Marantz SR14

Gestart door AkTeVox, mei 12, 2011, 21:01:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 15, 2011, 09:58:48
De SR14 hoe mooi die ook moge zijn heeft een totaal andere opbouw dan een PM14 ,de stelling dat een SR14 dezelfde versterkers aan boord heeft als de PM14 gaat mank ,misschien worden er gebruik gemaakt van dezelfde transistoren maar daar houd het dan ook mee op .

Yoooo en bedankt  :schater:


klopt je hebt gelijk Marco maar het blijft persoonlijk voor wat ga je

ik zelf zou ook voor de "oude" SR14 gaan ipv de nieuwe receivers vraag me niet waarom gevoels kwestie heb ik ook met een Yamaha DSP AX1

denk wel dat de Marantz een zelfde klankkleur heeft (zegt John die nog wel is roept dat versterkers alleen maar versterken en er toch wat meer van terug komt)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Maar John jij vergeet de good old Pioneer DV717 te noemen  :-D ,dat was destijds ook een topper die nu nog goed mee kan met de nieuwste dvd spelers .....mits je tevreden bent ben verouderde formaten ,je bent dan toch ook wel met mij eens dat een BD spelertje van 150,- met de nieuwste stand van techniek een fraaier beeld/geluid weergave bezit .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op mei 15, 2011, 10:14:26
Maar John jij vergeet de good old Pioneer DV717 te noemen  :-D ,dat was destijds ook een topper die nu nog goed mee kan met de nieuwste dvd spelers .....mits je tevreden bent ben verouderde formaten ,je bent dan toch ook wel met mij eens dat een BD spelertje van 150,- met de nieuwste stand van techniek een fraaier beeld/geluid weergave bezit .

Klopt hoe kon ik die vergeten

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Heb gisteren de knoop doorgehakt en naar Utrecht gereden achter de mooie SR14. Werd heel goed door de verkoper ontvangen en kreeg een hele fijne demo voorgeschoteld. Die heeft zich een SR14 mkII aangeschaft na een test met de SR8xxx die volledig tegen viel. De brave man vertelde me dat de SR14 recentelijk is nagezien en de backup batt. eveneens vervangen is. Heb net een paar tests uitgevoerd en moet toegeven dat deze rakker zeker niet moet onderdoen voor de PM16. Op het verlanglijstje staat nog een flinke Marantz DV12.  ;)   


jowa

Oef, wat blijft de oudere reference serie toch mooi  :kwijl:
Heel veel plezier er mee.  pompom

Wat betreft de DV12-S1, be aware dat deze geen SACD's afspeelt. Alleen de DV12-S2 en de SA12-S1 spelen deze af. De SA12-S1 zou ik laten staan, zit dezelfde servoboard in als de Philips SA1000, en die is niet goed.

joep

Een paar jaar terug had ik net zo'n set. De grootste verbetering kwam door de digitale aansluiting tussen deze twee met een interlink. Er staat helaas geen merknaam of type op.   

AkTeVox

Ik denk er aan de HDD set topbox en dvd player via SPDIF aan te sluiten , is dit verstandig?
De CD is inmiddels digitaal aangesloten.

joep

Ik had er wel de dvd speler op zitten.

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op mei 16, 2011, 20:37:36
Heb gisteren de knoop doorgehakt en naar Utrecht gereden achter de mooie SR14. Werd heel goed door de verkoper ontvangen en kreeg een hele fijne demo voorgeschoteld. Die heeft zich een SR14 mkII aangeschaft na een test met de SR8xxx die volledig tegen viel. De brave man vertelde me dat de SR14 recentelijk is nagezien en de backup batt. eveneens vervangen is. Heb net een paar tests uitgevoerd en moet toegeven dat deze rakker zeker niet moet onderdoen voor de PM16. Op het verlanglijstje staat nog een flinke Marantz DV12.  ;)   



tis mooi  :yes:


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Citaat van: AkTeVox op mei 16, 2011, 21:10:10
Ik denk er aan de HDD set topbox en dvd player via SPDIF aan te sluiten , is dit verstandig?
De CD is inmiddels digitaal aangesloten.

Inmiddels de DVD en HD digicorder via toslink aangesloten op de SR14 en het verschil is mega !!
Nu worden de speakers volledig afzonderlijk gestuurd.

Audioschipper

Dag Frank,

Hoe bevalt je SR-14? Ik heb het al 11 jaar en eerst nu pas komen er receivers die stereo in staat zijn een vergelijkbaar stereobeeld neer te zetten. Als PM gebruiker vraag ik me dus af wat je ervaring is.

grtz Peter

AkTeVox

Citaat van: Audioschipper op juli 29, 2011, 22:15:24
Dag Frank,

Hoe bevalt je SR-14? Ik heb het al 11 jaar en eerst nu pas komen er receivers die stereo in staat zijn een vergelijkbaar stereobeeld neer te zetten. Als PM gebruiker vraag ik me dus af wat je ervaring is.

grtz Peter

Peter,

De SR14 bevalt me uitstekend maar had hem aangeschaft voor HT. Uiteraard heb ik er een paar stereo test mee gedaan en die bevallen me uitstekend. Ben er zeker van dat de SR14 alle amps uit de range serie aan de wand speeld maar of hij zo goed is of de PM16 durf ik niet te stellen. De SR14 staat op JBL's (ES90-ESW250-ES25-ES30) en de PM16 hangt aan Quadral's (Wotan MK V).

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op augustus 01, 2011, 08:30:37
Citaat van: Audioschipper op juli 29, 2011, 22:15:24
Dag Frank,

Hoe bevalt je SR-14? Ik heb het al 11 jaar en eerst nu pas komen er receivers die stereo in staat zijn een vergelijkbaar stereobeeld neer te zetten. Als PM gebruiker vraag ik me dus af wat je ervaring is.

grtz Peter

Peter,

De SR14 bevalt me uitstekend maar had hem aangeschaft voor HT. Uiteraard heb ik er een paar stereo test mee gedaan en die bevallen me uitstekend. Ben er zeker van dat de SR14 alle amps uit de range serie aan de wand speeld maar of hij zo goed is of de PM16 durf ik niet te stellen. De SR14 staat op JBL's (ES90-ESW250-ES25-ES30) en de PM16 hangt aan Quadral's (Wotan MK V).

tis gewoon een stoer ding
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.