Welke DAC?

Gestart door QuattroNL, mei 14, 2011, 14:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Kijk ook eens naar de MF M1 DAC. Ga ik morgen tegen de Dacmagic beluisteren. Als je in buurt van Groningen zit, kom gerust langs.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

todiroy

Ik ben vandaag ook gaan luisteren tussen de MF M1 en de Dacmagic.

Ik vond de M1 beter spelen (is ook een stuk duurder),het geluid was voor mij meer ruimtelijk.
Ook  het hoge tonen gedeelte speelde de M1 minder scherp.

Voor mij was het prijsverschil /weergave verschil toch nog te verantwoorden en ben voor de M1 gegaan.

Groeten,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

WimPeu

Hier idem dito. De MF M1 staat nu net 10 minuten te spelen. In de winkel was het verschil met de Dacmagic verbazingwekkend groot. Was er samen met thepioneer (Ronald) en het was meteen al heel duidelijk bij de eerste noten uit de MF na de Dacmagic. Twee verschillende werelden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Musical Fidelity heerscht!
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 28, 2011, 21:53:52
Musical Fidelity heerscht!

Moet nog ergens zo een BS duodac hebben  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Hmm ja, als het verschil met een DACMagic al zo goed te horen is dan moge het kwaliteitsverschil duidelijk zijn.
En feitelijk is het prijsverschil tussen die 2 (400 vs 549,-) nog wel te verantwoorden (thuis)  8-)
In m'n vakantie de knoop maar eens doorhakken.

Thx guys.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Ik zeg.... Gewoon doen. Daar ga je geen spijt van krijgen. Je kunt ook zelf even een winkel zoeken die ze beiden heeft staan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

#67
Ik zeg koop een Apogee Mini-Dac. Er staat er een voor 500 bij Audio-Life te Buren.
Is een lelijk ding, maar errug goed.

http://audio-life.nl/second-life/apogee-mini-dac-firewire

http://www.hifi.nl/recensies/1726/Apogee-Mini-Dac.html

Je moet wel snel zijn, want ik voel ook een upgrade aankomen.  :-P :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Musicman

Citaat van: todiroy op mei 28, 2011, 20:26:59
Ik ben vandaag ook gaan luisteren tussen de MF M1 en de Dacmagic.

Ik vond de M1 beter spelen (is ook een stuk duurder),het geluid was voor mij meer ruimtelijk.
Ook  het hoge tonen gedeelte speelde de M1 minder scherp.

Voor mij was het prijsverschil /weergave verschil toch nog te verantwoorden en ben voor de M1 gegaan.

Groeten,Tom

Misschien is de MF trivista dac iets voor je.
Nagenoeg dezelfde zit ook in de TRivista SACD speler.
Maarja......je moet dan wel van een "buizen"dac houden.

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

lo

Citaat van: Musicman op mei 31, 2011, 06:15:01
Misschien is de MF trivista dac iets voor je.
Nagenoeg dezelfde zit ook in de TRivista SACD speler.
Maarja......je moet dan wel van een "buizen"dac houden.

Hey musicman,

Alweer een tijdje niets van je gelezen. Laats nog een PM naar je gestuurd maar kreeg de melding dat je inbox vol zat! Misschien effe leeg maken?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rutger1

Citaat van: f.luisteraar op mei 31, 2011, 00:08:24
Ik zeg koop een Apogee Mini-Dac. Er staat er een voor 500 bij Audio-Life te Buren.
Is een lelijk ding, maar errug goed.

http://audio-life.nl/second-life/apogee-mini-dac-firewire

http://www.hifi.nl/recensies/1726/Apogee-Mini-Dac.html

Je moet wel snel zijn, want ik voel ook een upgrade aankomen.  :-P :wink:

Mooie review op hifi.nl maar wat een ongelooflijk lelijk geval  :-D
Zou deze niet zo snel in mn huiskamer durven zetten (of ergens in een kastje waar niemand deze ziet  :evil:)
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Mexicaanse Hond

Inmiddels verkocht, niet aan mij voor alle duidelijkheid.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

cheese

#72
Ik heb sinds drie weken de metrum acoustic quad DAC en die bevalt echt super......klinkt zeker net zo goed als mijn primare cd 21......en dat voor 345 euro.


Gr. Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

QuattroNL

Vandaag bij Wifimedia de Cambridge en de MF M1 beluisterd. Nou, het verschil was duidelijk, de M1 klinkt beduidend beter!
Gelijk het verschil beluisterd mét en zónder de Logitech Sbooster voeding upgrade op een Squeezebox Touch maar dat verschil was heel wat lastiger te horen. Dat plan zet ik maar even in de ijskast.

Nu eerst maar eens gaan verzinnen hoe ik zo'n M1 thuis ga verkondigen zo met de vakantie voor de deur.  nonono

Wel goeie service bij Wifimedia zeg. Zijn echt liefhebbers die de tijd voor je nemen. Ze zijn niet uit op snel spul verkopen maar op tevreden klanten en dat merk je. Als ik het spul ga kopen haal ik het zeker daar.
(zo, genoeg reclame weer)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Mooi dat je het zelfde waarnam als dat wij dat deden. Geeft me weer het gevoel iig de juiste keuze te hebben gemaakt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES