Chord Company Carnival Silver Screen

Gestart door Fritsie, mei 14, 2011, 10:42:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fritsie

Ik lees veel goeds over de Chord Company Carnival Silver Screen luidspreker kabels......
Iemand die al ervaring met deze kabels heeft? En misschien in combinatie met Marantz?

Maak nu gebruik van Gamma kabels (dikkere versie), zouden de Carnival Silver Screens kabels enig verschil brengen?

renes59

Dacht het niet. Ik weet niet wat de prijs van die kabels is maar je kunt je geld beter besteden aan software, heb je meer plezier van.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Fritsie

Kabels zijn 10 Euro de meter, valt dus erg mee. Lees verhalen dat de kabels voor de prijs zeker een verschil moeten maken. Ben hier zelf heel sceptisch over....

cz79

Anders kop je een stuk voor één luidspreker en dan sluit je hem aan en vergelijk je met de ander LS- kabel, dan kun je zelf bepalen wat voor jou in jouw situatie het beste is.
In het ergste geval gooi je twee of drie tientjes weg, aan de andere kant die kabel verkoop je dan gewoon weer als deze niet goed bevalt.

gr,

Chris

Whisper.nl

Citaat van: Fritsie op mei 14, 2011, 10:42:45
Ik lees veel goeds over de Chord Company Carnival Silver Screen luidspreker kabels......
Iemand die al ervaring met deze kabels heeft? En misschien in combinatie met Marantz?

Maak nu gebruik van Gamma kabels (dikkere versie), zouden de Carnival Silver Screens kabels enig verschil brengen?

Voor zover ik weet is dat de "goedkope" serie uit hun hele lijn.
Dit snoer krijgt een gemiddelde beoordeling.
Persoonlijk niet geluisterd en geen ervaring mee.

Indien je een ls snoer wilt hebben zou ik de Van Damme willen adviseren.
Nu een paar maanden in gebruik (na een tip op dit forum) en zeer content mee.

http://cgi.ebay.co.uk/Van-Damme-LC-OFC-4-0mm-Hi-Fi-Loudspeaker-Cable-/120704869644?_trksid=p4340.m263&_trkparms=algo%3DDLSL%252BSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BIEW%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D8%26pmod%3D380278975637%252B380278975637%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D9149647679310792816

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Fritsie

De gok gewaagd en de Chords aangeschaft. Moet zeggen, ook al had ik er weinig geloof in en zeggen de meesten dat kabels geen verschil maken, hoor ik toch een duidelijk verschil in vergelijking met mijn gamma kabels....

Zuiverder en voller op hogere volumes. Midden en hoog komen meer naar voren. Daar tegenover is de bas wel weer minder en het verschil op lage volume's niet erg groot. Dit vind ik niet erg, bas was voor mij toch te veel nog aanwezig. Al met al zeer tevreden. Voor dat geld geen spreekwoordelijke "bult" aan gevallen.

contour

Kijk! soms loont het de moeite gewoon eens een andere kabel aan te sluiten.....Chord.....mooi merk!!
en minder bas/laag kan ook betekenen strakker!!!even aan wennen en dan die oude kabel er eens op loslaten


Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable