Deze TANNOY,S ?????

Gestart door Marantz 81, april 13, 2011, 22:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Ik blijf last houden van een Onrustig laag  nopompom bepaald gebied is ook wat zwakker en het laagste klinkt naar mijn mening onatuurlijk ( ligt aan de acoustiek van men huis )

En ik wil toch eigenlijk weer gewoon vloerstaanders hebben als ik bijvoorbeeld Pink Floyd luister mis ik gewoon een hoop en moet al snel het volume omhoog om een beetje laag te krijgen ,ze klinken verder wel uitzonderlijk goed die Dynaudio,s maar ik ben eropuit gekeken

IK wil dan ook een vloerstaander met een Basspoort aan de voorzijde



Tannoy Revolution Signature DC6T   KLIKKERDEKLIKKLIK

ik zit te denken aan deze Tannoy,s  maar ik heb ze alleen nooit gehoord wel e.e.a over gelezen en dat sprak mij wel aan  :-)

alleen kan ik niet zo snel hier in de buurt een zaak vinden die ze verkoopt  :no:

lo

Ben je niet bang dat je met vloerstaanders, dus speakers die waarschijnlijk nog lager gaan en nog meer laag weergave zullen hebben, nog meer last van dit fenomeen krijgt?
Ik heb het niet als zodanig ervaren bij jou, maar ja ik heb natuurlijk niet zo heel erg lang geluisterd.
Vond het eigenlijk wel heel erg goed klinken bij je!

Heb je al nagedacht over bass management?

Had ik vorige keer toch mijn 72's mee moeten nemen, die hebben ook een reflexpoort aan de voorzijde.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ze klinken ook heel erg goed daar ligt het ook niet aan en eigenlijk wat wil je nog beter ,maar ik ben de laatste tijd gewoon eens cd,s aan het luisteren die ik heel goed ken en al jaren luister en precies weet hoe ze klinken en daarbij is het me gewoon gaan opvallen , in de tussentijd heb ik ook de absorbtiepanele opgehangen ander meubel en een grote plant is weg ( overleden  :schater: )

met de absorbtie panelen is het hoog en mid rustiger geworden en vindt het ook moelijk te zeggen of het invloed heeft op het laag in princiepe absorberen de panelen alleen boven de 500 hz

het is ook dat ik al eerder bezig was met een sub wat niet beviel en vloerstaanders omdat ik toch het e.e.a mis in de volheid van het geluid

maar ik denk met een reflex poort aan de voorzijde en stuk beter zou moeten kunnen klinken het lijkt nu een beetje te rommelen

JohnWx

ga ook is luisteren naar een speaker met een gesloten systeem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

audiof. zonder budget

Citaat van: Marco op april 14, 2011, 09:26:02
http://www.behringer.com/EN/downloads/pdf/DEQ2496_P0146_M_NL.pdf

hello

Iedereen aan de parametrische EQ. Behringer heeft leuke spullen (prijs/kwaliteit) maar soms wel met een rampzalige ruisvloer. Soms kun je 2ehands pareltjes kopen (Klarkt technik, Midas, DBX etc.) voor een hele leuke prijs. Met dit soort apparatuur kun je echt je set-up optimalizeren/customizen naar je eigen smaak en voorkeur. Nadeel is wel dat je met dit soort apparatuur echt de tijd moet nemen om er vertrouwd mee te raken (en de achterliggende theorien die erbij horen).

Ikzelf heb de DEQ1024 van Behringer om "quick-scans"voor de pijngebieden uit te voeren, sampling rate is max. 96 kHz en dat zal in veel gevallen toereikend zijn. Voor de rest zitten er leuke gizmo's op die gewoon erg handig zijn. Verder heb ik een LEM DX-24 processor (2in, 2uit) waar je heel veel kan instellenl soort filter ( L/R, BW etc.) flanksteilheid, LPF,HPF, attack, delay en Q-factoren EN ook nog een parametrische EQ waar je notches  op verv elende frequenties kan zetten of juist een bepaalde frequentie wat omhoog halen.

Maar goed ik heb het geluk dat ik dit soort apparaten standaard in mijn racks heb zitten.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marvin

De genoemde Tannoy speakers zijn echte juweeltjes, voor het oog én oor.
De laag weergave is niet afgrond diep maar wel zeer strak, lijkt me het proberen waard.
Die nieuwe lijn is gewoon erg mooi.

xander32

En Tannoy + Marantz is ook nog eens helemaal  :kwijl: ... (prettige match).


Sander.

JohnWx

Wat een kul verhaal over dat laag Marantz 81 :-P

De lente is er dus kriebelt het weer voor is wat anders  pompom

Wees toch is eerlijk  HLP en geef het toe

Het mag er zijn als je zegt dat je verslaafd ben



ps:de PM15s1 heb je ook alweer een aantal uur  :-D maar de 52se is gewoon heeeelll erg mooi
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Citaat van: jwx op april 14, 2011, 18:42:01
Wat een kul verhaal over dat laag Marantz 81 :-P

De lente is er dus kriebelt het weer voor is wat anders  pompom

Wees toch is eerlijk  HLP en geef het toe

Het mag er zijn als je zegt dat je verslaafd ben


ps:de PM15s1 heb je ook alweer een aantal uur  :-D maar de 52se is gewoon heeeelll erg mooi

Helemaal niet erg, kan de beste gebeuren.  :angel:

Ben wel verbaasd dat je overweegd om Dynaudio vaarwel te zeggen.... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Citaat van: WimPeu op april 14, 2011, 18:51:39
Ben wel verbaasd dat je overweegd om Dynaudio vaarwel te zeggen.... :-o

Me too
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Hoi Marantz81,

Heb je de Totem als eens gehoord. ??

Ik leefde met het zelfde probleem met de Rogers LS3A als jij.

Ik vind de Totem toch weer een klasse beter en komt een mooi laag uit waar je verbaasd over zult zijn.

Succes met je zoek tocht.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

bedankt voor de tip van equalizer  :-) maar daar ga ik niet aan beginnen  :wink:

snap wel dat jullie verbaasd zijn ( ik zelf ook  clown1 ) dat ik overweeg om voor een ander merk te gaan ,maar dat heeft er ook mee te maken dat Dynaudio,s waar ik dan opzoek naar zou zijn allemaal aan basspoort aan de achterzijde hebben Focus 220II , 1.8 MKII  ,ja die 52SE die ik nu heb zijn echt heel erg goed maar ik mis ook gewoon hetgeen wat je met een vloerstaander wel hebt  :wink:

we kunnen die Audience 72 wel bij mij proberen ,maar ik heb ze nog nooit te koop gezien 2de hands  :no:

Totem zijn mooi maar spreekt mij verder niet aan

Tannoy vindt ik ook zeer mooie speakers , en ik lees veel ,maar je moet ze eerst beluisteren hier in de regio heb ik nu alleen Multifoon gevonden die ze verkoopt


WimPeu

Mocht je besluiten de Dyn's te verkopen mag je mij wel even PMen... :wink:  Ben nl op zoek naar een mooie monitor set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES