Marantz en Dali.

Gestart door Fritsie, mei 07, 2011, 14:53:29

Vorige topic - Volgende topic

Fritsie

Ik kom hier op het forum veel combinaties Marantz met Monitor Audio of Focal tegen.
Ik heb zelf sinds 2 maanden een Marantz PM6003 met Dali Ikon 6 MKII speakers.
Dit bevalt me erg goed. Het valt me echter op dat ik weinig tot geen eigenaren met de combo
Marantz en Dali tegenkom.

Ik ben dus benieuwd of er meerdere eigenaren met deze combo zijn en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Janver

Ik vind Marantz en Dali een goede combo! Alleen was iets de Focal iets meer naar mijn smaak. Helaas heb ik toen niet de Dali Ikon 6 MKII geluisterd, alleen de normale en die was al wel één van de betere.

Veel plezier met je set in ieder geval!
Hier kan uw reclame staan!

Maurice

Een goede vriend van mij heeft exact dezelfde combi!

Ik ben samen met hem het nodige aan het luisteren geweest, waaronder ook duurdere luidsprekers, w.o. Focal.
Naar zijn smaak kwam deze combi er het beste uit, boven de combi met focal. Ik kon mij prima in zijn keuze vinden, al had de focal ook wel wat.

Sowieso ben ik gecharmeerd van Dali, dus ik ben niet geheel objectief  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

pg

op het moment heb ik hier thuis staan dali ikon 5 mk2.
met met pm 7003 klink best lekker is beter dan me paradigm.
maar er komen in de loop van de maand meer speakers langs om te testen.
maar ik ben wel onder de indruk van de ikon 5.
heb nog ff met moon geluisterd en dat is ook lekker.

Fritsie

Goed om te horen dat er nog meer Dali liefhebbers zijn. Begon al te denken dat ik een afwijkend gehoor had...  :-D

Heb voordat ik de Dali's aanschafte een luistersessie gehad met diverse merken. Dali vond ik de beste middenweg tussen open en wam. Paradigms en Focals spraken mij ook erg aan. Al was ik bij de Paradgms bang dat het geheel te schel werd in mijn appartement. Focals vond ik de lagere tonen wat achterblijven.

pg

in verhouding zijn ze ook wel schreeuwiger dan de dali's.
ze bevallen goed.
er komen nog elac's, monitor audio en paradigm studio 10 of 20 langs.
ik heb alleen soms het idee dat de pm 7003 krap aan is.
lig ook wel aan wat er gedraaid word lp klink over het algemeen beter hier.

Fritsie

Hoe ons op de hoogte, ben benieuwd wat jouw uiteindelijke keuze wordt.

OnkyoTrucker

Ik heb de Marantz SR6005 met Dali Concept 2 voor Concept 1 achter en de Concept center. Ik vind het een super combi. Ik had nooit verwacht dat ik na een jaar nog geen sub had gekocht. Ik mis echt geen laag.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Marantz 81

het zijn goede speakers Dali ,klinken ook mooi neutraal  :yes:

bij mij waren ze alleen een kort leven beschoren  :schater: dit heeft er mee te maken dat ik men Dynaudio 52SE zoveel beter vindt klinken  :yes:

waren Ikon 6 hobo hifi SE

Fritsie

Maar toch ben je zover gekomen door ze eerst aan te schaffen...  :angel:

OnkyoTrucker

Ieder zijn smaak. Ik blijf erbij dat Marantz met Dali EEN perfecte combi is.
Philips 46PFL5507 , Marantz NR1603, Marantz CD6004 en Dali Ikon 1 MK2 met Dynaudio Stand 3, Yamaha yst-sw015 en Ps3

Marantz 81

Citaat van: Fritsie op mei 10, 2011, 21:33:00
Maar toch ben je zover gekomen door ze eerst aan te schaffen...  :angel:

omdat ik ze goed vindt klinken  :wink: inmiddels ook besloten om ze te houden  :yes: wordt de 2de set  :wink: voor muziek dvd,s en films

WimPeu

Jij woont toch alleen? Waarom dan 2 sets in je eigen huis. Je gaat dan naar de ene kamer om muziek te luisteren en verhuisd naar kamer 2 voor een filmpje. Hmmmm apart maar moet kunnen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Citaat van: Fritsie op mei 07, 2011, 14:53:29
Ik kom hier op het forum veel combinaties Marantz met Monitor Audio of Focal tegen.
Ik heb zelf sinds 2 maanden een Marantz PM6003 met Dali Ikon 6 MKII speakers.
Dit bevalt me erg goed. Het valt me echter op dat ik weinig tot geen eigenaren met de combo
Marantz en Dali tegenkom.

Ik ben dus benieuwd of er meerdere eigenaren met deze combo zijn en wat hun ervaringen hiermee zijn.

Hoi Frits.

Hier een reaktie van iemand die met een combi Marantz, MF en Dali "draait".

Ik kan je zeggen dat dit voor mij persoonlijk een heerlijke combi is.
Hiervoor had ik al andere combi's , maar zoals het nu is blijft het voorlopig!!
Ik kan alleen maar zeggen........muzikaal.

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

Citaat van: WimPeu op mei 15, 2011, 11:59:07
Jij woont toch alleen? Waarom dan 2 sets in je eigen huis. Je gaat dan naar de ene kamer om muziek te luisteren en verhuisd naar kamer 2 voor een filmpje. Hmmmm apart maar moet kunnen?

ja ik woon alleen maar dat heeft er niks mee te maken meer dat in de aparte luister ruimte men Dynaudio,s beter tot hun recht komen en een monitor speaker erg precies klinkt maar door de vrij grote woonkamer dvd,s nogal tegenvallen en je het laag mist bij bijvoorbeeld U2 dvd

en om een lang verhaal (wat in men sets van leden staat) kort te maken hoe het allemaal tot stand is gekomen en ik uitgeprobeerd heb ,heb ik besloten om 2 aparte sets te maken  byebye