Leuke / Objectieve Interlink test

Gestart door Marantz 81, juni 10, 2011, 21:01:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: lo op juni 12, 2011, 00:10:18
Nee hoor, gehoor hoeft ook niet gekwantificeerd te worden voor mij. Belangrijkste is dat je dingen uit probeert als je daar zin in hebt of behoefte aan hebt. Als je verbeteringen waarneemt en daarmee je set op een hoger plan kunt brengen binnen je eigen belevingswereld is dat  pompom. Anderen hoeven dat niet te horen of op dezelfde manier te ervaren.
Maar ze hoeven het ook niet te ridiculiseren. Leven en laten leven.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Maurice

Zoals jullie misschien merken ben ik redelijk feiten gestuurd, probeer dingen te begrijpen en te onderbouwen. Heb verschillen tussen kabels en versterkers altijd onzin gevonden, ze moesten doen waarvoor ze ontworpen zijn, stroompjes doorgeven en versterken. CD-spelers met hun enen en nullen mag al helemaal geen verschil maken. Helaas hoor ik verschillen en kan ik ze niet verklaren.
Gisteren nog tussen een SA700x en een SA15S2 op dezelfde set...
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Ja, en van Whisper begreep ik dat Marco en jij ook verschil hoorden tussen een gebrande CD met en zonder label.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 12, 2011, 00:13:04
Maar ze hoeven het ook niet te ridiculiseren. Leven en laten leven.
De vraag is of het ridiculiseren is, om gewoon vragen om meer uitleg voor beter begrip waarom iets gesteld wordt.
Mijn ervaring online en in het echte leven is dat het erg makkelijk is als je soms door de vraagstelling van de ander kan prikken en de essentie daaruit kan pakken.
Beta´s zijn daar vaak een stuk beter in dan Alpha´s, aangezien Beta´s gewend zijn om met feiten en onderbouwingen te werken, en alles terug te brengen tot formules en hypotheses.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Ik ben ook "fact based" de verschillen die ik hoor heb ik geprobeerd te beredeneren. Soms denk je dat je een verklaring hebt die even zo snel weer verdampt. Ik ben ermee gestopt, vind het veel leuker om het te ervaren zeg maar.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 12, 2011, 00:14:53
Ja, en van Whisper begreep ik dat Marco en jij ook verschil hoorden tussen een gebrande CD met en zonder label.
Klopt.
Ik hoorde zelfs verschil met African wood en originele SA7 voetjes onder een SA7 (Marco trouwens niet).

Voor de gebrande cd met label heb ik toen zelfs een mogelijk technische verklaring gegeven (verzwaren en daardoor beter balanceren van de cd die toch altijd onregelmatig is. Het punt van reflectie heb ik toen onderbouwd waarom dat bull shitake is).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 12, 2011, 00:16:17
De vraag is of het ridiculiseren is, om gewoon vragen om meer uitleg voor beter begrip waarom iets gesteld wordt.
Mijn ervaring online en in het echte leven is dat het erg makkelijk is als je soms door de vraagstelling van de ander kan prikken en de essentie daaruit kan pakken.
Beta´s zijn daar vaak een stuk beter in dan Alpha´s, aangezien Beta´s gewend zijn om met feiten en onderbouwingen te werken, en alles terug te brengen tot formules en hypotheses.
Dat moeten alfa's ook, hoor. Geen formules, maar wel hypotheses en onderbouwingen.
Dat is het probleem niet.
Het is het het lacherige en het afzeiken wat vaak gebeurd. En als dat dan tegen iemand is, van wie ik weet dat hij daar niet goed tegen kan, dan heb ik de neiging voor die persoon op te komen. Die persoon is tegenwoordig helaas ook niet meer op het forum...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Ik denk dat je de boel simplificeert, Maurice. Een alfa kan ook heel goed door dingen heen prikken en door vraagstelling omissies en hiaten blootleggen. Vergeet niet dat filosofie de moeder der wetenschappen is.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Whisper.nl

Mede forum genoten,

Nieuwsgierig als ik ben vind ik het leuk een aantal dingen uit te proberen.
Ik zit niet zo in mekaar dat ik het met feiten onderbouwd zou willen zien.
Luisteren, ervaren en genieten van de nieuwe mogelijkheden.
Vind ik het leuk om te doen ?  Zeker weten.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in de interlink test zitten er verschillen in de verschillende interlinks.
Echter elke luisteraar heeft een eigen smaak.
De een wil een mooi "warm" geluid.
De andere wil graag veel hoog en midden met een hele hoop details die een andere luisteraar storend vind.

Daarnaast zou een interlink, die b.v. als laagste is geeindigt, op een heel andere set misschien wel als uitmuntend mooi kunnen worden geclassificeerd.

Just my two cents

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa


Mexicaanse Hond

Zeker als je geen toonregeling hebt kan de bekabeling net de finishing touch frusty zijn.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Zou je met de toonregeling hetzelfde effect bereiken?
Als alles terug staat moet ik dat nog eens testen. Ik heb maar een simpel ampje waar dat nog op zit :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ik ben blij dat mijn chique vintage versterker toonregeling heeft. Zeker als opa een oud cassettebandje draait.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

hij gaat weer lekker  :schater:

hoop mensen vinden volkswagen ook zo,n fantatische auto , ik vindt het goeie auto,s die goed in elkaar zitten ,verder vindt ik ze oersaai om te rijden  :gaap:

doe mij maar een Honda die 9000 rpm kan draaien en als op een rails door de bocht rijdt  HB

ja smaken verschillen dit kun je ook niet onderbouwen of meten  :wink: is gewoon een kwestie van smaak

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 12, 2011, 23:40:15
hij gaat weer lekker  :schater:

hoop mensen vinden volkswagen ook zo,n fantatische auto , ik vindt het goeie auto,s die goed in elkaar zitten ,verder vindt ik ze oersaai om te rijden  :gaap:

doe mij maar een Honda die 9000 rpm kan draaien en als op een rails door de bocht rijdt  HB

ja smaken verschillen dit kun je ook niet onderbouwen of meten  :wink: is gewoon een kwestie van smaak


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject