Welke DAC?

Gestart door QuattroNL, mei 14, 2011, 14:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 16, 2011, 10:09:37
Ik denk dat je zelf niet helemaal in orde bent.  :evil: Schoonenberg biedt hele goed gratis testen, hoor.  :-P

Maar even serieus, upsampling heeft zeker voordelen, maar het is lang niet altijd zo dat het beter is om van een 44KHz-signaal te upsamplen naar een 192 kHz-signaal. Het is leuk om er data bij te verzinnen die niet in de opname aanwezig zijn, maar je houd jezelf wel een beetje voor de gek.
Qua resultaat is het vaak best goed, maar lang niet altijd.

weet jij het voordeel ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Je kunt het vergelijken met upscalen bij video. Je interpoleert pixels die niet in het oorspronkelijke signaal zitten en daardoor krijg je een scherper beeld.
Bij geluid krijg je ook een hogere resolutie door upsampling. Daardoor gaat het geluid anders klinken, maar of dat noodzakelijkerwijs beter is. Sommigen zweren erbij, anderen nemen liever een 16 bits DAC NOS.
Weet je, het zijn eigenlijk van die non-discussies.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 16, 2011, 11:19:53
Je kunt het vergelijken met upscalen bij video. Je interpoleert pixels die niet in het oorspronkelijke signaal zitten en daardoor krijg je een scherper beeld.
Bij geluid krijg je ook een hogere resolutie door upsampling. Daardoor gaat het geluid anders klinken, maar of dat noodzakelijkerwijs beter is. Sommigen zweren erbij, anderen nemen liever een 16 bits DAC NOS.
Weet je, het zijn eigenlijk van die non-discussies.

Menno van der Veen zei eens door het veel te hoge nivo worden onze hersens afgeleid en hoeven ze weinig tot niets te corrigeren en heb je minder het gevoel van betrokken te zijn bij de muziek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Mocht je iets meer te besteden hebben:

Musical Fidelity M1 DAC
Moon 100D

Dac's met een fatsoenlijke voeding (V-dac heeft Wall-wart). Zijn ook zonder veel probleem mee te nemen van de dealer. Zo in een schoenendoos.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Zoldar op mei 18, 2011, 22:30:05
Mocht je iets meer te besteden hebben:

Musical Fidelity M1 DAC
Moon 100D

Dac's met een fatsoenlijke voeding (V-dac heeft Wall-wart). Zijn ook zonder veel probleem mee te nemen van de dealer. Zo in een schoenendoos.


Wel eerst betalen toch?  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2011, 22:36:55

Wel eerst betalen toch?  :angel:

dacht ik ook eerst  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2011, 22:36:55

Wel eerst betalen toch?  :angel:

gaat bij jouw niet Wim jij hebt altijd van die grote dingen heb je een palletwagen nodig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2011, 22:36:55

Wel eerst betalen toch?  :angel:

Je kunt het proberen :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Heb geen schoenendoos.   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2011, 22:58:45
Heb geen schoenendoos.   :-D
Krijg je gratis van mij bij een SA-11S1.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Ophouden jij, straks koop ik hem ook nog. shutup
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 18, 2011, 23:08:12
Ophouden jij, straks koop ik hem ook nog. shutup
Word je toch nog een Marantzman.  :schater:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Dat is wel een sterk argument. 8-)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

kdt

Probeer de DACMagic van Cambridge, prima ding, goede prijs  pompom
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

QuattroNL

Citaat van: kdt op mei 25, 2011, 22:06:32
Probeer de DACMagic van Cambridge, prima ding, goede prijs  pompom
Klopt, leuk ding. Ik noemde 'm ook al op pag.2

Ik blijf wel met de vraag zitten wat een DAC die max. 96kHz sampled als input (zoals die Cambridge) doet met een ingangssignaal van 192kHz. Eerst downsamplen en 'm vervolgens upsamplen naar 192kHz?  :-o
Ja, ik heb dus allerlei flacs die een samplerate hebben van 192kHz. Dus ja, dan wil ik dus eigenlijk een DAC die dat ook als input aankan  :yes:  Of zit ik dan in een hele andere price range?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB