Advies nieuwe frontspeakers, voorkeur B&W 600-serie

Gestart door frederickpoell, mei 26, 2011, 18:15:41

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: renes59 op mei 28, 2011, 13:00:58
Ach borderline, de ene keer zijn ze aardig de andere keer zou je ze een schop verkopen. De stemming kan nogal wisselen. Als je het weet valt er goed mee te leven.

Borderline is iets meer en uitgebreider zoals jij het nu stelt, dat zou je ook met andere kunnen doen hoor dat ze aardig zijn en dan weer niet  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sander

Citaat van: renes59 op mei 28, 2011, 12:56:37
De TS is nog niet veel verder gekomen. Hij denkt nu dat zijn 5005 de B&W's niet aan kan sturen, daar hoeft hij zich geen zorgen om te maken dat kan die 5005 wel. B&W's zijn niet zo moeilijk aan te sturen.
Ik denk dat er op Marktplaats nog wel wat te koop staat voor hem, o.a. een paar cdm7nt die goed aan te sturen zijn. Of die qua uiterlijk passen bij de rest is vraag 2, ze zijn zwart past al gauw.

Citaat van: frederickpoell op mei 27, 2011, 21:02:56
Bedankt voor de link. De bovenste (aanbieder uit Weert) verkoopt regelmatig nieuwe B&W speakers (ruim) onder de winkel(advies)prijs. Mijn B&W 686 heb ik onlangs ook bij hem gekocht.

Ik denk dat ik toch ga voor de B&W 685...... :yes:

Bedankt voor alle adviezen!!

volgens mij is die der al uit...
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 13:06:30

toch lekker dat degelijke advies van ons over Boston B&W

dank TS kon weer effe me hart luchten  hello pompom hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: jwx op mei 28, 2011, 13:05:43

Borderline is iets meer en uitgebreider zoals jij het nu stelt, dat zou je ook met andere kunnen doen hoor dat ze aardig zijn en dan weer niet  :-D
Die ik ken halen aan en stoten af op het extreme af en dat kan heel vervelend zijn. Er zal best meer aan de hand zijn maar dit valt mij het meeste op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Dex

Citaat van: Sander Nolden op mei 28, 2011, 13:06:30

Ja toch? Hij ging voor de 685 omdat die mooi bij zijn andere speakers passen en minder watts nodig hebben.

Over wat John schrijft: Is het je wel eens opgevallen dat wanneer je in de parfumerie een monsterflesje van een eau de toilette gebruikt op je huid, dat het dan voor jezelf héél erg lang héél erg lekker ruikt?
En wanneer je dan zo'n fles koopt en je spuit het thuis in de badkamer op dat het dan ineens een stuk minder sterk ruikt en dat je na een uurtje het zelf helemaal niet meer ruikt?
Hoe zou dat nu toch komen?  :evil:

Komaan zeg, consumenten worden aan alle kanten genaaid waar ze zelf bijstaan, behalve als ze de knip héél erg ver open kunnen trekken om een écht topproduct te kopen.
We willen natuurlijk allemaal een absoluut topproduct en het liefste nog voor een gemiddelde of lage prijs.
En omdat we dat zo graag willen krijgen we precies dat ook netjes aangeleverd door de fabrikanten.
Een topproduct in woord en geschrift maar niet in het echt, want voor dat geld kan dat gewoon niet.  shutup

Maar het is toch fijn als je met een vakblad aan kunt tonen dat jouw spullen het beste zijn wat er te koop is?
Of als je op het internet en in de gedrukte media de reclames en lovende reviews tegenkomt waarin jouw product de hemel wordt ingeprezen vanwege de nieuwste revolutionaire techniek/eigenschappen?
Dat stukje bevestiging is namelijk precies wat mensen nodig hebben om tot aankoop van alweer iets nieuws over te gaan, puur omdat ze vaak zelf niet stevig genoeg in hun schoenen staan om te kunnen zeggen dat ze tevreden zijn met wat ze al hebben.

En daarom koop ik al jaren lang niet meer nieuw maar uitsluitend gebruikte top kwaliteit spullen, omdat je dan wél heel veel echte gebruikerservaringen kunt nalezen en vergelijken.
Kost wel wat tijd maar de investering daarin verdient zich dubbel en dwars terug!
Zie daar de reden waarom ik thuis heb staan wat ik heb staan en niet de allernieuwste meuk.  8-)

JohnWx

Citaat van: renes59 op mei 28, 2011, 13:16:51
Die ik ken halen aan en stoten af op het extreme af en dat kan heel vervelend zijn. Er zal best meer aan de hand zijn maar dit valt mij het meeste op.

dan heb je de verkeerde  :wink:

frederickpoell

Sorry maar de diverse reacties zijn dusdanig verschillend dat ik nog steeds twijfel (en dus de knoop nog niet hebt doorgehakt).

Kan de SR5005 ook speakers aansturen uit de 700-serie van B&W ? Er staan idd regelmatig speakers te koop (bijv. cdm7nt), nog onder de 1000,--.

Een ' vloerstaander' uit de 600-serie spreekt me ook aan (683 of 684). Ik heb liever geen model ' monitor'  :no:, tenzij dit heel erg goed klinkt.

Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

Stadium III

Een SR 5005  zal de 7 serie wel kunnen aansturen
Niet optimaal mar wel voldoende denk ik
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mexicaanse Hond

Citaat van: frederickpoell op mei 29, 2011, 21:04:02

Kan de SR5005 ook speakers aansturen uit de 700-serie van B&W ?

Ik zou je adviseren eens het draadje over hoe hard je de muziek wilt hebben door te lezen.
Het hangt er namelijk maar helemaal vanaf hoe hard je wilt spelen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Citaat van: f.luisteraar op mei 29, 2011, 21:12:01
Ik zou je adviseren eens het draadje over hoe hard je de muziek wilt hebben door te lezen.

:yes: stupid

WimPeu

stupid

Ik heb met een PM7001 op B&W 604s2 op flink volume gedraaid maar dat ging niet. De 7001 schoot al kokend in beveiliging. Op normaal volume niks aan de hand.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 29, 2011, 21:28:46
stupid

Ik heb met een PM7001 op B&W 604s2 op flink volume gedraaid maar dat ging niet. De 7001 schoot al kokend in beveiliging. Op normaal volume niks aan de hand.
Classé was weer meteen het andere uiterste. Wat zei Fritz daar ook weer over?  :evil:

frederickpoell

Citaat van: f.luisteraar op mei 29, 2011, 21:12:01

Muziek staat regelmatig redelijk hard aan. Ook bij films (nu zeker met dts-hd ma) gaat het volume open. Geeft dit dan problemen ?
Woonkamer:
Marantz SR5005
B&W 685 / 686 / CC6 center / AS6 sub / FS700
PS3 slim (blu-ray)
Philips 46PFL8685 Led 46 inch. ambilight 3D
Cisco 8455 DVB HD-decoder/PVR
A.C. Ryan PlayonHD2! mediaplayer 1TB

Slaapkamer: Marantz SR4001 - CD6002 - B&W 570

renes59

Mijn ervaring is dat CDM7NT's gebruiksvriendelijk zijn. Ze worden bij mij met een buizenversterker aangestuurd, een hele goede match. Het wil ook hard.
De eerdere versie CDM7 en CDM7SE zijn moeilijker, deze gaan ook niet bijzonder met buizen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: frederickpoell op mei 29, 2011, 21:38:49
Muziek staat regelmatig redelijk hard aan. Ook bij films (nu zeker met dts-hd ma) gaat het volume open. Geeft dit dan problemen ?
Dat hangt af van het rendement/de gevoeligheid en impedantiecurve van je luidsprekers en de hoeveelheid vermogen en stroomsterkte die je versterker kan leveren.