Marantz SR14

Gestart door AkTeVox, mei 12, 2011, 21:01:15

Vorige topic - Volgende topic

AkTeVox

Ik sta op het punt mijn eerste stappen te zetten in het HT wereldje. Mijn oog heb ik laten vallen op een SR14
is dit een goede start of vingers weg houden? Mijn stereo set bestaat uit een PM16 CD17 ST17. Het is niet de bedoeling dat de SR14 de PM16 gaat vervangen . Heeft deze SR14 een sub woofer out ?
Graag jullie mening ... buy or leave ?

Groeten,

Frank

Stadium III

SR 14 is een zeer mooie machiene die nog steeds zeer hoog staat in zijn prestatie's !
Verder als je er een BD speler analoog op aansluit kun je ook met een SR 14 de nieuwe formaten in weergeven

Nu staat het ook zo dat er hier op het forum een SR 8002 aangeboden wordt die wat luxer in de gadgets zit
Kwa blu ray een stuk makkelijker en zeker nog goed kwa opbpuw

meschien dat dat een goeie start is
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

AkTeVox

Persoonlijk hou ik meer van het SR14/PM16 design dan dat van de range serie , het oog wil ook wat en het past beter bij de rest.  Staat de 8002 geen trede lager dan de 14? Mijn speakers zijn 4 Ohm in de manual gaat het alleen over 8 Ohm kan dit een probleem opleveren?

Groeten,

Frank

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op mei 12, 2011, 21:12:10
Persoonlijk hou ik meer van het SR14/PM16 design dan dat van de range serie , het oog wil ook wat en het past beter bij de rest.  Staat de 8002 geen trede lager dan de 14? Mijn speakers zijn 4 Ohm in de manual gaat het alleen over 8 Ohm kan dit een probleem opleveren?

Groeten,

Frank

Ja wat is lager met de 8002 krijg je vast ook een fijne emotie over je heen maar ik zou persoonlijk ook voor de SR14 gaan heb de PM 16 zelf gehad ik gewoon een beest van een versterker (ook lekker tillen)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Ben altijd dik tevreden geweest over de SR-14. Maar van zaken als HDMI heeft hij echt nog nooit gehoord.

JohnWx

Citaat van: joep op mei 13, 2011, 10:18:58
Ben altijd dik tevreden geweest over de SR-14. Maar van zaken als HDMI heeft hij echt nog nooit gehoord.

Wat er niet is kan ook niet mis gaan  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Citaat van: jwx op mei 13, 2011, 10:19:50
Wat er niet is kan ook niet mis gaan  :-D

Daar zit ook wel weer wat in simpelheid is ook wat  :-D

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op mei 13, 2011, 19:32:13
Daar zit ook wel weer wat in simpelheid is ook wat  :-D

ps: deze uitspraak zit patent op

Stadium III

5.2.4

AkTeVox

Ik ga er morgen eens heen moet er wel 360km heen en terug voor rijden
maar dat heb ik er voor over.
Weet er iemand als je aan een 8 Ohm bolide 4 Ohm speakers hangt dit schadelijk kan zijn?

Stadium III

De Sr 14 kan 4 ohm speakers wel hebben

Als je normaal draait en hem ff in de gaten houd dan zal het allemaal wel los lopen
Dus lekker genieten

5.2.4

AkTeVox

Citaat van: Stadium III op mei 14, 2011, 10:02:30
De Sr 14 kan 4 ohm speakers wel hebben

Als je normaal draait en hem ff in de gaten houd dan zal het allemaal wel los lopen
Dus lekker genieten

Tanx i keep that in mind!

TurboMarco

Wat is eigenlijk de vraagprijs van de SR14 ?
Persoonlijk zou ik er niet meer dan 300,- voor geven want de huidige receivers hebben zoveel meer te bieden en zijn verhoudingsgewijs veel goedkoper geworden .
En wat stereoweergave betreft zit je met een receiver van ca 500,- al heel erg goed ,natuurlijk hangt het er van af welke luidspreker je gebruikt ,maar ik neem aan (voor het gemak) dat er geen extreem lastige speakers gebruikt worden .
Wat looks betreft zit je iig wel goed bij de SR14 ,maar als je daar voor valt en je wilt echt een stap hoger gaan kan je ook overwegen een nieuwe SR7005 te kopen .

Of je neemt een .....vloeken in de kerk....Onkyo ...808  :wink:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

AkTeVox

Citaat van: Marco op mei 14, 2011, 22:55:26
Wat is eigenlijk de vraagprijs van de SR14 ?
Persoonlijk zou ik er niet meer dan 300,- voor geven want de huidige receivers hebben zoveel meer te bieden en zijn verhoudingsgewijs veel goedkoper geworden .
En wat stereoweergave betreft zit je met een receiver van ca 500,- al heel erg goed ,natuurlijk hangt het er van af welke luidspreker je gebruikt ,maar ik neem aan (voor het gemak) dat er geen extreem lastige speakers gebruikt worden .
Wat looks betreft zit je iig wel goed bij de SR14 ,maar als je daar voor valt en je wilt echt een stap hoger gaan kan je ook overwegen een nieuwe SR7005 te kopen .

Of je neemt een .....vloeken in de kerk....Onkyo ...808  :wink:

De SR7005 is een range receiver die inderdaad een stuk recenter is en nieuwere HT technologie bezit. Daar tegenover is de SR14 een high end bolide met de zelfde versterkers aanboord als de PM 14 en dat zegt toch wel iets naar geluidskwaliteit toe. Mijn amp. is momenteel een PM16 en naar de range overstappen zo op gebied van geluid een down grade zijn naar mijn mening.
Mijn TV /DVD set is nog van het ouder type waar je tevergeefs naar HDMI zoekt dus dat soort zaken zal ik niet missen op mijn receiver. Laat ons stellen dat de SR14 een soort HT experimentje is .

Had eens een Onkyo A8850 versterker maar dat vond ik een hele koele bak tegenover mijn PM7000, die heb ik heel snel weggedaan , zero emotion. :wink:

Op MP staat er een SR14 MKII waar er momenteel €685 is geboden.  :no:
http://link.marktplaats.nl/439129498

TurboMarco

De SR14 hoe mooi die ook moge zijn heeft een totaal andere opbouw dan een PM14 ,de stelling dat een SR14 dezelfde versterkers aan boord heeft als de PM14 gaat mank ,misschien worden er gebruik gemaakt van dezelfde transistoren maar daar houd het dan ook mee op .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D7, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303