Die-hard stereo man op bezoek bij Stadium III met zijn HT set.

Gestart door Dex, juni 07, 2011, 11:29:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Leuk verslag (vind het wel ok dat men daarvoor de tijd neemt ) ,ook besef ik mij terdege dat ieder weer anders luistert en daar een bepaalde referentie aan overhoud .
Ik ken inmiddels de smaak van Rob en ook die van Wim dus dan zal ik die gasten blind vertrouwen op hun oordeel ,immers mijn smaak (of verwachtingspatroon) komt aardig overeen met die van hun .
Ook ben ik inmiddels van mening dat een HT receiver in stereo het net zo goed doet als een dedicated stereo amp ,de set zoals die van Dex heb ik immers ook gehad en ben er voor mijn gevoel niets op achteruit gegaan ,dan moet ik er wel bij vermelden dat mijn luidsprekers sindsdien onveranderd zijn .

En ja ...ook ik ben van mening dat spelen met een eq tot zeer goede resultaten kan leiden ,met kabeltjes en tweaks spreekt men al gauw over "finetuning" terwijl je met een eq problemen op kan lossen ...problemen die iedereen heeft namelijk de akoestiek  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dex

Citaat van: still life op juni 08, 2011, 10:53:17

hoe denk je dat jouw set in die kamer zou klinken, of de SR in jouw kamer?

Dat is inderdaad de hamvraag!
Zonder het te proberen kun je nooit iets met zekerheid zeggen natuurlijk, maar ik denk dat ik met mijn set in de kamer van Rob niet zo heel veel beter zou scoren dan die van Rob nu in stereo doet met alle hulpmiddelen aan.
De Infinity's zijn nu eenmaal erg goed in het weergeven van het midden- en hoge tonen gebied en dus zou ik daar waarschijnlijk een overkill hebben zonder mogelijkheid om dat weg te werken..... clown1
Met zijn set in mijn kamer, denk ik dat het in surround modus te gek zou klinken en in stereo een stuk beter.
Maar dan wel met alles opnieuw ingeregeld voor de andere luisterruimte uiteraard.  :wink:

Verder zie ik je punt wel met betrekking tot het equalizergebruik en het gebruik van allerlei kabels en op elkaar afgestemde componenten. :yes:

Uiteindelijk willen we allemaal maar één ding en dat is de best mogelijke en natuurgetrouwe weergave van muziek die is vastgelegd op een geluidsdrager, via ons systeem in huis nét zo mooi als in het echt te laten klinken.  Een soort van muzikaal 'ideaalbeeld' zeg maar.
Dat daar ook een enorm stuk persoonlijke smaak bij komt kijken maakt dat het aantal 'ideaalbeelden' vrijwel oneindig is en zorgt er soms voor dat men elkaar tot vervelens toe blijft  proberen te overtuigen dat het ideaalbeeld van de een, duidelijk minder is dan het ideaalbeeld van de ander.
Been there done that.....ik ben volledig happy met wat ik nu weer heb staan en kan daar naar alle waarschijnlijkheid wel weer een jaar of 11 mee vooruit. (revolutionaire technische ontdekkingen even buiten beschouwing gelaten  :-P )


still life

wou gewoon die 'hulpmiddelen' ff toelichten.. clown1

het volgende spreekt boekdelen: voor wie het tot zich wil nemen..
je had vertrouwde muziek mee & kreeg dat quasi als je gewend bent in stereo te horen bij rob

op een totaal verschillende manier & in andere settings: enkel het schijfje was onveranderd:
daar gaat het dus om & je omschrijft het hier mooi imho

Citeerde best mogelijke en natuurgetrouwe weergave van muziek die is vastgelegd op een geluidsdrager, via ons systeem in huis nét zo mooi als in het echt te laten klinken.

dat laatste zit vooral in de opname & het kunnen v/d technici daarbij
die wetenschap stelt je in staat om pas echt te gaan genieten van muziek..
je set/speakers verdwijnen daarbij op de achtergrond
bij heel wat die-hards is het helaas (voor hen) net andersom..

dit is algemeen geschreven, immers:

CiteerBeen there done that.....ik ben volledig happy met wat ik nu weer heb staan..

8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juni 07, 2011, 21:15:19
Muziek klinkt ook gewoon lekker en goed bij Rob  :yes:

maar als je kijkt wat voor stereo set Dex heeft staan  :wink:


Dat zegt niks over het te grote verschil wat Dex ervaart en de andere  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Gisteren samen met Joep bij Rob op visite geweest (zie onze comentaren in de set van stadiumIII).
Rob heeft een schitterende set die in stereo modus zeer zeker goed kan mee komen, de fornt speakers staan daarvoor wel wat ver uit elkaar waardoor het stereobeeld iets vertekend, maar zeeeeeeeeeer acceptabel tov de "high end" sets waarmee wij vergelijken, presteerd.
Ik HT modus heeft Rob een zeldzaam goede set volgens mij. Heb hem al wel eens vergeleken met de metropolis in Antwerpen en ik blijf van mening dat ik liever bij Rob op de bank zit.  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Kijk, dat komt meer overeen met wat ik algemeen lees over de SR7005 kwa stereo. dat de HT helemaal goed is is inmiddels bekend.  HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juni 10, 2011, 13:09:04
Kijk, dat komt meer overeen met wat ik algemeen lees over de SR7005 kwa stereo. dat de HT helemaal goed is is inmiddels bekend.  HB

Schijnt dat het gewoon een PM11s1 is met een chip voor wat dts afstellingen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: Dex op juni 08, 2011, 12:24:20
Dat is inderdaad de hamvraag!
Zonder het te proberen kun je nooit iets met zekerheid zeggen natuurlijk, maar ik denk dat ik met mijn set in de kamer van Rob niet zo heel veel beter zou scoren dan die van Rob nu in stereo doet met alle hulpmiddelen aan.
De Infinity's zijn nu eenmaal erg goed in het weergeven van het midden- en hoge tonen gebied en dus zou ik daar waarschijnlijk een overkill hebben zonder mogelijkheid om dat weg te werken..... clown1
Weet je, de kwaliteit van de luidspreker is belangrijk, maar de nadelige akoestische effecten van de luisterruimte is niet zonder hulpmiddelen te corrigeren.
Die invloed van de luisterruimte op de muziekweergave is groter dan je denkt. Maar alleen met een test kun je het aantonen.

Citaat van: Dex op juni 08, 2011, 12:24:20
Been there done that.....ik ben volledig happy met wat ik nu weer heb staan en kan daar naar alle waarschijnlijkheid wel weer een jaar of 11 mee vooruit. (revolutionaire technische ontdekkingen even buiten beschouwing gelaten  :-P )

Tevreden zijn is een kunst!
Oftewel zoals het gezegde luidt: 'het betere is de vijand van het goede'.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.