Vormen bronnen zoals Spotify e.d. een bedreiging of een aanvulling?

Gestart door Cornelis1921, april 27, 2011, 03:56:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Vormen bronnen zoals Spotify e.d. een bedreiging voor of een, welkome, aanvulling op het vaste-muziek-medium? Forumleden zoals b.v. JWX steken niet onder stoelen of banken hoezeer zij in hun nopjes zijn met het medium Spotify. Valt er een revolutie te verwachten of op zijn minst een aanzienlijke verschuiving in de manier hoe wij onze muziek in huis halen en via welke bron? Ik besef dat dit topic overlappend is aan een reeds bestaande op dit forum. Maar toch. Groet, Cor. (Geen ervaring met Spotify e.d.)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin


Cornelis1921

 nopompom marvin, thanx. Edoch het ontbreekt mij aan voldoende pecunia om daarin op korte termijn in te investeren. Eerst de versterker naar HAL, de TV doen laten opvolgen na 16 jaar. Daarna is er weer enige (spaar)ruimte. Rook niet, drink (zeer) matig en ga nooit op vacantie. BTW: heb ook geen auto of motorfiets. Ben blij dat ik af en toe een CD kan kopen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin


Vlearmoes

#4
Probeer dan Spotnet eens  :-D

vul de gegevens van je eigen provider in   en de map waar de download naar toe moet  :yes:

persoonlijk download ik niet veel muziek maar hoofdzakelijk films
zo heb ik de meest recente films gezien en kan besluiten om ze te kopen
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op april 27, 2011, 04:55:27
nopompom marvin, thanx. Edoch het ontbreekt mij aan voldoende pecunia om daarin op korte termijn in te investeren. Eerst de versterker naar HAL, de TV doen laten opvolgen na 16 jaar. Daarna is er weer enige (spaar)ruimte. Rook niet, drink (zeer) matig en ga nooit op vacantie. BTW: heb ook geen auto of motorfiets. Ben blij dat ik af en toe een CD kan kopen.

Je kan het ook gebruiken op je pc / laptop


Spotify is niks meer of minder dan een hele grote audio data bank


En kom je ook op vele leuke en interessante muziek soorten


En het is legaal en ik betaal er ook netjes voor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Als er iets is dat geschikt is voor de mens met de smalle beurs dan is het GRATIS downloaden en streamen van internet.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Het iig geen bedreiging gewoon evolutie. Gemak dient de mens. Ik heb ook een betaalde Spotify account en heb sinds kort ook een I-Phone. Spotify app er op gezet en heb dus nu ook alle muziek die ik wil horen over al en altijd bij me. Zondag met de kids en een paar vrienden naar een zwemplas in de buurt. Die maat van me had een I-Phone met een speakerdock bij zich, mijn I-Phone er in Spotify aan. Een de hele middag lekker alle muziek die we graag wilden horen. Geen gedoe met CD's ed gewoon makkelijk en nog legaal ook. Thuis Spotify via mijn Squeezebox op de installatie. De nieuwste Onkyo receivers hebben al standaard de Spotify mogelijkheid ingebouwd. Hoe lang zou het nog duren voordat deze mogelijkheid ook stereo versterkers of CD spelers komt te zitten. Als de kwaliteit straks naar Flac niveau gaat kun je in principe je CD collectie naast je LP collectie op zolder zetten of mee geven aan plaatselijke school kinderen voor hun rommelmarkt.  :-D

Ik speel al mijn eigen muziek vanaf een HD, een CD is voor mij al een tijdje niks meer dan pure nostalgie.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op april 27, 2011, 08:18:30
Als er iets is dat geschikt is voor de mens met de smalle beurs dan is het GRATIS downloaden en streamen van internet.

Dat is Spotify niet je kan niks downloaden alleen maar afspelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Jeroen

Zeker geen bedreiging of het voor ons een aanvulling is moet nog blijken, je betaald er natuurlijk voor dus als je alles illegaal download is het niet echt een aanvulling. Daarentegen krijgen de artiesten natuurlijk nu wel gewoon zijn geld op een eerlijke manier wat ook hoort, en niet buma stemra of baf (of hoe je dat ook noemt) die heel veel geld op strijken door de cd's, lp's, dvd's en blu-rays te duur te maken.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

audiof. zonder budget

Zeker geen vervanging... ik zie het ook niet als een bedreiging en ook niet echt als een aanvulling.
Het is een nieuw medium waar je gebruik van kan maken (niet meer en niet minder)....

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Mexicaanse Hond

#11
Citaat van: jwx op april 27, 2011, 09:01:59
Dat is Spotify niet je kan niks downloaden alleen maar afspelen
Daarom had ik het ook over downloaden en streamen van INTERNET. Direct spelen vanaf de Spotify server heet toch ook streamen?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Voor wie het wil zal het een aanvulling zijn, of misschien wel alleen Spotify gebruiken. Persoonlijk heb ik genoeg aan YouTube. Ik zal LP's en CD's blijven draaien, deze zullen ook in de toekomst te koop blijven zijn. Als het niet meer in de winkel kan dan maar via internet. Tot nu toe koop ik mijn muziek in de winkel, of huur het in de bibliotheek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Maar zou het aanbod aan elpees en cd's niet ontzettend gaan verschralen?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Dat zal wel gebeuren. Daarnaast zal veel 2e hands te koop komen. Daar moet je dan de krenten in de pap uit zien te vissen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.