Welke DAC?

Gestart door QuattroNL, mei 14, 2011, 14:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

Citaat van: QuattroNL op juni 10, 2011, 17:41:55
Vandaag bij Wifimedia de Cambridge en de MF M1 beluisterd. Nou, het verschil was duidelijk, de M1 klinkt beduidend beter!
Gelijk het verschil beluisterd mét en zónder de Logitech Sbooster voeding upgrade op een Squeezebox Touch maar dat verschil was heel wat lastiger te horen. Dat plan zet ik maar even in de ijskast.

Nu eerst maar eens gaan verzinnen hoe ik zo'n M1 thuis ga verkondigen zo met de vakantie voor de deur.  nonono

Wel goeie service bij Wifimedia zeg. Zijn echt liefhebbers die de tijd voor je nemen. Ze zijn niet uit op snel spul verkopen maar op tevreden klanten en dat merk je. Als ik het spul ga kopen haal ik het zeker daar.
(zo, genoeg reclame weer)

Elke dac zal een eigen manier van "werken" hebben, en dat zou je kunnen horen in het geluid.
Het is niet zo dat de ene dac "het je van het" is, en de andere helemaal "niets".
Het blijft een persoonlijke smaak.

De dac van MF die jouw voorkeur heb ken ik zelf niet , maar MF kennende zal die zeer muzikaal zijn en niet in de weg zitten.
Wat je ook zou kunnen proberen is de Apogee "minidac" deze biedt echt veel voor z'n geld en doet het ook erg goed.

Bekijk het op je gemak, en laat je hoofd niet gek maken.........als het voor jouw goed klinkt, is het goed!!!

Succes!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Sorry Quatro.

Ik zag te laat dat F.Luisteraar je al had getipt over de Minidac.

Ik ben het met zijn stelling helemaal eens.........lelijk , maar erg goed. (en natuurlijke klank).
Nogmaals......de MF Trivista dac is ook nog steeds een juweeltje.
(2e hands nog steeds niet goedkoop, maar wel goed!!!)

Cheers, pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

QuattroNL

Citaat van: Musicman op juni 10, 2011, 18:25:02
Elke dac zal een eigen manier van "werken" hebben, en dat zou je kunnen horen in het geluid.
Het is niet zo dat de ene dac "het je van het" is, en de andere helemaal "niets".
Het blijft een persoonlijke smaak.
Pcies, daarom ben ik ook eerst zelf gaan luisteren. Jullie kunnen natuurlijk zeggen wat jullie willen maar zelf luisteren zegt alles  notworthy
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

DoctorJacoby

Ik ben aan het twijfelen om te sparen voor de Marantz tt of een Antelope Zodiac Gold +.

Iemand de Antelope al gehoord?

JohnWx

Citaat van: DoctorJacoby op juni 10, 2011, 23:21:21
Ik ben aan het twijfelen om te sparen voor de Marantz tt of een Antelope Zodiac Gold +.

Iemand de Antelope al gehoord?

zijn wel 2 totaal verschillende hele mooie dingen, ik zou zeggen beide  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Tjsa. Ik zou ook zeggen beide :) wordt wel een dure hobby zo HLP
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 11, 2011, 11:48:23
Tjsa. Ik zou ook zeggen beide :) wordt wel een dure hobby zo HLP

Heb je wel een punt  :yes:

Wat is duur ? duur bestaat niet, iets heeft veel waarde en kost geld  :wink:


zo, dus ik zou zeggen doen dan maar  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

DoctorJacoby

Het zal een meerjarenplan worden :)

Musicman

Citaat van: QuattroNL op juni 10, 2011, 20:03:22
Pcies, daarom ben ik ook eerst zelf gaan luisteren. Jullie kunnen natuurlijk zeggen wat jullie willen maar zelf luisteren zegt alles  notworthy

Dat zei ik dus al in m'n reaktie......maar misschien las je er overheen.
"Bekijk het op je gemak, en laat je hoofd niet gek maken.........als het voor jouw goed klinkt, is het goed!!!

Succes!!

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

DoctorJacoby

Denken jullie dat de Antilope z'n geld waard is.

Iemand de North Star al getest?

Hier is een review .

Mexicaanse Hond

Ik zou een goed tweedehands DAC kopen.

Of dingen hun geld waard zijn is zo subjectief. Wat de een mooie prijs vindt, vindt de ander belachelijk hoog.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Zoldar

dr jacoby

Neem er een paar mee op test van de dealer. Een goede hifi dealer wil dat best doen. Ik heb er ook 2 mee genomen uit verschillende prijsklasse. Hegel HD10 en een Moon 300D. Een Dacmagic heb ik ook een gehoord.

Het zijn kleine makkelijk te handelen apparaten dus neerzetten aansluiten en testen maar.

in mijn ervaring zijn er zeker verschillen maar die zijn niet wereldschokkend zoals bijvoorbeeld zoals verschillen tussen speakers en tussen buizen en transistor versterkers.

Volgens mij moet de rest van de installatie redelijk transparant en een goede resolutie hebben om ervan te profiteren.

genoeg bla bla van mijn kant, ga luisteren en bepaal of het de investering waard is.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

DoctorJacoby

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een dac van 350€ beter gaat zijn dan de dac in mijn ki pearl lite? Of toch?

Mijn eerste keuze was een Benchmark dac, omdat deze op bepaalde fora door mensen uit de muziekwereld aangeraden werd ...

Ga het nog even uitzingen met de dac in mijn ki pearl lite.

Moet nog geïnvesteerd worden in platenspeler, stabieler hi-fi meubel,... :)

Deze zou ik wel graag testen: Benchmark, Moon, Hegel, Antelope (alhoewel deze wat boven het budget ligt), Rega, Naim, ...

Een te dure dac zal op m'n midrange apparatuur waarschijnlijk weinig nut hebben?

WimPeu

Zijn er nog duurdere dan de dac's in jouw lijstje dan?  :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

http://link.marktplaats.nl/455541707

Geinig ding als je geen phono-ingang hebt en je kunt je platen digitaliseren.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers