Stands vullen met zand ?

Gestart door Marantz 81, juni 11, 2011, 10:37:37

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Citaat van: Cornelis1921 op juni 18, 2011, 05:05:50
Zullen deze chat voortzetten via de PM of in het café?
Slow chat is inderdaad not done op een forum. Ik had je al een PM gestuurd.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

:wink: :-D
Citaat van: f.luisteraar op juni 18, 2011, 05:07:53
Slow chat is inderdaad not done op een forum. Ik had je al een PM gestuurd.
Zullen we dan speed chat opvoeren over twee- en vierwielige luchtvervuilers?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Als het zand van Arjan maar niet teveel vervuild raakt.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

:-D :wink: Ja, stardust tussen de tweak-raderen gooien: ik hoor ze al tandenknarsen. Joni kan ze dan ook horen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

Citaat van: Cornelis1921 op juni 17, 2011, 06:39:13
notworthy Hoi Arjan, je hebt nu wel een wereldverbeterde actie op touw gezet om dmv het opvullen je luidsprekerstands, de beheersing van de laagweergave te verbeteren. Als dat zin heeft, waarom zijn dan geen kant-en-klaar voorzieningen in de handel? Een beetje tweak-scepsis is wel op zijn plaats, of niet? Groetjes, Cor.

nou wereldverbeterend is het niet hoor  :wink: het klinkt gewoon iets losser/strakker in het laag  :yes:

stands zijn toch kant en klaar je hoeft alleen maar het zand erin te doen  byebye

lo

Heb vandaag de "pan" mogen aanschouwen. Stond wijselijk buiten op het balkon, niet om aan te zien :no: Kan linea recta naar het grofvuil. Ook stond de emmer daar nog met een kleine hoeveelheid zilverzand daar nog in. Zag er een beetje van die "bobbels" in zitten. Je weet wel alsof er een kant in had gesche.......... HLP
Arjan verzekerde me dat dit vocht was............ ja...ja... :schater:

Nog even de audiofiele kloptest gedaan op de stands. Waarempel ze klinken niet..... pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi pannetje he  :schater:  clown1

Dat was de laatste emmer die ik aan het bereiden was die op het balkon staat ,en toen bleek ik al genoeg te hebben dus die was nog helemaal droog ,dus je hoeft niet bang te worden dat je ziek wordt  :-D

Klinken nu massief idd  byebye

[edit ]

was nog niet helemaal droog

Vlearmoes

Citaat van: JeroenLeeuwarden op juni 17, 2011, 13:28:27
Ach een kilo zand weegt ongeveer hetzelfde als een kilo lood. Toch?

nopompom

Jaa    dit klopt helemaal  :-D

een kilo veren is ook net zo zwaar  :schater: clown1

alleen dan komt het zwaartepunt zo hoog in de stands....ik heb ze liever zo laag mogelijk  (net als in je auto)  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Whisper.nl

wat ik ook gelezen heb op een aantal sites dat ze tijdens het vullen de stands op een trilplaat hebben staan.
Ik denk dat dan het zand er nog steviger en compacter in de stands komt te zitten waardoor ie nog "doodser" wordt.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Theo, ik ga er van uit dat het (gedeeltelijk) vullen met zand of korrels niet alleen het verzwaren als doel heeft maar ook het opvullen van betreffende holle ruimte. En dat lukt je met jouw methode, met loodplakken maar deels.

Sander.
Citaat van: Vlearmoes op juni 19, 2011, 08:59:32
Jaa    dit klopt helemaal  :-D

een kilo veren is ook net zo zwaar  :schater: clown1

alleen dan komt het zwaartepunt zo hoog in de stands....ik heb ze liever zo laag mogelijk  (net als in je auto)  pompom

Vlearmoes

De Kef`s hebben een speciaal compartiment daarvoor    en die zitten echt VOL met lood  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JeroenLeeuwarden

Citaat van: Janver op juni 17, 2011, 14:50:22
Niet ongeveer maar exact.

Gelukkig is 1 liter lood zwaarder dan 1 liter zand en kan dus best interessant zijn voor het verzwaren van stands.

Voor de rest heb ik geen nuttige toevoeging aan dit topic.

Fijn dat je me even uit de droom hebt geholpen...

Hebben we niet zo'n smiley met zo'n traantje op dit forum?
Marantz pm 7000, cd 6000 ose, st 6000, dv4200 ose, PMC db1+s, Norstone stands, van den Hull the track speakerkabel.