Stereo versterker bij een SR6004

Gestart door Janver, mei 25, 2011, 18:47:13

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Janver op mei 26, 2011, 09:46:52
De PM 7001 heeft geen HT doorlus (Power amp direct) en kwam daardoor niet op mijn lijstje.
Zelf een schakelaar bouwen lijkt mij mogelijk, maar echt zin heeft dat niet; denk ik.

Hoe moet ik de verhouding zien tussen een PM 7001 en bijv. een PM80?

Edgnoj heeft een PM, met wat vragen over de sm80. Ik lees nogal verschillende verhalen op internet(en één hier over revisie van deze machine). Dat betekent wel dat ik de Sonos op de SR6004 moet houden en niet op de SM80, toch?

Er kunnen exotische voorstellen gemaakt worden, maar ongeveer een maximaal budget van 300 euro moet mee gerekend worden. Eventueel ga ik pas wat doen na de vakantie(augustus) zodat ik echt weet hoeveel geld ik overhou. Maar misschien dus maar een lang onderzoeksproces van maken.

Gr.

Jan

daar zit 10 jaar verschil tussen

als de SM80 een service beurt heegt gehad vind ik het een mooi ding probleem is vaak de printplaat dat er nog wel is ergens een klein breukje inzit en dan veel plezier met zoeken

ik vind de SC-80 voorversterker PM-80 versterker SM-80 eindversterker SR-82 receiver allemaal mooi was mijn eerste liefde had de SM-80 met de SR-82
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

still life

met mijn ex-6004 had ik op het laatste een horizontale bi-amp setup
met een 2de (oudere) receiver op het laag, die ik omgeschakeld had als EV
dit klonk in combi met mijn vento's erg vet, ook bij hogere volumes..

die sound was bijna op niveau als wat ik nu heb met een SR7005
kun je 1 & ander over teruglezen in mijn set topic..

HT integratie is imho the way to go, omdat je dan altijd audyssey kunt gebruiken
==> draai je nu met manuele settings of heb je de SR ingemeten?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rexp

Citaat van: Janver op mei 26, 2011, 09:46:52
De PM 7001 heeft geen HT doorlus (Power amp direct) en kwam daardoor niet op mijn lijstje.
Zelf een schakelaar bouwen lijkt mij mogelijk, maar echt zin heeft dat niet; denk ik.

Na alle posts in dit topic over de Power Amp Direct en hoe je dat inschakelt: wees gewaarschuwd dat de PM7004 en Pearl Lite wel die functie hebben, maar dat die functie niet schakelbaar is via de afstandsbediening.

Janver

Citaat van: jwx op mei 26, 2011, 10:53:11

daar zit 10 jaar verschil tussen

De PM7001 heeft 75 watt en de PM80 heeft 135 watt. Daar zit nogal wat verschil in.

Citaat van: still life op mei 26, 2011, 13:08:17

HT integratie is imho the way to go, omdat je dan altijd audyssey kunt gebruiken
==> draai je nu met manuele settings of heb je de SR ingemeten?

Bi-ampen gaat sowieso niet, de speaker terminal heeft maar 1 aansluiten(+ en - ).

Bij muziek luisteren staat Audyssey meestal uit en bij film altijd aan. Ik heb hem toch zo ingesteld gekregen dat het goed klinkt.

Citaat van: rexp op mei 26, 2011, 13:57:20
Na alle posts in dit topic over de Power Amp Direct en hoe je dat inschakelt: wees gewaarschuwd dat de PM7004 en Pearl Lite wel die functie hebben, maar dat die functie niet schakelbaar is via de afstandsbediening.

Dat weet ik. Misschien kan dat later wel irriteren, maar het zit gelukkig wel aan de voorkant van de versterker. Het is alleen ook mijn vriendin instructies geven over de werking(2 knopjes extra). Zonder deze functie moet er elke keer weer gezocht worden naar het juiste volume stand.

De Power amp direct optie heeft wel de voorkeur. Maar een super stereo geluid(zoals ik mag geloven dat van een pm80/pm94 komt) wil ik eigenlijk ook wel eens meemaken.

en ik heb een dip in het budget; net een parkeerboete gekregen van ruim 50 euro. Dus dat is even zuur.

<Vloek modus aan>
Misschien andere suggesties buiten Marantz die de moeite waard kunnen zijn?
<vloek modus uit>

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

still life

Citaat van: Janver op mei 26, 2011, 19:29:59

Maar een super stereo geluid(zoals ik mag geloven dat van een pm80/pm94 komt) wil ik eigenlijk ook wel eens meemaken.

Gr.

Jan

het is nog maar de vraag of de SR 'zoveel' mankeert in stereo..
als je het mij vraagt niet, mits een goeie afsteling

hij mankeert wel wat power om flinke fronts aan te sturen
dat probleem stelt zich evenwel pas wanneer je op volume gaat draaien..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op mei 26, 2011, 20:06:52
het is nog maar de vraag of de SR 'zoveel' mankeert in stereo..
als je het mij vraagt niet, mits een goeie afsteling

hij mankeert wel wat power om flinke fronts aan te sturen
dat probleem stelt zich evenwel pas wanneer je op volume gaat draaien..

zal niks aan mankeren

tis naar mijn inziens echt niet zo dat je wat mist bij een SR

zal best wel iets verschil inzitten en eventueel wat anders kunnen klinken maar als je de SR heb geluisterd en dan naar de PM overschakeld zal je met A B schakelen vast wel wat horen maar vaak hoort men eerst het nivo verschil van de ingang of het verschil in wattage en is er naar mijn mening dan al geen echt vergelijk meer mogelijk

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Janver op mei 26, 2011, 19:29:59
De PM7001 heeft 75 watt en de PM80 heeft 135 watt. Daar zit nogal wat verschil in.

Jan

Zegt werkelijk waar niks over de klank alleen dat de PM80 kan misschien wat moeilijkere speakers kan aansturen

De PM80 heeft meer vermogen dan een PM17mk2 maar ik stuurde daar makkelijker speakers mee aan dan deze PM80

Janver

Zo, het bloed kruipt toch waar het eigenlijk niet had mogen kruipen;

frusty
upgrade-virus.
:evil:

Dus ik heb weer even wat hulp nodig.

Ik zit op een aantal dingen te focussen;

2de hands:
Cambridge Audio 840A V2 voor ongeveer 750 Euro ; helaas naar zwart
Arcam FMJ A32 voor ongeveer 800 Euro; wel zilver; staat in A'dam

Demo model:
Marantz PM8003 voor 650 Euro, helaas ook zwart

Nieuw:
Marantz PM KI pearl Lite voor 900 euro in elke kleur bij HC Hifi.
???? andere opties

wat is een goede optie?

Wat wil ik gaan bereiken?
Meer dynamiek en betere controle op hoger volume. Er mag nog wel een stukje meer rust komen in het geluid wanneer het van midden volume naar harder volume gaat.

Oh ja, het liefst versterker met HT through put/eind versterker mogelijkheden.

Thanks voor de hulp!

Groeten,

Jan
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

mijn gevoel zegt de Cambridge

dan de Arcam

dan de Pearl

en dan pas de 8003

JohnWx

WimPeu

Mijn gevoel zegt...andere receiver...

Onkyo TX-NR809  :angel:

Onkyo TX-NR 809
THX Select 2 Plus gecertificeerde Home Cinema receiver met een krachtig vermogen van 7x180 Watt aan 6 Ohm. De massieve transformator, symmetrische discreet opgebouwde circuits en gescheiden voor/eindversterker voedingen zorgen voor een indrukwekkend dynamische surroundweergave. Hoogwaardige 3D beeldweergave met liefst 8 DHMI v1.4a ingangen (2 uit). Marvell Qdeo videochip met 4K upscaling en HQV Vida VHD1900 videoprocessor voor een briljant beeld. Ethernet netwerkaansljuiting (draadloos optioneel) voor streaming audio en video en toegang tot internet radio en muziekservices als vTuner, Pandora en Spotify. USB aansluitingen met Music Optimizer voor gecomprimeerde muziek. Uitgebreide Audyssey akoestiekinregeling. Geschkt voor iPod dock.

Specificaties Onkyo TX-NR 809.

• THX® Select2 Plus™ Certified

• HDMI® Support for 3D, Audio Return Channel, DeepColor™, x.v.Color™,  LipSync, Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, and CEC

• High-Quality HQV® Vida™ VHD1900 Video Processor

• ISF (Imaging Science Foundation) Video Calibration for Optimal Video Performance

• HDMI Video Upscaling to 4K with Qdeo™ Technology by Marvell

• Direct Digital Connection of iPod/iPhone via Front-Panel USB Port

• Audyssey MultEQ® XT for Room Acoustic Correction

• Audyssey DSX™ and Dolby® Pro Logic® IIz for Expanded Surround Channels

• Playback of Audio Files Through Local Network (MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis, AAC, LPCM)

• Internet Radio and Music Streaming Service Connectivity (vTuner, Last.fm*, Napster*, Spotify*)

• Powered Zone 2 and Zone 2/3 Pre-Out for Distributed Audio Playback in Multiple Room

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op september 10, 2011, 01:10:36
Mijn gevoel zegt...andere receiver...

Onkyo TX-NR809  :angel:

Onkyo TX-NR 809
THX Select 2 Plus gecertificeerde Home Cinema receiver met een krachtig vermogen van 7x180 Watt aan 6 Ohm. De massieve transformator, symmetrische discreet opgebouwde circuits en gescheiden voor/eindversterker voedingen zorgen voor een indrukwekkend dynamische surroundweergave. Hoogwaardige 3D beeldweergave met liefst 8 DHMI v1.4a ingangen (2 uit). Marvell Qdeo videochip met 4K upscaling en HQV Vida VHD1900 videoprocessor voor een briljant beeld. Ethernet netwerkaansljuiting (draadloos optioneel) voor streaming audio en video en toegang tot internet radio en muziekservices als vTuner, Pandora en Spotify. USB aansluitingen met Music Optimizer voor gecomprimeerde muziek. Uitgebreide Audyssey akoestiekinregeling. Geschkt voor iPod dock.

Specificaties Onkyo TX-NR 809.

• THX® Select2 Plus™ Certified

• HDMI® Support for 3D, Audio Return Channel, DeepColor™, x.v.Color™,  LipSync, Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio™, DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM, and CEC

• High-Quality HQV® Vida™ VHD1900 Video Processor

• ISF (Imaging Science Foundation) Video Calibration for Optimal Video Performance

• HDMI Video Upscaling to 4K with Qdeo™ Technology by Marvell

• Direct Digital Connection of iPod/iPhone via Front-Panel USB Port

• Audyssey MultEQ® XT for Room Acoustic Correction

• Audyssey DSX™ and Dolby® Pro Logic® IIz for Expanded Surround Channels

• Playback of Audio Files Through Local Network (MP3, WMA, WMA Lossless, FLAC, WAV, Ogg Vorbis, AAC, LPCM)

• Internet Radio and Music Streaming Service Connectivity (vTuner, Last.fm*, Napster*, Spotify*)

• Powered Zone 2 and Zone 2/3 Pre-Out for Distributed Audio Playback in Multiple Room

ik denk dan Wim laat ik andere merken ook is de revue passeren  :angel:

WimPeu

Ik zal er binnenkort eens een topic over openen. De zin en onzin van een extra versterker achter een receiver. Ik heb er enige ervaring mee. Mijn eindconclusie na de hele zoektocht is simpel. Koop een receiver die wel kan wat je wilt. Als je het gevoel hebt dat je receiver te weing leverd dan is de receiver niet goed. Ook in dit geval. Super makkelijk aan te sturen speakers de Focal 716. Als de 6004 dat niet goed kan (lijkt me sterk maar vooruit) zijn er plenty andere receivers die dat wel kunnen. In mijn beleving praat men elkaar ook snel na wbt de voorversterker capaciteiten van een receiver. Die wordt bijna altijd versleten als ver onder de maat wat in mijn ogen grote onzin is.... Met een goede receiver hou je veel geld in de zak tov een set up van receiver + stereo/eind versterker. Daarbij komt dan ook nog eens het gemak van 1 component tov het hele gedoe van meerdere componenten en alle bekabeling wat dat met zich mee brengt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

stupid
Ik heb zelf ook een tijd lopen klooien met bovenstaande ,en door schade en schande ben ik uiteindelijk op de voor mij juiste weg gekomen .

Wim ,ik kijk uit naar je betoog  :angel:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Mijn ervaring is dat een EV (Rotel 1070) achter de receiver (SR 8002) op een set Focal 816W`s een zeer duidelijke verbetering bracht. En nog vele malen groter was het positieve verschil toe ik de MF A5 voor in de plaats van de Rotel bracht.

Wat ik niet helder heb is hoe het komt dat de Rotel EV en de MF stereo amp deze positieve verschillen maakten t.o.v. de SR 8002. Ligt de oorzaak bij die laatste, of bij de speakers, of anders namelijk ... (?).

Maar de door mij ervaren verschillen waren groot te noemen :yes:.

Indien het aan de SR 8002 lag dan is een upgrade veel logischer te zoeken in een andere receiver. Zo heb ik bij Wim mogen ervaren wat z`n Onkyo kan.

Sander.