Citaat van: Dex op juni 07, 2011, 21:34:38
En daarmee sla je de spijker op de kop Wim.....iedereen zal het anders horen en beleven.
zeker, vooral stereo die-hards hebben zo hun voorkeuren..
zwijg ze over EQ & aanverwanten
maar de boel lekker gaan inkleuren middels IC's, LS snoeren & 'klinkende' amps/players
dat is totaal geen probleem..een must zelfs..
waarom dat laatste? wat doe je nl als die brute stereo set thuis niet klinkt?
heb je een probleem want een EQ ertussen hangen is blasphemy
& dat is het ook, maar kom ik later op terug..
CiteerDit 'platte en dunne geluid' was wat ik ervoer en dan met name met alle hulpmiddelen uitgeschakeld in een kamer die harde muren heeft en behoorlijk wat m2 aan glasoppervlakte.
hoe denk je dat jouw set in die kamer zou klinken, of de SR in jouw kamer?
CiteerIk heb dat ook direct tegen Rob gezegd me terdege beseffend dat zoiets misschien niet leuk overkomt.
Maar met Audyssey aan en Dynamic Equalizer uit werd het al een stuk beter en met de Dynamic Equalizer er weer bij was het best aangenaam om naar te luisteren.
geen probleem imho, de SR moet je beoordelen met de 'hulpmiddelen' ingeschakeld in een brakke akoestiek
het omgekeerde zou pas 'niet leuk' zijn
over die hulpmiddelen bestaan trouwens heel wat misverstanden:
er wordt een vlakke respons bekomen oa middels freq sweeps, teneinde een opname te laten klinken
zoals die werd opgenomen (dwz met de bijhorende EQ v/d mixer/engineer)
heel wat anders dan de klank op basis v/e gekend stukje muziek te gaan afstellen,
daar ben je nl nooit klaar mee..
CiteerGeen super top stereo in mijn beleving (vergeleken met wat ik gewend ben) maar zeker niet slecht.
so we come full circle..
Citaat van: Dex op juni 07, 2011, 21:34:38
En daarmee sla je de spijker op de kop....iedereen zal het anders horen en beleven.