-
- Marantzofiel!
- RTFM !!!
-
Citaat van: WimPeu op april 13, 2011, 15:49:31
Kwestie van smaak allemaal hoor. Vond de Marantz wat directer dan de Sony en daar hou ik wel van. Meer een wat 'live' gevoel. Maar verschillen zijn klein. Als ik moest kiezen koos ik zo weer voor de Sony alle verschillen zijn voor mij weg zodra je geen A/B vergelijk kunt maken. De Sony is zoveel mooier gebouwd.
Ik denk dat je de spreekwoordelijke spijker op de kop slaat, als je zegt dat het allemaal een kwestie van smaak is. Nu geldt dit bijna wel in zijn totaliteit als het op audiofiele uitspattingen aankomt. Ik vind mijn oude SA8400 ook nog steeds een prima apparaat. Zal ook met gewenning te maken hebben. Ik heb ook een Sony AVD-S50 en ook die heeft weer zijn eigen typeringen en is gewoon echt goed te noemen (bijzonder aangezien dat een alles-in-1-doos is).
Vind trouwens dat beide merken veel aandacht aan uiterlijk en bouwkwaliteit besteden, eerlijk is eerlijk. Styling van Marantz (en dat is puur persoonlijk), spreekt mij iets meer aan.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df