Stands vullen met zand ?

Gestart door Marantz 81, juni 11, 2011, 10:37:37

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

Het smaakt wel een beetje droog als het klaar is  :angel: :-D

Mexicaanse Hond

Moet je een niet al te droge wijn erbij schenken.  clown1

TurboMarco

Hoelang en op welke temperatuur heb je het gebakken ?

:-D
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Vlearmoes

Beetje wok olie erbij  :gaap:   :-D :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bramdg

Citaat van: Marco op juni 14, 2011, 10:27:29
Hoelang en op welke temperatuur heb je het gebakken ?

:-D

Ben erg nieuwschierig hoe het zal klinken ....

Zou bleu, saignant of bien cuit gebakken ook geen invloed hebben denk je ?

clown1
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

Ik heb het droog gebakken ,dus geen smaakje eraan  :no:  :schater:

Nou flink hoge temperatuur heb een kramische kookplaat die pit is 1600wat en stond voluit  HB kwam ook best een hoop vocht uit

Vandaag speakers erop gezet aangesloten en aantaal albums die ik goed ken even geluisterd

En het maakt verschil  pompom het klinkt allemaal net even wat strakker met name het laag byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 14, 2011, 22:10:04
Ik heb het droog gebakken ,dus geen smaakje eraan  :no:  :schater:

Nou flink hoge temperatuur heb een kramische kookplaat die pit is 1600wat en stond voluit  HB kwam ook best een hoop vocht uit

Vandaag speakers erop gezet aangesloten en aantaal albums die ik goed ken even geluisterd

En het maakt verschil  pompom het klinkt allemaal net even wat strakker met name het laag byebye

om het objectief te kunnen bekijken moet je het zand erweer uithalen en opnieuw luisteren  clown1

mooi dat het werkt maar je bent toch druk met een paar dynaudio zuilen hihihihi

hou deze maar want je blijft bij ze terug komen, heb ik ook met Audiolab ben met iemand bezig met een paar Audiolab zuilen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Volgens mij ben jij druk om mij een paar Dynaudio zuilen aan te smeren   nonono :schater:  :schater:

Ga geen zuilen nemen  :no:  Deze bevallen idd nog steeds erg goed  pompom pompom en zullen nog wel een tijd blijven ook  :yes:

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 14, 2011, 22:23:35
Volgens mij ben jij druk om mij een paar Dynaudio zuilen aan te smeren   nonono :schater:  :schater:

Ga geen zuilen nemen  :no:  Deze bevallen idd nog steeds erg goed  pompom pompom en zullen nog wel een tijd blijven ook  :yes:

en stel dat je andere neemt want dat gaat gebeuren een keer  :yes: gewoon houden  pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Cornelis1921

notworthy Hoi Arjan, je hebt nu wel een wereldverbeterde actie op touw gezet om dmv het opvullen je luidsprekerstands, de beheersing van de laagweergave te verbeteren. Als dat zin heeft, waarom zijn dan geen kant-en-klaar voorzieningen in de handel? Een beetje tweak-scepsis is wel op zijn plaats, of niet? Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Natuurlijk hangt het een en ander af van de mate waarin de kast resoneert .
Maar goed... dat hoor je over het hele frequentie bereik als de kast aan resonanties onderhevig is ,dus eigenlijk zou je de kast moeten verzwaren om dat tegen te gaan.
Je zou dan om te beginnen het filter extern kunnen maken en die ruimte die dan vrij komt gebruiken voor bv Dynamat .

http://tuning.site.nl/products/Dynamat.html

En at last but not least ......rubber dempers onder de speakers ipv spikes gebruiken .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

still life

Citaat van: Marco op juni 17, 2011, 09:34:06

En at last but not least ......rubber dempers onder de speakers ipv spikes gebruiken .

stupid

hoewel over spijkers meer dan 'Een beetje tweak-scepsis' bestaat..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Mexicaanse Hond

Tenzij je Soundcare spikes gebruikt, maar dat is weer een heel ander concept.