Millon Cobra IV luidsprekers

Gestart door Hans61, juni 07, 2011, 21:34:24

Vorige topic - Volgende topic

Hans61

Hallo allemaal,heb even een tijdje op dit forum rondgekeken en stel nu ook maar eens een vraag!
Ik wil binnenkort een Marantz  SR7005 kopen en heb wel belangstelling bij deze luidsprekers,heeft iemand al ervaring met deze luidsprekers?

Millon Cobra IV luidsprekers

Nieuwste versie top klasse luidsprekers. Natuurlijk geluid, diepe en strakke bas , volle klank,

zeer gedetailleerd en prachtig beeld! Mooie natuurlijke stemweergave. Sprankelend zuiver hoog zonder scherpte. Maar vooral een prachtig geheel.

Nu met nieuwe voor Thiel ontwikkelde tweeters (weergave op as linear tot 40 kHz) en groter basreflexsysteem. Daardoor nog transparanter en voller geluid.

De Cobra III is de high end versie boven de Cobra II (zie test HVT op Millon site) de Cobra IV is de set boven de Cobra III die nog dieper en natuurlijker klinkt..

De achterzijde van de Cobra IV is rond. Het is gemaakt van zeer stijve gebogen lagen hout. Ook de aluminium uitvoering is van gebogen lagen hout opgebouwd en heeft alleen een aluminium toplaag van
0,2 mm om de klank niet negatief te beïnvloeden.

De Cobra IV Is zeer slank, maar heeft, wat je niet verwacht bij zo'n slanke zuil, toch een
volume van ruim
21 liter en heeft mede daardoor een diepe volle en strakke basweergave.

Er wordt gebruik gemaakt van zeer lichte snelle conussen zowel in het laag,

midden als hoog met een grote 'uitslag' wat de basweergave dieper maakt en de

klank natuurlijk, transparant, luchtig en vol maakt en zorgt voor een goede

plaatsing en ruimtelijkheid.

De Cobra IV is ongevoelig voor de ruimte-akoestiek en kan ook vrij dicht bij de

wand geplaatst worden.

Belastbaarheid: 150 Watt continue
aangeraden versterker: 50 tot 150 Watt
Impedantie: 4 Ohm
(Alle versterkers, ook als alleen een bepaald vermogen wordt aangegeven bij 8 ohm kunnen ook en goed op 4 ohm luidsprekers spelen)
Rendement: 90 dB
Frequentiebereik 25 Hz – 40 kHz.
Overgangfrequenties;
Laag: 30 Hz - 180 Hz
Laagmidden: 30 Hz - 3.5 kHz
Hoog: 3.5 kHz - 40 kHz

Afmetingen
Hoogte : 110cm
Breedte: 13.5cm
Diepte :
21 cm
Voet : 20x25 cm
Gewicht:
15.5 kG
Hoogglans zwart of aluminium. Gebogen achterzijde. Granieten voet.

Uitbreidbaar tot Dts Surroundset met bijpassende componenten

5 jaar garantie

Alvast bedankt voor de commentaren van de vele onderwerpen op dit Forum!!

Greetz,
Hans

Marantz 81

Mooi verkoop praatje  :wink:

Gewoon zelf gaan luisteren bij een Hifi Zaak  :yes:

Hans61

hello
Ga ik ook zeker doen,ga een afspraak maken voor komende maandag bij Theo Remmerswaal in Oosterhout!
Maar zou natuurlijk fijn zijn als er iemand al bekend mee was of nog andere suggesties heeft voor mij!

byebye

Marantz 81

Ik zou zeggen ga lekker luisteren naar verschillende merken binnen je budget

als je goed voorgelicht wordt zullen ze ook vragen hoe groot de ruimte thuis is waarin je ze gaat beluisteren

het beste is om een goede indruk op te doen bij een hifi zaak wat jij het mooiste vindt klinken ,en ze daarna een week thuis op proef te hebben

WimPeu

Citaat van: Hans61 op juni 07, 2011, 21:43:13
hello
Ga ik ook zeker doen,ga een afspraak maken voor komende maandag bij Theo Remmerswaal in Oosterhout!
Maar zou natuurlijk fijn zijn als er iemand al bekend mee was of nog andere suggesties heeft voor mij!

byebye

Ga Marantz 81 nou niet vragen om suggesties voor speakers... :-o Voor je het weet zit je mail-box vol met MP linkjes... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jrm

Inderdaad is dat het beste advies:

Zelf een aantal merken gaan beluisteren, natuurlijk wel op de sr7005 aangesloten!
Ik kan natuurlijk heel makkelijk zeggen dat het een hele goede luidspreker is, maar mijn kamer is anders, ik luister mogelijk naar een andere muzieksoort...en ik heb andere luidsprekers.

Dus zelf beluisteren is gewoon de beste methode, en neem je eigen bekende muziek mee.

Marantz 81

ik ben ook bevooroordeeld  clown1 Dynaudio liefhebber  :-D

Hans61

Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2011, 21:51:47
ik ben ook bevooroordeeld  clown1 Dynaudio liefhebber  :-D

Moet zeggen dat mij dat ook wel wat lijkt,ga zeker eens luisteren naar diverse Dynaudio luidsprekers!

Wordt helemaal   :lol: Happy!

Marantz 81

dan zou ik luisteren naar de Excite serie ,deze zijn ook niet zo moeilijk aan te sturen als hun andere speakers

je kunt de andere serie,s ook wel makkelijk aansturen maar daar is zoveel meer uit te halen  :-) als dat met de SR7005 mogelijk is 

Maurice

Citaat van: Hans61 op juni 07, 2011, 22:04:53
Moet zeggen dat mij dat ook wel wat lijkt,ga zeker eens luisteren naar diverse Dynaudio luidsprekers!

Wordt helemaal   :lol: Happy!
Pak dan Dali ook mee, of..., of...
Er is zoveel moois  hello
Iets met bomen, bos en luidsprekers  shutup
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ow, monitor audio, of quad, of Jamo (de betere series)....
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2011, 22:11:34
dan zou ik luisteren naar de Excite serie ,deze zijn ook niet zo moeilijk aan te sturen als hun andere speakers

je kunt de andere serie,s ook wel makkelijk aansturen maar daar is zoveel meer uit te halen  :-) als dat met de SR7005 mogelijk is 

Ik zeg niks.... shutup
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

hey mensen vergeet de Totem Staff niet...................wat ben ik daar gelukkig mee............

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Bijzonder ontwerp die Millon Cobra de zoveelste: een breedte van nog geen 14 cm, waardoor drivers van max. 13 cm. en dan toch nog een bass die maar liefst doorloopt tot 25 Hz.  :?.

Beste advies is idd. zelf gaan luisteren.

Sander.

Stadium III

Zoals al aangegeven zelf gaan luisteren zal zeker het beste zijn
En ik ben het ook met Xander eens dat 25 hz uit die kast mmmm is
Als het zou lunnen zou dat heel knap zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4