Welke DAC?

Gestart door QuattroNL, mei 14, 2011, 14:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Ach John, iedereen is uniek, behalve ik.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 15, 2011, 10:04:54
Ach John, iedereen is uniek, behalve ik.  :-P

1-0-1-0-1-0-1-0-1-0-1  = is een 16 bits datasignaal dat zegt  HLP

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: jwx op mei 15, 2011, 09:09:49al dat kHz verhaal zegt werkelijk waar niks over de kwaliteit van een DA converter
Het zegt in zoverre iets dat als de max. sampling freq. van het apparaat lager is dan de aangeleverde bron je verlies krijgt en daar zit niemand op te wachten.
En tuurlijk, de kwaliteit van de muziek die je hoort wordt bepaald door de zwakste schakel in je set.

Iemand nog nuttig advies waar op te letten? Welke merken/typen wel en welke juist niet?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bramdg

#33
Citaat van: f.luisteraar op mei 14, 2011, 21:51:37
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112147.0
Hebben, hebben, hebben!


Zeker een heel goede koop voor zen prijs   :yes:......heb deze ook en meer dan tevreden van deze Quad Dac icm men Squeezebox Classic. ....en het is echt  pompom

Maar miss kan je nog even wachten tot juli op de nieuwere versie Octave > 8 dacs  :-o  :-o ....
http://www.nosminidac.nl/Octave.html

Maar mocht ik 750 euro uitgeven voor een Dac zou ik ook eens kijken naar een
Eastern Electric Minimax Dac ...dan heb je meteen een voorversterker incl en kan je wat spelen met buisjes  :-) ....heb deze nog nooit gehoord maar ziet er meer dan veelbelovend uit  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 15, 2011, 19:30:23
Het zegt in zoverre iets dat als de max. sampling freq. van het apparaat lager is dan de aangeleverde bron je verlies krijgt en daar zit niemand op te wachten.
En tuurlijk, de kwaliteit van de muziek die je hoort wordt bepaald door de zwakste schakel in je set.

Iemand nog nuttig advies waar op te letten? Welke merken/typen wel en welke juist niet?

ik zat nog in de CD fase
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

QuattroNL

Citaat van: jwx op mei 15, 2011, 20:14:17
ik zat nog in de CD fase
Arme jij. Wil je er over praten?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op mei 15, 2011, 20:47:45
Arme jij. Wil je er over praten?

nee zit nog in de ontkennings fase
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

kom net tot de ontdekking dat ik al wel in de zoveel hertzen zit in mij Yamaha DSP-E800 en in de YAMAHA DVD-S796



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RM3100

De Grant Fidelity tube dac-09 is een verbluffend goed apparaat. Ik had mijne voor (ruim) minder dan 400,- in huis, bestellen in Hong Kong.

Is veel over te vinden op het net.

Succes,
Peter


JohnWx

Citaat van: RM3100 op mei 15, 2011, 22:04:49
De Grant Fidelity tube dac-09 is een verbluffend goed apparaat. Ik had mijne voor (ruim) minder dan 400,- in huis, bestellen in Hong Kong.

Is veel over te vinden op het net.

Succes,
Peter

tis zo lastig luisteren via het net
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Ik zou voor de V-DAC van Musical Fidelity gaan. Klein, goedkoop, no-nonsense en klinkt prima.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 15, 2011, 22:43:52
Ik zou voor de V-DAC van Musical Fidelity gaan. Klein, goedkoop, no-nonsense en klinkt prima.

en betrouwbaar  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Ik heb na het hele upsampling verhaal enkel het gevoel gekregen voor de gek gehouden te zijn ,ow wacht.....mijn set zal al die tijd niet in orde geweest zijn  :-o

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

#43
Citaat van: Marco op mei 15, 2011, 23:45:22
Ik heb na het hele upsampling verhaal enkel het gevoel gekregen voor de gek gehouden te zijn ,ow wacht.....mijn set zal al die tijd niet in orde geweest zijn  :-o

er zijn mensen die zweren bij een Philips CD104   :-o


dus als je software aanbied wat heel veel sampling freq. heeft klinkt het beter ?  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op mei 15, 2011, 23:45:22
Ik heb na het hele upsampling verhaal enkel het gevoel gekregen voor de gek gehouden te zijn ,ow wacht.....mijn set zal al die tijd niet in orde geweest zijn  :-o
Ik denk dat je zelf niet helemaal in orde bent.  :evil: Schoonenberg biedt hele goed gratis testen, hoor.  :-P

Maar even serieus, upsampling heeft zeker voordelen, maar het is lang niet altijd zo dat het beter is om van een 44KHz-signaal te upsamplen naar een 192 kHz-signaal. Het is leuk om er data bij te verzinnen die niet in de opname aanwezig zijn, maar je houd jezelf wel een beetje voor de gek.
Qua resultaat is het vaak best goed, maar lang niet altijd.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers