Stereo versterker bij een SR6004

Gestart door Janver, mei 25, 2011, 18:47:13

Vorige topic - Volgende topic

Janver

Mede forummers,

Ik heb een SR6004 en ik heb misschien ook wel interesse in een stereo versterker. Nog geen idee of ik deze maand nog geld over hou ondanks vakantiegeld. Ik werd o.a. getriggerd door afgelopen weekend waarbij wat ouder spul(minimaal 20 jaar oud; Denon PMA 680 & Elipson Orphee speakers) mocht horen.

Ga ik veel winnen qua muziek genot met een PM78, PM80, PM 94 of PM95(als deze betaalbaar zijn en wel eens beschikbaar komen op MP/Ebay)? Ik gebruik nu ongeveer 50% HT en 50% Stereo.

Of kan ik beter vanwege HT integratie overgaan op een PM7003, PM7004, PM8003 of KI pearl Lite( laatste 2 (bijna) zeker buiten budget) vanwege de 'Power Amp Direct' omdat deze dan ook gelijk als eind versterker gebruikt kan worden.

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

Stadium III

Upgrade naar de SR 7005 niks?

Verder zul je met een losse PM ook zeker wel winst hebben !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Janver

De SR7005 is een supergaaf apparaat, maar ik wil niet zoveel geld uitgeven. Als mijn vakantiegeld het dubbele zou zijn, had ik er zeker één gekocht.

Ik wil het dus eigenlijk wel een keer proberen met 2de hands spul omdat ik daar helemaal geen ervaring mee heb. Ik heb altijd heel veel dingen nieuw gekocht(ook via Marktplaats). Hifi lijkt me misschien wel een goed produkt om 2de hands te kopen.

edgnoj

Ik heb hier nog een mooie eindversterker staan, een SM-80.
Ziet er uit als nieuw en doos en originele handleiding zijn aanwezig.
Stuur maar een Pm-metje als je interesse hebt.

xander32

Ook ik was in eerste instantie wat sceptisch betreft 2ehands, echter ben ik nu geheel om. Als je zaken via een forum als deze koopt, kom je vaak terecht bij liefhebbers die in het algemeen voorzichtig zijn met hun spulletjes.

En ik ga altijd zoveel als mogelijk zelf het 2e hands item ophalen; wil de waar aan het werk kunnen zien/horen en je ziet ook direct de omgeving waarin het item staat. Daaruit kan je ook soms het e.e.a. afleiden.

Veel suc6.

Sander.

Citaat van: Janver op mei 25, 2011, 19:52:16
De SR7005 is een supergaaf apparaat, maar ik wil niet zoveel geld uitgeven. Als mijn vakantiegeld het dubbele zou zijn, had ik er zeker één gekocht.

Ik wil het dus eigenlijk wel een keer proberen met 2de hands spul omdat ik daar helemaal geen ervaring mee heb. Ik heb altijd heel veel dingen nieuw gekocht(ook via Marktplaats). Hifi lijkt me misschien wel een goed produkt om 2de hands te kopen.

Marantz 81

WimPeu

Die PM 7001 heeft geen HT doorlus.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

voor en eindversterker zijn wel te scheiden  :yes: kost alleen wat moeite  byebye

Mexicaanse Hond

Operatief scheiden Doormidden zagen, bedoel je?  :-o
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

clown1 :schater: ja d.m.v een schakelaar aan de achterzijde

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marantz 81 op mei 25, 2011, 23:46:25
  clown1 :schater: ja d.m.v een schakelaar aan de achterzijde
Ja, dat kost wat moeite. Dat je dat niet met de afstandsbediening kunt doen, zeg.  :roll:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Waar zit die schakelaar dan? Zitten veel knoppen op maar zie geen HT doorlus schakeling op de 7001 pas vanaf de 7003 dacht ik.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

je kunt de voor en eindversteker scheiden van elkaar en hem dan gebruiken als eindversterker d.m.v een schakelaar die aan de achterzijde zit

kan idd niet via de afstandbediening moet je kabels omsteken elke keer  byebye

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

De PM 7001 heeft geen HT doorlus (Power amp direct) en kwam daardoor niet op mijn lijstje.
Zelf een schakelaar bouwen lijkt mij mogelijk, maar echt zin heeft dat niet; denk ik.

Hoe moet ik de verhouding zien tussen een PM 7001 en bijv. een PM80?

Edgnoj heeft een PM, met wat vragen over de sm80. Ik lees nogal verschillende verhalen op internet(en één hier over revisie van deze machine). Dat betekent wel dat ik de Sonos op de SR6004 moet houden en niet op de SM80, toch?

Er kunnen exotische voorstellen gemaakt worden, maar ongeveer een maximaal budget van 300 euro moet mee gerekend worden. Eventueel ga ik pas wat doen na de vakantie(augustus) zodat ik echt weet hoeveel geld ik overhou. Maar misschien dus maar een lang onderzoeksproces van maken.

Gr.

Jan