Een top SACD speler gezocht

Gestart door Mexicaanse Hond, april 12, 2011, 10:07:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 07, 2011, 06:04:39
Ik kan alleen nooit vinden waar de schijfjes in moeten.  :-P

ooohhhhh Harry "STREAMEN" binenkort komt er een update van Monkey's audio kan je SACDen met streaming  clown1 clown1 clown1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Een nieuwe uitvoering van apengeluid die compacte schijfjes met supergeluid kan stromen, zozo... :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 07, 2011, 09:10:40
Een nieuwe uitvoering van apengeluid die compacte schijfjes met supergeluid kan stromen, zozo... :-D

ga nou maar kijken :

http://www.monkeysaudio.com/
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

#168
Ik luister nu Genius loves company van Ray Charles op SACD. Wat een rust, wat een warme klank, wat een plaatsing, wat een lucht, wat een timing, wat een....muziek!
Nou, dan toch zomaar een mini-recensie van de SA-11S1.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 07, 2011, 09:28:57
Is dat beter dan EAC?
Weet ik veel ? denk ik ga je op die onzin die ik uitkraam googlen  :schater:


Ik heb al gezegd en ik herhaal het ik ben een CD man schijfje erin en play


Streamen is om muziek te ondekken dan maakt het me niet uit of het 128, 160, 192, 256, 320 kbps is  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: f.luisteraar op mei 07, 2011, 09:25:07
Ik luister nu Genius loves company van Ray Charles op SACD. Wat een rust, wat een warme klank, wat een plaatsing, wat een lucht, wat een timing, wat een....muziek!
Nou, dan toch zomaar een mini-recensie van de SA-11S1.  :-)

Mooi hè? Ik ben ook al een half jaar helemaal weg van die SA-11S1. Maar ook de CD-weergave van dat ding is subliem. Als je hem straks goed kent kunt je ook nog wat gaan "spelen" met de filters en andere instellingen.
Zal je tegen die tijd mijn voorkeuren wel eens doorgeven.

Mexicaanse Hond

Citaat van: drees62 op mei 07, 2011, 09:54:44
Mooi hè? Ik ben ook al een half jaar helemaal weg van die SA-11S1. Maar ook de CD-weergave van dat ding is subliem. Als je hem straks goed kent kunt je ook nog wat gaan "spelen" met de filters en andere instellingen.
Zal je tegen die tijd mijn voorkeuren wel eens doorgeven.
De CD-weergave is inderdaad ook fenomenaal.

Ik laat de instellingen even met rust. Geeft alleen maar onrust als je daar aan gaat lopen klooien in het begin.
Degene van wie ik mijn CD94MKll heb gekocht draaide om die reden geen platen meer. Hij zat meer aan de draaitafel te klooien dan muziek te luisteren.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Cornelis1921

 hello Harry, hoe oud is jouw SA11S-1? Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 08, 2011, 01:33:36
hello Harry, hoe oud is jouw SA11S-1? Gr. Cor.

in termen van de CD-94 is hij nieuw
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

drees62

Citaat van: f.luisteraar op mei 07, 2011, 13:39:20
De CD-weergave is inderdaad ook fenomenaal.

Ik laat de instellingen even met rust. Geeft alleen maar onrust als je daar aan gaat lopen klooien in het begin.
Degene van wie ik mijn CD94MKll heb gekocht draaide om die reden geen platen meer. Hij zat meer aan de draaitafel te klooien dan muziek te luisteren.  :-D

Heb dat ook gedaan, eerst een paar maanden lekker genieten. En als je dan de SA11 goed kent kun je eens wat gaan uitproberen. Heb 'm nu al weer een hele tijd op één bepaalde instelling staan die mij het beste (meest analoog zeg maar) bevalt. Kom er verder ook niet meer aan  8-)
Happy listening!

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 08, 2011, 10:46:13
in termen van de CD-94 is hij nieuw
Yep, die is vintage.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: drees62 op mei 08, 2011, 11:00:39
Heb dat ook gedaan, eerst een paar maanden lekker genieten. En als je dan de SA11 goed kent kun je eens wat gaan uitproberen. Heb 'm nu al weer een hele tijd op één bepaalde instelling staan die mij het beste (meest analoog zeg maar) bevalt. Kom er verder ook niet meer aan  8-)
Happy listening!
Thanks, eh....bedankt.  :-)
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Ik kan wat betreft de mechanische kwaliteit van de SA-11S1 zeggen dat die niet van hetzelfde hoge niveau is als de CD94MKll. Het loopwerk hoor je een beetje bij CD en een beetje boel bij SACD. Komt overeen met de observaties van Edwin (Hifigek) elders op het forum.
Inlezen van de TOC gaat een beetje traag vergeleken met de CD94MKll. Niet onoverkomelijk, zeker niet vergeleken met veel multi-spelers, maar die 'oude beestjes' zijn razendsnel, oerdegelijk en fluisterstil.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers