De set van Mano

Gestart door Mano, mei 08, 2011, 23:41:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Martin

Mooie set hoor. eindelijk eens geen zwart ;)

welkom en de groeten.

Martin
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

WilliamB

Hallo Mano.

Super set,heb je.

Ik heb zelf net een UD7006 gekocht,met een schrijven erbij over Youtube.
Was op dit moment nog niet mogelijk met mijn speler.
Komt binnenkort een Update van.

Misschien is dit ook het geval met de UD5005 ?

Veel luister plezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Citaat van: Mano op mei 11, 2011, 17:42:24
Bedankt voor de warme reacties !
Wat ik nog wel wil recht wil zetten is dat er nog wel andere speakers aan zitten komen weet alleen niet welke
Kef,Dynaudio,Focal enz een paar mooie zuilluidsprekers,maar daar moet ik me nog in verdiepen..

Neem je tijd met kiezen; deze Marantz set verdient hele mooie speakers!

In ieder geval veel plezier ermee!
Hier kan uw reclame staan!

Mano

Hoi,
Het heeft even geduurd maar de set is ge-updated.

TV:Samsung UE55D8000
Frontspeakers: B&W CM-1
centerspeaker: B&W CMC-1
Apple TV versie 2
iPad3
XBOX
nieuwe hdmi kabels van MonsterCable mc-1200hdex (met levenslange omruil garantie?)

Ik wilde eigenlijk de CM-9 maar het nieuwe dressoir was ff langer dan verwacht.(vriendin besteld)
Het plan is nu om toch de CM-9 te kopen en deze achter de bank te zetten als surroundspeakers...
Niet meteen schreeuwen,zodra ik dan een juist dressoir gevonden heb wissel ik de cm-1 om voor de cm-9..

Heb ook zitten denken om de Harman-Kardon speakers is uit te proberen als hoog front surround..
Maar eerst ff inspelen en genieten van de nieuwe speakers.

cz79

Knappe set heb je staan zo!

Je kunt natuurlijk de fronts ook op stands plaatsen en zodoende heb je iets meer 'ruimte' om te spelen met indraaiing en plaatsing (naar voren en naar achteren), het zou zomaar kunnen dat daar nog wat winst te behalen valt.

jrm

 stupid

De basis heb je nu zeker.

Nu is het inderdaad een kwestie van inregelen d.m.v. indraaien speakers of niet of uit elkaar of juist weer wat meer naar elkaar toe of naar voren of juist naar achteren etc.

Leuke hobby  :-D

cz79

ten opzichte van hoe ze nu staan valt er haast met zekerheid wel te zeggen dat er nog wat winst te behalen is met indraaien en wat naar voren zetten van de luidsprekers

Mano

Citaat van: cz79 op maart 24, 2012, 07:44:25
Je kunt natuurlijk de fronts ook op stands plaatsen en zodoende heb je iets meer 'ruimte' om te spelen met indraaiing en plaatsing (naar voren en naar achteren), het zou zomaar kunnen dat daar nog wat winst te behalen valt.

Het is op de foto niet goed te zien,maar aan de rechterkant is een deur dus stands kan helaas niet,anders had ik ook de CM-9 neer kunnen zetten.

Mijn huis is niet zo groot...De muren kwamen al op me af,maar nu helemaal met deze set..

cz79

Die deur zie ik wel, maar als je de sub aan de andere kant zou neerzetten heb je volgens mij voldoende ruimte voor een luidsprekerstand, als je die dan vervolgens wat naar voren zet en indraaid kan het zomaar zijn dat je geluidswinst aanzienlijk zal zijn

JohnWx

je kan zo ook mooi genieten hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Natuurlijk, maar met minimale inspanning is er wellicht meer uit te halen

JohnWx

Citaat van: cz79 op maart 24, 2012, 12:49:07
Natuurlijk, maar met minimale inspanning is er wellicht meer uit te halen

nou minimaal

effe stands effe de looks van de kamer veranderen wat je maar minimaal noemt je moet er ook in leven en waarschijnlijk met meerdere
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Zucht....laat maar, je moet inderdaad je hele huis verbouwen als je je luidsprekers op een paar stands wilt zetten, dat is nogal een ingreep frusty

JohnWx

#28
Citaat van: cz79 op maart 24, 2012, 18:53:53
Zucht....laat maar, je moet inderdaad je hele huis verbouwen als je je luidsprekers op een paar stands wilt zetten, dat is nogal een ingreep frusty

nee ik bedoel een paar stands kopen is weer 100 euro je weet niet of er een kleine rond kruipt of moeders de vrouw het wil

kan je wel zo doen: frusty

wat voor de een makkelijk is kan voor een ander moeilijk of lastig zijn dat bedoel ik ermee




ik begrijp je wel maar er moet door sommige mensen ook nog geleefd worden en hij geeft al aan dat het erg klein is of wil jij 2 stands doneren voor hem ?


en persoonlijk vind ik het er strak uitzien zo op de kast dat heeft ook een bepaalde waarde en ze staan netjes op 2 meter van elkaar


en indraaien kan maar hoeft niet als alles netjes goed word weergegeven, zangeres in midden drummertje rechts gitarist links, heb jaren recht gespeelt nooit iets gemist
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Prima, helemaal goed zo, niets meer aan doen