Mijn nieuwe PM82

Gestart door EzMe, april 29, 2011, 11:00:03

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

CiteerAangezien deze versterker al redelijk oud is en (mijn inziens) niet aan gesleuteld is, een onderhoudsbeurt te geven? Zo ja? Welke onderdelen zijn verstandig om te vervangen en is daar makkelijk aan te komen? Voor de PM80 schijnt het makkelijk te zijn, heb ik reeds gelezen.

Ja,  voornamelijk bij deze de elko's en bindingen bij het print tussen de twee koelblokken.
EN er zit een print links voor (verticaal) dat ook vaak minder word.

Echter een totale revisie licht er dan niet ver vanaf.
Goede kwaliteit elko's  preventief servicen!  gaat deze ruim weer 15 jaar mee.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

stupid Jon, wat valt er over de te verwachten levensduur van een pm7200 te zeggen na een preventieve revisie? Zomaar een vraag. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 05, 2011, 02:47:40
stupid Jon, wat valt er over de te verwachten levensduur van een pm7200 te zeggen na een preventieve revisie? Zomaar een vraag. Groet, Cor.

Dan komt de vraag wil je nog lang verder met de 7000  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Cornelis1921

:yes: Jazeker, als het kan minog eens zo'n periode van minstens 8 jaar. En wellicht overbodig, ter juiste memorie, het betreft een 7200 ipv een 7000. Het is iig een hele fijne, tamelijke neutrale versterker, die een beetje neigt naar het warme. Mechanisch OK, maar volgens onze huisreperateur toe aan een revisiebeurt, omdat dit type versterker de neiging heeft er zomaar de pijp aan Maarten te geven. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 06, 2011, 02:56:05
:yes: Jazeker, als het kan minog eens zo'n periode van minstens 8 jaar. En wellicht overbodig, ter juiste memorie, het betreft een 7200 ipv een 7000. Het is iig een hele fijne, tamelijke neutrale versterker, die een beetje neigt naar het warme. Mechanisch OK, maar volgens onze huisreperateur toe aan een revisiebeurt, omdat dit type versterker de neiging heeft er zomaar de pijp aan Maarten te geven. Groet, Cor.

Zo lang hou ik nooit iets  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

:| Kwestie van beschikbaar budget. Gr. Cor.

Mexicaanse Hond

John koopt ook niet het duurste van het duurste, hoor.  :-D
Kijk maar eens bij de Nieuwe Audio/Video aanwinsten wat hij laatst weer voor een juweeltje van een draaitafel heeft gekocht.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

:-) Dank je voor de tip, ben daar nog nooit geweest. Doch voor €150,= revisiekosten heb je geen nieuwe of occ. versterker. Of vergis ik mij nu? Groetjes, Cor.

Mexicaanse Hond

Nope, is goed besteed geld. Kan je er weer jaren tegenaan.  :yes:

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 06, 2011, 09:45:51
John koopt ook niet het duurste van het duurste, hoor.  :-D
Kijk maar eens bij de Nieuwe Audio/Video aanwinsten wat hij laatst weer voor een juweeltje van een draaitafel heeft gekocht.

tis de truuk om voor zo weinig mogelijk een mooie set te maken vind ik voor mij

heb vroeger ook alles gehad van Accuphase tot ML Carver PS-Audio en hele Linn sets etc. met bekabeling van 10 duizenden guldens toen nog, zat lekker dicht bij de bron (inkoop zelf en verkoop en een vriend had een audiozaak) maar werd toen helemaal gek van het hebbe hebbe hebbe en alle nieuws in huis moeten tot dat ik alles verkocht ik werd gek van de audio en alles er om heen en met een JVC 5.1 setje weer naar muziek ging luisteren toen ik een eigen S&F winkel had.

heb toen mijzelf voor genomen dat ik alleen nog audio koop uit de tijd dat het nog leuk was voor mij eind jaren 80 begin jaren 90

kan ook wel een Accuphase neerzetten maar ik ga liever 2x in de week uit eten met me gezin  pompom

JohnWx

Hecht ook niet veel waarde meer aan de spullen meer in de omgang en de contacten er om heen

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 06, 2011, 10:13:26
Hecht ook niet veel waarde meer aan de spullen meer in de omgang en de contacten er om heen
Mooi gezegd, John.  :yes:

Cornelis1921

:yes: Ben blij dat jij er zo over denkt. Ondanks mijn budget ben ik ook erg blij en tevreden met mijn spulletjes. Eenmaal in de zon krijgt alles glans. Het gras bij de buurman mag groener zijn, doch als het hem obsedeert, dan is vreugde evenzo ver te zoeken. Gr. Cor.

Marantz 81

Citaat van: jwx op mei 06, 2011, 10:12:03
tis de truuk om voor zo weinig mogelijk een mooie set te maken vind ik voor mij

heb vroeger ook alles gehad van Accuphase tot ML Carver PS-Audio en hele Linn sets etc. met bekabeling van 10 duizenden guldens toen nog, zat lekker dicht bij de bron (inkoop zelf en verkoop en een vriend had een audiozaak) maar werd toen helemaal gek van het hebbe hebbe hebbe en alle nieuws in huis moeten tot dat ik alles verkocht ik werd gek van de audio en alles er om heen en met een JVC 5.1 setje weer naar muziek ging luisteren toen ik een eigen S&F winkel had.

heb toen mijzelf voor genomen dat ik alleen nog audio koop uit de tijd dat het nog leuk was voor mij eind jaren 80 begin jaren 90

kan ook wel een Accuphase neerzetten maar ik ga liever 2x in de week uit eten met me gezin  pompom

Dat is wel een goeie ja , ik koop bijna alles in de uitverkoop demo of 2de hands  :yes:

toch snap ik niet helemaal dat je dan elke keer liep te roepen dat het allemaal geen verschil maakt , gezien je ook echt goeie spullen hebt gehad  :yes: en lijkt me toch dat je het wel hoorde zou beetje raar zijn dat je alleen maar andere apparatuur gaat kopen omdat het nieuwe model is of er leuk uitziet  :roll:

ik heb door het vele veranderen ook al momenten gehad om de hele zooi over het balkon te gooien  :schater: maar ja het was de moeite waard voor mij ik kan toch echt genieten van de set die ik nu heb  :-)

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op mei 08, 2011, 21:53:35

Dat is wel een goeie ja , ik koop bijna alles in de uitverkoop demo of 2de hands  :yes:

toch snap ik niet helemaal dat je dan elke keer liep te roepen dat het allemaal geen verschil maakt , gezien je ook echt goeie spullen hebt gehad  :yes: en lijkt me toch dat je het wel hoorde zou beetje raar zijn dat je alleen maar andere apparatuur gaat kopen omdat het nieuwe model is of er leuk uitziet  :roll:

ik heb door het vele veranderen ook al momenten gehad om de hele zooi over het balkon te gooien  :schater: maar ja het was de moeite waard voor mij ik kan toch echt genieten van de set die ik nu heb  :-)

zit een kleine kern van waarheid in maar er is niks zo veranderlijk als John  :yes:

je hebt John en je hebt John aan de andere kant  :angel:

en ik heb mijn verwachtings patroon verlaagt van verwachtingen van bv audio maar ook in het dagelijks leven en voor mij werkt dat prima dan is veel al erg goed en fijn en ik kan genieten van een wekkerradio als het nummer mij raakt het zou wat zijn vind ik dat ik met een set van 600 euro minder geraakt zou zijn dan met een set van 60000 euro althans is mijn mening

en ik vind in dit wereldje dat er zo ongelovelijk overdreven word met betrekking wat goed beter en best is en wat wel klinkt en wat wel mag of niet mag

het is natuurlijk van de zotte wat je wel is hoort dat het ene apparaat word "weg" gespeeld door het andere  frusty elk ding wat heden ten dage fatsoenlijk in en op de markt word gezet heeft een hele hoge standaard nivo en als het duuder word gaan we maar hele kleine stapjes vooruit en dan moet je afvragen vind ik het waard

ik moet ook altijd lachen als mensen zeggen dat deze veel beter is dan de speler of versterker die ik eerst heb gehad terwijl ons brein die emotie of herrinering niet meer kan weergeven hoe het werkelijk was

daarom snap ik ook niet waarom er niet zoals in Duitsland en Engeland een lijst bestaat met alle apparatuur wat ze hebben getest en ze op hun manier wat ze al decenia doen een waardering geven tuurlijk het blijft een smaak kwestie alleen testen ze in die landen met een panel met veel verschillende mensen en zo komen ze dan op een conclusie maar hier in dit land kan het weer niet want stel je voor dat je een merk een slechte waardering geeft