdere verhalen in omloop.
Maar ik vind hem prachtig en wat ik er van lees is de klank ook niet verkeerd 8-)
Tja en nu??? :evil:

Mexicaanse Hond

Lijstje van wensen/eisen opstellen? Kleur, klankeigenschappen, uitstraling, status en aantrekkingskracht op mooie dames.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

rudolf

Hoe weet je dit allemaal??

Mexicaanse Hond

Citaat van: rudolf op juni 16, 2011, 20:24:55
Hoe weet je dit allemaal??
Je bedoelt hoe ik weet dat dat jouw wensen/eisen zijn?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers