Stands vullen met zand ?

Gestart door Marantz 81, juni 11, 2011, 10:37:37

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op juni 11, 2011, 13:45:32
http://www.senseofmusic.nl/product/Loodkorrels-per-kg/278

Dit zet veeeel meeeeer zoden aan de dijk als dat lichte kanarie spul  clown1

minder luchtig

maar keek weer even naar de TS en die wisselt nog wel is dus  :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RP

Gewoon schelpenzand, verminderdt toch het doordreunen van de basweergave en bij mij op het laminaat nog eens een vloertegels onder de stands gelegd.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Mexicaanse Hond

Citaat van: Whisper.nl op juni 11, 2011, 13:54:23
Muziek luisteren en dan de handen om de stands.

Resultaat nooit meer koude handen tijdens het luisteren.

Groet Whisper

En gratis een gehoorbeschadiging erbij.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

still life

Citaat van: f.luisteraar op juni 11, 2011, 14:11:24
En gratis een gehoorbeschadiging erbij.  :wink:

warme oortjes, zeg maar..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

mountainbiker

Nee joh geen zand maar beton!!! De kids helpen je wel een handje!!!! :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

jowa

Had de stands van mijn Mission 751's ook volgegooid met schelpenzand, werkt prima.

Vlearmoes

Ik dacht dat ik in de speciale compartimenten van de Kef`s wel 12kg lood heb zitten aan plakken  :kwijl:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

QuattroNL

Werkt gewoon zand voor in de zandbak ook?
Of is het de bedoeling dat het zo fijn mogelijk moet zijn? Kan me er wel het eea bij voorstellen ja.
In dat geval zou je het schelpenzand dus ook nog eens fijn moeten malen voor het optimale resultaat :)

En tijdens het vullen van de stands af en toe even schudden en kloppen, gevolgd door goed aanduwen.

Volgens mij gaat in mijn stands 5 liter per stuk....ik heb er 4. Wordt even 20 liter schelpenzand fijnmalen  nopompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Maurice

Heb ooit wel ergens gelezen dat het handig is om het zand eerst een tijd in de oven te doen, zodat het goed kan drogen en bacteriƫn kapot gaan.
Heb mijn stands trouwens nooit gevuld.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RonaldW

Voordat ik een paar geweldige Jamo's van ene Maurice over heb genomen :lol: had ik in mijn Atacama stands ook schelpenzand.. drogen in de oven heeft geen functie, uiteindelijk zal het zand de luchtvochtigheid van de kamer opnemen...het zal uit de verpakking al droger zijn denk ik zo, het zit altijd in plastic dus al het niet droog is in zijn verpakking heb je al een probleem.
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

Marantz 81

Bedankt voor de tips :yes:

Vandaag even naar de Hornbach gereden en een zak zilverzand gehaald van 25 kg  voor 1,50  :-D

Moet wel eerst gedroogd worden ,is heel fijn zand

Heb nu 2 emmers gevuld en ga elke dag omkeren en mixen met een 3de emmer  byebye

Ben wel beniewd als het droog is en erin zit of het merkbaar is

lo

Mixen met een 3e emmer, je hebt al een recept bedacht :-P :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 13, 2011, 16:26:00
Bedankt voor de tips :yes:

Vandaag even naar de Hornbach gereden en een zak zilverzand gehaald van 25 kg  voor 1,50  :-D

Moet wel eerst gedroogd worden ,is heel fijn zand

Heb nu 2 emmers gevuld en ga elke dag omkeren en mixen met een 3de emmer  byebye

Ben wel beniewd als het droog is en erin zit of het merkbaar is

je kan het ook mixen met 2 zakken Beamix en bij een goede koude ochtend even buiten zetten kan de dauw er goed in trekken  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Ik had geen zin om te wachten dus heb ik het proces wat versneld  :-D

In de Wokpan ff bakken en klaar  :schater: nou ja toch wel een paar uur bezig geweest  :yes:

De wokpan anti aanbak laag was toch al beschadigd nu is die voor de helft weg door de hitte en roeren kan die gelijk bij het afval

De stands gevuld ,morgen waterpas zetten en de speakers er terug op  byebye

er is ongv 7 kg zand per stand ingegaan  pompom

Foto,s

Nat Zilverzand
Bakken  clown1
Droog zand  8-)

lo

:schater: :schater:

Je bent weer goed en inventief bezig geweest zie ik wel. Heeeel benieuwd naar de klankmatige veranderingen :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.