Mijn nieuwe PM82

Gestart door EzMe, april 29, 2011, 11:00:03

Vorige topic - Volgende topic

EzMe

Beste hifi liefhebbers,

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een Marantz PM82 Zie ook onderstaande foto's. Ik heb gister (helaas maar ) een uurtje kunnen luisteren en was zeer te spreken over het detail van deze versterker! Nu heb ik niet eerder een klasse A versterker gehad. Daarom even wat simpele vraagjes.

Is het verstandig om de versterker altijd aan te laten staan?
Aangezien deze versterker al redelijk oud is en (mijn inziens) niet aan gesleuteld is, een onderhoudsbeurt te geven? Zo ja? Welke onderdelen zijn verstandig om te vervangen en is daar makkelijk aan te komen? Voor de PM80 schijnt het makkelijk te zijn, heb ik reeds gelezen.

Ik ben iniedergeval zeer blij met mijn nieuwe aanwinst. Hoop er nog een tijdje plezier van te hebben.

Bedankt alvast voor jullie reacties

JohnWx

Totaal geen nut het laten aanstaan van versterker

Je luistert in A als je wilt overschakelen naar klasse AB eerst de PM82 uitzetten, als je vraagt hoe kom je aan de wijsheid staat in het boekje  :angel:

Zolang je niks hoort dat er iets verkeerds klinkt zou ik niks laten maken

Je kan ook niet zien of er al een service is geweest
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

EzMe

Citaat van: jwx op april 29, 2011, 11:08:55
Je luistert in A als je wilt overschakelen naar klasse AB eerst de PM82 uitzetten, als je vraagt hoe kom je aan de wijsheid staat in het boekje  :angel:

Hahaha dat had ik ook al gelezen op dit forum inderdaad :) Misschien verstandig om dat dan ook maar netjes te doen.

Citaat van: jwx op april 29, 2011, 11:08:55
Je kan ook niet zien of er al een service is geweest

Worden dan altijd originele onderdelen terugzet? En hoe zit dat met soldeerverbindingen, kun je het daar ook niet aan zien?

TurboMarco

Mooie versterker hoor ,ik zou hem wel ff na laten lopen op evt slechte verbindingen en dan ook maar meteen laten voorzien van nieuwe C's ,dat zijn niet de kosten maar je kan daar de levensduur van het apparaat wel mee verlengen .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

EzMe

Wat bedoel je precies met "C's"  :)

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

lo

Neem effe contact met HAL9000 onze forumreparateur.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

EzMe

Yeah ik heb zijn nickname al in verschillende Marantz topics voorbij zien komen. Hij opereert onder de rook van Nijmegen geloof ik?

//edit ik lees nu Rotterdam :P http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6115.msg85792#msg85792

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: EzMe op april 29, 2011, 13:44:55
Yeah ik heb zijn nickname al in verschillende Marantz topics voorbij zien komen. Hij opereert onder de rook van Nijmegen geloof ik?

//edit ik lees nu Rotterdam :P http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6115.msg85792#msg85792

Dat is MR Marantz
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

carbest

Mooi mooi! Nog iemand met een PM82! Heb je de originele afstandsbediening er nog bij zitten?
Als je wilt overschakelen van Klassen A-->B; B--A moet je hem eerst even uitzetten. Als je hem aan laat voor een langere tijd en in klasse A staat dan wordt ie wel behoorlijk warm. Ik zet hem in ieder geval altijd wel uit als ik de deur uit ga.

Ik heb de mijne een service beurtje laten geven bij Audio Service in Elst. Ik was € 90,- kwijt en dat vond ik meevallen. Hij was ook kapot toen ik hem bracht.

Veel luister plezier!   
Life is what happens tot you while your bust making other plans.

TurboMarco

Aan laten staan kost geld en het brengt verder helemaal niets ,ik draai nog steeds met een klasse A bakkie en die laat ik nog niet op standby staan .

5.1.4

Philips 75PUS8303

Cornelis1921

hello Heb een 8 jaar oude pm7200, waarschijnlijk een afgeleide van de pm82, ook een klasse A/AB-versterker: een prachtbak van een krachtbak. Bevestig  hier alle voorafgaande reacties. Mijn pm7200 gaat dit jaar nog naar HAL ter reviesie. Ik kan je HAL aanbevelen, al heb ik alleen nog mail-contact met hem gehad. Even mailtje, zo   gepiept. De kosten vormen een aanbeveling op zich, om hem in de deskundige handen van HAL toe te vertrouwen. Laat btw op het forum weten wat je gaat doen, gedaan hebt en wat de resultaten zijn? Groet en heel veel luisterplezier, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

EzMe

Citaat van: carbest op april 30, 2011, 00:31:40
Mooi mooi! Nog iemand met een PM82! Heb je de originele afstandsbediening er nog bij zitten?

Hehehe dat was ook mijn eerste vraag maar helaas... die is inmiddels verdwenen. Misschien dat ik nog iets kan doen met een Logitech Harmony One. Ik ga eens experimenteren.

Citaat van: carbest op april 30, 2011, 00:31:40
Ik heb de mijne een service beurtje laten geven bij Audio Service in Elst. Ik was € 90,- kwijt en dat vond ik meevallen. Hij was ook kapot toen ik hem bracht.

Veel luister plezier!   

Dat valt inderdaad reuze mee. Ik vraag me nu alleen af of het daadwerkelijk ook zin heeft om zoiets te doen. Op dit moment vind ik de amp zeer goed presteren!

Citaat van: Cornelis1921 op april 30, 2011, 07:16:03
hello Heb een 8 jaar oude pm7200, waarschijnlijk een afgeleide van de pm82, ook een klasse A/AB-versterker: een prachtbak van een krachtbak. Bevestig  hier alle voorafgaande reacties. Mijn pm7200 gaat dit jaar nog naar HAL ter reviesie. Ik kan je HAL aanbevelen, al heb ik alleen nog mail-contact met hem gehad. Even mailtje, zo   gepiept. De kosten vormen een aanbeveling op zich, om hem in de deskundige handen van HAL toe te vertrouwen. Laat btw op het forum weten wat je gaat doen, gedaan hebt en wat de resultaten zijn? Groet en heel veel luisterplezier, Cor.

Ik hoor alleen maar positieve geluiden over HAL. Ik heb ook wat reparaties (inc de foto's) gezien op dit forum en dat zag er zeer goed uit.  notworthy Zoals ik al hierboven zei kan ik op dit moment lastig beoordelen of het daadwerkelijk nodig is. Zijn er zaken waaraan ik slechte condensatoren aan kan herkennen (visueel/ auditief?). Tips iemand?

Thanks in advance  pompom

carbest

CiteerHehehe dat was ook mijn eerste vraag maar helaas... die is inmiddels verdwenen. Misschien dat ik nog iets kan doen met een Logitech Harmony One. Ik ga eens experimenteren.

Dat kan!  :-) Ik heb twee AB's voor de versterker. Ik had er nog een over die eigenlijk hoort bij een PM68. Maar die werkt ook op de PM82. (RC-68PM) Daarnaast heb ik ook de Logitec gekoppeld aan de versterker. Ik moet hem nog instellen maar het Volume kan ik er al wel mee veranderen.

CiteerDat valt inderdaad reuze mee. Ik vraag me nu alleen af of het daadwerkelijk ook zin heeft om zoiets te doen. Op dit moment vind ik de amp zeer goed presteren!

Ik denk dat het wel zin heeft, zeker als je van plan bent om er langer mee te gaan doen. De kosten vallen mee en je voorkomt onnodig hoge kosten. En misschien gaat hij daardoor wel nog beter klinken.

Succes met de PM82! 

Life is what happens tot you while your bust making other plans.